یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 12:05

معلم چاروسايي که در روز معلم عازم زندان شد

هدیه معلم چاروسایی در روز معلم عزیمت به زندان است.

به گزارش بوير نيوز به نقل از فارس، هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت، زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.

معلم عالمی فرهیخته است که بستر سعادت انسان را فراهم می‌کند تا انسان بتواند در همه عرصه‌ها به رشد و ترقی دست یابد.

سخن این است، رسالت راستین معلم و معلمی، رسالت پاک انبیاست و معلم، آنوقت که جز انسان‌سازی و کمال بخشیدن هدفی ندارد، همسایه انبیاست.

طبق رسم هر ساله در سالروز 12 اردیبهشت شهادت آیت‌الله مطهری به نام روز معلم نامگذاری شد و دانش‌آموزان این روز را برای معلمان خود جشن و با هدیه دادن این روز را به معلم خود تبریک می‌گویند.

سید مهدی شریفی معلم فرهنگی قلعه رئیسی که در دبیرستان دخترانه و پسرانه قلعه رئیسی تدریس می کند در سال گذشته ضمانت یک همشهری خود را در دادگستری و بانک در چاروسا تضمین می‌کند.

اما بعد از گذشت یکسال از ضمانت این معلم طی حکمی از سوی قاضی و رئیس دادگستری چاروسا وی عصر امروز، راهی زندان می‌شود تا دانش آموزان این معلم روز معلم را بدون معلم سپری کنند.

امیدواریم آموزش و پرورش نسبت به ضمانت فرهنگیان و معلمان تدابیر بیشتری بیاندیشند و نگذارند عزت و احترام معلمان با یک ضمانت از بین برود.

در روز جمعه امام جمعه شهر قلعه رئیسی در خصوص روز معلم در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: کار آموزش و پرورش انسان‌سازی بر مبنای اسلام است و در آموزش و پرورش میدان‌دار و کسی که در صف اول بوده معلم است.

اسماعیل صلواتی یادآور شد: حرمت معلم باید حفظ شود و به تکریم و جایگاه آنها احترام شود و نباید احترام و حرمت یک معلم بخاطر ضمانت یک فرد از بین رود.

وی افزود: نباید بگذاریم پای یک معلم به زندان باز شود و آبروی آن معلم را در بین دانش آموزان به باد دهیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189939
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما