سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 16:09

کنایه سنگین آیت الله ملک حسینی به شهرداری و شورای شهر یاسوج (+گزارش تصویری)

گروه اجتماعی- با وجود گذشت قریب به 3 سال از فعالیت شورای شهر یاسوج، بسیاری از وعده های منتخبین مردم در شورای شهر یاسوج بر زمین مانده است.

گروه اجتماعی– آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با کارکنان شهرداری ”اگر کوههای اطراف یاسوج را حذف کنیم این شهر زیباتر از شهرهایی که در حاشیه کویر قرار دارند نیست..

با وجود گذشت قریب به 3 سال از فعالیت شورای شهر یاسوج، بسیاری از وعده های منتخبین مردم در شورای شهر یاسوج بر زمین مانده است.

به گزارش بویرنیوز؛ با وجود تبلیغات عمده اعضای شورا در خصوص مبلمان شهری، فضاسازی های زیبا و دلنواز، تجهیز پارک های محله ای و مواردی از این دست اما همچنان شاهد کم کاری های فراوان در این زمینه هستیم.

پس از گذشت قریب به سه سال از فعالیت شورای شهر یاسوج با نگاهی جامعه در شهر یاسوج شاهد مغفول ماندن بسیاری از ادعاهای انتخاباتی اعضای شورا و پرداختن به اموری از جمله دادن مجوز افزایش حق انشعاب به آب و فاضلاب شهر یاسوج که کاملا مغایر با وعده های فراموش شده این عزیزان است، هستیم.

عدم رعایت عدالت در مناطق مختلف شهر یاسوج

از سوی دیگر شهرداری یاسوج هم آنطور که باید به وظیفه خود در قبال مبلمان شهری و عدالت گستردگی فعالیت ها در همه نقاط شهر یاسوج عمل نکرده است که همین امر واکنش نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با کارکنان شهرداری را در پی داشت که اظهار داشت:”شهر باید با تفکر معقول مدیریت شود تا ظرفیتها شناسایی شده و شهر رشد یابد و یکی از جلوه های مدیریت معقول پایان دادن به تبعیضهاست.

روشنای معابر،آسفالت خیابان ها، پیاده رو سازی و جدول کشی از اقدامات خوبی است که تنها مرکز شهر از آن بهره برده، البته در اینجا نیز به دلیل عدم نظارت بر پیمانکاران و اقدامات غیر اصولی دیر یا زود باید منتظر خرابی بخشی از این اقدامات به خصوص پیاده رو سازی و هدر روی منابع بیت المال باشیم.

SONY DSC

توزیع نامتعارف فضای سبز

یکی از وعده های شهرداری فعال نمودن پارک های محله ای و تجهیز آن ها به حداقل وسایل اولیه بوده که متاسفانه پس از گذشت چند سال فقط تمرکز بر چند پارک نزدیک به هم در یک منطقه خاص را میبینیم و کلنگ هایی که به زمین زده شده و مشخص نیست کی باید منتظر شروع یک فعالیت امید بخش درآنها باشیم.

به رغم تبلیغات متعدد در خصوص استفاده از ظرفیت های طبیعی یاسوج در بهبود مبلمان شهری اما سخنان آیت الله ملک حسینی مبنی بر” هنوز از ظرفیتهای طبیعی و اقلیمی در زیباسازی شهر یاسوج استفاده نکرده ایم.” جای تعجب و پرسش از شهرداری را در اذهان باقی می گذارد.

SONY DSC

زیبا سازی در حد یک ادعا مانده

از جمله سایر ادعاهای شهرداری یاسوج بهبود زیباسازی و فضاسازی ویژه در مرکز استان است که باز در سخنان آیت الله ملک حسینی مبنی بر”اگر کوههای اطراف یاسوج را حذف کنیم این شهر زیباتر از شهرهایی که در حاشیه کویر قرار دارند نیست.” به خوبی به عملکرد شهرداری در این موضوع پی خواهیم برد.

یکی دیگر از وعده های جاوید راه اندازی کارخانه بازیافت و چاره اندیشی برای محل دفن زباله ها بود که پس از گذشت چند سال عملا نشانه و عزمی برای اجرایی کردن این وعده شاهد نبودیم.

متاسفانه رها سازی غیر اصولی زباله های شهر یاسوج در بالادست منابع تامین آب بخشی از نقاط شهر که در زمستان جویبارهایی از دل این زباله ها و پیوستن آنها به آب شرب، خطرات جدی را متوجه سلامت مردم می کند، از معظلاتی است که جای کار زیادی دارد.

DSCF0251-1600x1200

لکه گیری کنده کاری خیابان ها

به رغم ادعای استفاده از بهترین آسفالت و استاندارد اما لکه گیری کنده کاری های متعدد خیابان های شهر یاسوج بر اساس هیچ استانداری صورت نمی گیرد چرا که همانطور که در تصویر هم میبینید بعد از مدتی شاهد نشست عجیب قسمت های ترمیم شده و تبدیل شدن به صورت چاله های گود که صدمات زیادی به خودروها وارد می سازد، می باشیم.

SONY DSC

در بخش هایی از شهر هم که اصلا اعتقادی به ترمیم کنده کاری ها وجود ندارد و در مناطقی از جمله اکبرآّباد و شرف آباد شاهد رهاشدن کنده کاری ها در طولانی مدت هستیم.

پایتخت طبیعت یا زباله؟!

به راستی اگر زیبایی های خدادادی نبود این شهر الان می توانست نام پایتخت طبیعت و گردشگر پذیر بودن را یدک بکشید؟ متاسفانه همین طبیعت را هم نتوانستیم به درستی حفظ کنیم و در همه نقاط گردشگری و طبیعی شهر یاسوج تلی از زباله ها را میبینیم.

DSCF0223-1600x1200

اگر سری به پارک جنگی و ساحلی و سایر پارک های محله ای بزنیم، همانطور که تصاویر نشان میدهد به نظافت و سلامت این محیط ها اهمیت آنچنانی داده نمی شودو همین امر چهره زشت و کثیفی از شهر یاسوج را در چشم ساکنان و مسافران آن تداعی میکند.

روز یاسوج جهانی می شود!

حال با این همه نقصان و کم کاری که به گفته آیت الله ملک حسینی اگر “طبیعت خدادادی آن نبود، وضعیتمان از شهرهای کویری بهتر نبود” چطور ادعای شهر توریستی و پایتخت طبیعیت بودن را یدک می کشیم.

شهر یاسوج اگر چه وسعت زیادی ندارد و از نعمات طبیعی بیشماری برخوردار است اما در مبلمان و زیبا سازی فضای شهری باید بپذیریم اقدام ارزنده ای صورت نگرفته است.

SONY DSC

حال جای سوال است مسئولان چطور با لحاظ این همه ضعف قرار است نام آن را جهان کنند؟ با این حجم تبلیغات فردا سیل حضور گردشگران را به شهری شاهدیم که حتی یک سروس بهداشتی در شان شهروندان و مسافران را در خود ندارد! شهری که هنوز فرهنگ شهرنشینی به درستی توسط شهرداری اش در جامعه نهادینه نشده؟ شهری که در خیابان های آن نمیتوان با اطمینان رانندگی کرد چرا که گوشه گوشه آن پر از چاله چوله و ترمیم های نادرست و غیر اصولی است!

سازمان امور فرهنگی شهرداری کجاست و کارش چیست؟!

شهردار یاسوج راه اندازی و استقلال امور فرهنگی شهرداری با مدیریت جداگانه را جزو اقدامات مهم خود می داند اما باید از ایشان پرسید این سازمان کجاست و کارش چیست؟

مگر نه اینکه فرهنگ سازی و بالابردن فرهنگ شهرنشینی از عمده وظایف این سازمان است، چرا تاکنون اقدام ارزنده ای در این بخش شاهد نبودیم و کل اقدامات آن سازمان به برپایی جشن ها و مراسماتی محدود شده که هیچ خروجی ارزنده و قابل ستایشی در ارتقای دانش شهرنشینی مردم نداشته است.

بدون شک توسعه و زیباسازی هر شهر مستلزم برنامه ریزی هوشمندانه و همگام کردن مردم با اشاعه فرهنگ صحیح شهر نشینی مقدور و ممکن است، از سوی دیگر توجه به ظرفیت های طبیعی خود شهر هم باید مد نظر باشدو تازمانیکه گه سیستمی و یکپارچه به شهر و توسعه آن نباشد شهرداری نمی تواند ادعای بهبود مبلمان شهری را داشته باشد.

امید است با همت مسئولان، همیاری و همراهی سازمان ها و مردم برای بهبود و آراستگی پیشانی و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنیم و هر نفر از ما خود را مسئول و موظف در قبال زیبایی شهرمان بدانیم.

پی نوشت: به عمل کار برآید به سخن رانی نیست!

SONY DSC

SONY DSC

img_1763_0DSCF0313-1600x1200

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=190234
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دوستدارطبيتخ گفت:

    مديران رابطه اي وجناحي بيشترازاين جواب نميدهندمديربايددرکنارتعهدتخصص همداشته باشدتابتواندخدمت کتد

  2. مهدیان گفت:

    افرین بر این گزارش….یاسوج فقط هفت تیر نیست آقای شهردار…شرف اباد..اکبراباد…30متری رضائیان…زیرتل و…هم هست

    اصلا کارنامه قابل دفاعی ندارین نه شما و نه شورای شهر

  3. ارشد برق گفت:

    ضعیف ترین شهردار طول تاریخ یاسوج…

  4. حسن گفت:

    واقعا وضعیت خیایانهای اکبرآباد افتضاحه ماهم پروانه گرفتیم تبعیض تا کی

  5. آذرمهر گفت:

    شهردار……….

  6. شهروند یاسوجی گفت:

    مدیران مدرک گرا هیچوقت نمیتونن مشکلات شهر مارو حل کنن باید به دنبال اهل کار رفت که متاسفانه تعداشون کمه و این افراد چون متخصص هستند و وجودشون باعث رفتن دیگر افراد به حاشیه میشود در بین نیروهای جناحی جایی ندارند . مطمعنان کم کار ترین کارکرد اصولی رو شهرداری یاسوج در چند سال اخیر داشته

  7. احسان جهانبازیان گفت:

    کاش آقای جاوید سری به خیابانهای شهرک جهاد و امام علی هم بزنه و ببینه که در چه وضعیتی هستند وسالانه هزینه هایی هم از مردم بابت عوارض خدمات و نوسازی میگیرند اما کدام خدمات…….

  8. اصلاحات گفت:

    خیابان های زیبایی بهتر از اکبرآباد هستن 

  9. اسفندیار گفت:

    …… هم ساخت ساز شهری رو به فلاکت روسونده هم زیبایی شهر ….
    شهرداری که بدون هیچ الگویی………. نباید شهری بهتر از این انتظار داشت

  10. ناشناس گفت:

    درود بر آیت الله ملک حسینی. بهتر از شهردار از وضعیت اسفناک شهر آگاهی دارند. 

  11. دنا گفت:

    خدا همی خیرت بیه
    پ تو همی بنسنجونه نیگی ک ورودی شهره 
    ای داد بی داد سی شهرداری ایما
    ک باید اسمشه بنی شهرنداری

  12. قرهنگی گچسارانی گفت:

    به نظرم نگاه به شهرداری و شورای شهر یاسوج بدبینانه بود و به هیچ نقطه قوتی اشاره نشده بود

  13. مهدی گفت:

    متاسفانه شهردار فقط خوب یاد گرفته شعار بده چندین ساله داره شعار دفع مکانیزه زباله و سینما و … رو میده شعار پوچ فقط

  14. همشهری گفت:

    واقعا برای یاسوج که میتوان نگینی نه تنها در جنوب و نه تنها در ایران بلکه حتی 
    در خاورمیانه باشد باید به حال سو مدیریت شهری اش از شهردار تا شورای شهر تاسف
    خورد.اینها واقعا دچار روز مره گی و ناتوانی اند .شهر و حقوق شهروندی را به بساز ب فروشها و متولی ساختمانهایی بلند فروخته اند و فکر میکنند با چند کار پیاده روسازی 
    و آسفالت که وظیفه عایدشان است شق المقمر کرده اند ……..

  15. سبزعلی گفت:

    فضای سبز در یاسوج فقط در فصل بهار زیبا است در بقیه فصول صفر زیرا صاحب ندارد

  16. ناشناس گفت:

    همانطور که جناب ایت اله فرمودند این شهر بااین پتانسیل های طبیعی که دارد اگه دست اصفهانی هابود حالا جز زیباترین شهرها بود اما شهرداران بومی وسنتی نگر ما بهمراه شورای شهر خاله خرزویی را دیگه نباید بیش از این توقعی داشت

  17. حق گو گفت:

    اتفاقا کارهای خیلی بزرگی از طرف شوراها و شهردار صورت گرفته ولی متاسفانه ما همیشه از گزینه های منفی بیشتر خوشمان میاد..وقتی همین امثال شماها ک اینقد انتظار از دولت دارید حاضر نیستید درست و حسابی مالیات بدهید یا بدون مجوز و شبانه اقدام ب ساخت خانه و املاک تجاری میکنید فقط ب این دلیل ک عوارض ندهید و یا با پیدا کردن پارتی مبلغ واقعی عوارض رو به یک صدم یا هزارم تقلیل میدهید  چطور انتظار دارید شهرداری یاسوج مثل تهران و اصفهان عمل کند..

  18. بااطلاع]طلاع گفت:

    اکبرآبادباوجوداینکه جمعیت بالای داردتمام آن رابگردیدیک مترفضای سبزویاپارک بازی کودک نمی بینید.خیابانهاوکوچه های کج .کنج که ازاول کوچه6متراست ولی وسط کوچه12متروآخرش4متراست خداوکیلی درکدام روستاویادهاتهاچنین پدیده ای سراغ دارید.برای مثال امیرکبیر15درمنطقه اکبرآبادراملاحظه فرمایید.ای خدابنده کشی تاکی…………!!!!!!

  19. منتقد گفت:

    شهردار بسیار ضعیف میباشد واقعا فکری نمایید

  20. شهروند گفت:

    بیش از45سال خدا عمر داده. شهرداری به این ضعیفی که ضغف ان به شورای ضعیف برمیگردد هنوز ندیده ام.که این ضعفها و ندانمکاری و مدرک گرایی به ضرر شهروند وشهر میشود.شهری که پایتخت طبیعت نام دارد خوب نیست شهردارش اینقدر ناتوان باشد.

  21. قلتدرخان گفت:

    باسلام ودرودبه نماینده ولی فقیه استان/ضعفترین اعضای شورای شهریاسوج وشهردار درطول انقلاب همین دورن بودوامصیبتا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  22. احمد گفت:

    کاملا درست است همه موارد ، شهرداری که دارد هزینه ها رو پرداخت می کند ولی نمدانیم چطور نظارت نمیکن سرویسهای بهداشتی رو وقتی وارد می شویم آنقدر لکه ورسوب دارن که حالمان بهم میخورد شیر آب همه هم خراب است حالا آب گرم نمیخواهد ولی شیر جنس خوب بزارید هم تا اصراف نشود هم عمر بیشتری داشته باشد. مگه ما چندساختمان دسشویی داریم. مواد زد عفونی کننده و تی مخصوص همه دسشویی ها هم یه نگهبان دارنخوب آموزش لازم رو بدید تا درست کار کنند .از روابط عمومی شهرداری بخواهید تا در مورد زباله ها ونحوه جدا ساز آنها بصورت تر و خشک پلاستیک وکارتن چندین برنامه از طریق رسانه سایت بنر و…بر نامه ریزی کنند

  23. ناشناس گفت:

    سلام تشکر ازنماینده محترم ولی فقیه لطفا دربلوار ابوذر اسفالت فرعی 6 ابوذر که مرکز شهر می باشد را بررسی وگزارش تهیه فرمایید که چه اوضاع نابسامانیدارد .

  24. بی نام گفت:

    متاسفانه پیاده رو هایی که یک سال از اتمامشون نگذشته وضعیت خیلی افتضاحی دارن و همه کنده شده. آیا نظارتی وجود نداره تا پیمانکار متعهد به انجام درست کار باشه ؟ جای تاسف فراوان داره.

  25. بویراحمد گفت:

    شورای بچه بازی همینه ….
    به جز چهار  نفر از این افراد بقیه چه توانایی دارن ….
    اونایی که نمیزارن شهردار استیضاح بشه باید به فکر دور بعد باشن ….
    همه میشناسن و توجه میکنن به حرکات این شورا 

  26. طایفه جلیل غیوروشهیدپرور گفت:

    انصافا مردم ایندفعه به تخصص رای بدن نه به فامیل

  27. علی گفت:

    سرویسهای بهداشتی درمرکز شهر وایستگاههای تاکسیرانی شهر وحومه نیاز است . متاسفانه زیبایی شهر فقط در منطقه استانداری تا خیابان ساحلی می باشد .

  28. شهروند یاسیچ گفت:

    دوستان ببخشیدمگه اعضای شورای شهر راکیه انتخاب کرد مگه نه همین شماها رفتید پای صندوق رای و خودتون را در قیامت بدهکارو مدیون کردید تا عضو مورد نظرتون به شورا راه پیدا کند که صد البته متاسفانه غالب اعضاء شورا فرهنگی هستند ضمن احترام به شان معلمین عزیز اینها حوزه های تخصص شان چیز دیگری است نه شهرو شهرداری و شهرسازی و بیش از این هم ازشون انتظار نباید داشت والا ما الان بایستی به این همه منابع طبیعی بایستی روزانه میشد خیابانها راهم شست باید ذره ذره الان چمن و سبزه و گل بود

  29. یاسوج گفت:

    با سپاس از نویسنده گزارش و حضرت ایت ایت الله ملک حسینی .
    با تاسف وقتی مردم از روی تخصص و تعهد شورای شهر رو انتخاب نکنند قطعا وضع ازین بهتر نخواهد شد . اگه ما به اعضای شورای شهر نگاه کنیم می بینیم حتی یک نفر هم تخصص ندارند و فقط دنبال معامله گری با شهردار هستند . انشاالله که مردم در اینده تصمیم بهتری خواهند گرفت.

  30. ensaf گفت:

    با سلام خدمت همه دوستان ، لطفا واقع گرا باشید شهرداری مشکلات خاص خودش را دارد و طی سالهای گذشته به ارث رسیده و مدتی است بصورت علمی مدیریت می شود با این وضعیت اعتباری و شرایط رکود بر کشور فعلا عملکرد قابل قبولی دارد دست به دست هم دهیم و یاریگر شهرداری باشیم

  31. آشنا گفت:

    سلام بر آقای شهردار محترم
    لطفا چرا وقتی ما نیروی جوان داریم باید با تغییر یک پیمانکار کلیه نیروهای خدماتی عوض شوند و از شهر دیگه ای مثل یزد نیرو وارد استان شود و نیروهای بومی و زحمت کش بیکار شوند

  32. س گفت:

    سؤال من این است چرا آقای شهردار علیرغم نوشتن طرح مدیریت پسماند شهر یاسوج توسط دانشکده بهداشت یاسوج هیچ علاقه ای به اجرای آن ندارد و همچنان زباله به صورت غیربهداشتی در دوپشته دشتروم تلمبار می شود.ایشان که در جرین تصویب این طرح قبل از اینکه شهردار شوند در اسانداری بودند.

  33. ناشناس گفت:

    چرا خود را خسته می کنید ؟ کو گوش شنوا.

  34. بیراحمد گفت:

    مهندس بهرامی خوا بیامرزا شیری که خردی

  35. تل زالی. گفت:

    هر وقت معنی واقعی شهر رو فهمیدند اونوقته که همه چی درست میشه،سی ساله بافت قدیمی شهر هنوز بدون جدول و پیاده رو مونده

دیدگاه شما