یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 13:31

ربات راهبی که تعالیم معنوی می‌دهد

در یک معبد بودایی در پکن، یک ربات فروتن شما را راهنمایی می‌کند.
به گزارش نیویورک تایمز این ربات با نام «ژیانر» (Xian’er) با استفاده از یک پدلمسی به سوالات و صحبت‌های ملاقات‌کننده‌ها واکنش نشان می‌دهد. مثلا اگر به او بگویید: «من خوشحال نیستم» در جواب به شما می‌گوید «اگر تو خوشحال نیستی بقیه چه کاری می‌توانند برای تو انجام دهند؟»
سال گذشته، با مشارکت چندین شرکت که در حیطه‌ی تکنولوژی، فرهنگ و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کردند، ژیانر ساخته شد. ژیانر بر اساس شخصیت‌ یک کتاب مصور محصول هنرمندان مرکز داستان مصور (Comic Center) داخل معبد، ساخته شده است.
«ژیان فن»، رییس مرکز داستان مصور می‌گوید: «ما این کار را برای تجارت نمی‌کنیم، فقط می‌خواهیم با استفاده از روش‌های مدرن تعالیم بودایی را گسترش دهیم. اما چه کسی برای پندهای معنوی به یک ربات مراجعه می‌کند؟
ونگ ایرن 23 ساله، یک بودایی است که داوطلبانه به معبد پیوسته. او می‌گوید: «فکر نمی‌کنم هوش یک ربات آن‌قدر پیشرفته باشد که بتواند احساسات انسان را درک کند.»
از طرف دیگر یک جوان 33 ساله که از معبد ملاقات کرده می‌گوید: «اگر کسی نباشد که با او حرف بزنید، شاید صحبت با یک ربات بتواند به شما کمک کند.»
هم‌چنان که هوش مصنوعی روبه پیشرفت گام برمی‌دارد، چنین ربات‌هایی می‌توانند سوالات مذهبی بسیاری را پوشش دهند. اما احتمالا در حال حاضر ژیانر فقط یک جاذبه‌ی توریستی است.
منبع: News Discovery
دیجی کالا مگ
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=190015
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما