یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 0:34

معرفی رأس امور جدید در کشور/ اردوهای مختلط دانشجویی در روز روشن/ پیشنهاد صندلی‌بازی بین عارف و لاریجانی/ میزان اموال بابک زنجانی؟

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ناکامی برای اخلال در کنسرت موسیقی در کرج

تلاش خودسرها در کرج برای لغو یا اخلال در کنسرت حمید عسگری ناکام ماند و این برنامه هنری با نظم و امنیت و به طور کامل برگزار شد. از دقایقی پیش ازشروع کنسرت که در سالن سینما تئاتر ارشاد در بوستان دکتر چمران کرج و با مجوز رسمی اداره کل ارشاد استان البرز برگزار می شد یک جمعیت 50 نفری تجمع کرده و خواستار لغو کنسرت شدند. مدیر کل ارشاد و رییس حراست اما بلافاصله در محل حاضر شدند و اعلام کردند مجوزهای قانونی صادر شده و ضوابط رعایت می شود و دولت و مردم نمی توانند خود را با سلیقه آنان هماهنگ کنند.تجمع کنندگان ابتدا زیر بار نرفتند و گمان می کردند با فشار می توانند در برنامه اخلال ایجاد کنند اما در نهایت ناگزیر از ترک محل شدند هر چند تهدید کردند نوبت بعد به گونه ای دیگر برخورد خواهند کرد. عصر ایران این مطلب را منتشر کرده است.

شگرد جدید آموزش‌های داعش

شگرد جدید گروه تروریستی داعش، آموزش «پدرکشی» به کودکان است.روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از «تایمز» خبر داده است که داعش با دادن اسلحه به نوجوانان و شستشوی مغزی آنان، آنها را وادار به دشمنی با پدرانشان می‌کند.نام کولان، در گزارش خود در تایمز نوشت: در اردوگاه‌های داعش به نوجوانان یاد می‌دهند از پدرانشان جاسوسی کنند و حتی آنها را به قتل برسانند.بر اساس این گزارش، تاکنون دو هزار نوجوان در اردوگاه شهر المیادین واقع در نزدیکی دیرالزور سوریه توسط داعش چنین آموزش‌هایی دیده‌اند درحالی که پدران و مادران آنها هیچ راهی برای جلوگیری از این اقدام داعش ندارند.

رتبه دوم دوپینگ در دنیا به فدراسیون فوتبال ایران رسید!

رتبه دوم دوپینگ در دنیا پس از برزیل در سال ۲۰۱۴ به فدراسیون فوتبال ایران رسیده و در این بین زنان ایران اول شدند.سایت inside world football آمار ناامید کننده ای را درباره تست‌های مثبت دوپینگ سال 2014 که مربوط به فعالیت‌های کمیته پزشکی فدراسیون‌های فوتبال است، منتشر کرده است. یعنی درست در زمانی که جنگ بین نادو و کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال جهت کسب مسئولیت دوپینگ شروع شد.بر اساس آمار وادا که توسط این سایت انتشار یافته در سال 2014 رتبه دوم دوپینگ در دنیا پس از برزیل به فدراسیون فوتبال ایران رسیده و در این بین زنان ایران اول شدند. یعنی ایران مقام دوم پس از برزیل در فوتبال مردان در نمونه‌های مثبت را به خود اختصاص داده داشته و مقام اول دنیا در نمونه‌های مثبت بانوان فوتبالی را نیز کسب کرده است.این آمار نگران کننده در حالی منتشر شد که کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هیچگاه حاضر به قبول واگذاری مسئولیت کامل مبارزه با دوپینگ به نادو نشد و این اختلافات و عدم همکاری این ارگانها را شاید بتوان عامل بروز این آمار دانست. فارس این مطلب را منتشر کرده است.

جریمه 1000 دلاری النصر عربستان به خاطر دست ندادن با ایرانی ها!

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه النصر عربستان را هزار دلار جریمه کرد! بر اساس خبری که روی سایت ای اف سی منتشر شده است بازیکنان تیم النصر در پایان بازی رفت با ذوب آهن ایران حاضر نشدند تا با بازیکنان ایرانی دست بدهند که این اتفاق جریمه هزار دلاری را برای این باشگاه در پی داشت!

اصلاح طلبان آماده برداشتن «گام سوم»

اصلاح طلبان و اعتدالگرایان آماده برداشتن «گام سوم» در انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند؛ گامی که می‌تواند روند پیروزی آن‌ها در دور انتخابات گذشته یعنی ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ و مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۴ را تکمیل کند. در همین رابطه ولی الله شجاع پوریان، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، تأکید می کند «پیروزی هر ۳۰ نامزد اصلاح طلب حوزه تهران در انتخابات هفتم اسفند یک خودباوری در بین جبهه اصلاحات بوجود آورده که باید از هم اکنون برای انتخابات آتی شورای شهر و روستا برنامه ریزی کرد.» به گفته او قرار شده است از همین ابتدای سال ۹۵ جلساتی منظم برای برنامه ریزی هرچه بیشتر شکل بگیرد. این مطلب را سایت رویداد 24 منتشر کرده است.

میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده از تمام مردمی که در 21 استان که دور دوم انتخابات در آن برگزار شد و حضور چشمگیری داشت، تشکر می‌کنم.وی افزود: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین هیأت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان وجود داشت و این انتخابات در کمال آرامش و امنیت برگزار شد.سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: تا الان نتایج 51 حوزه انتخابیه اعلام شده و نتایج 4 حوزه انتخابیه دیگر نیز هم اکنون در حال طی تشریفات اداری و قانونی است و در اسرع وقت اعلام می‌شود. امیری تصریح کرد: 47 درصد از رای‌دهندگان را بانوان و 53 درصد از رای‌دهندگان را آقایان تشکیل می‌دهند و همچنین از بین 68 منتخب مورد نظر 4 نفر بانوان و 64 نفر آقایان هستند.وی گفت: مشارکت مردم نسبت به مرحله اول انتخابات 59 درصد است که البته این مشارکت در مقایسه با مرحله دوم مجلس نهم 3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

اعتراض به حقوق ۳۵ میلیون تومانی مقام دولتی!

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطلبی را با عنوان «این خاطره مزاح و شوخی نیست» در کانال شخصی خود منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است: به فلان مسئول عالی رتبه دولتی اعتراض کردم که چرا باید 35 میلیون تومان حقوق ماهانه دریافت کنی؟ گفت من نه سهام دارم و نه کار اقتصادی می‌کنم و نه درس می‌دهم. اگر این حقوق را نگیرم باید این کار را رها کنم.گفتم مگر چقدر خرج داری که به کمتر از این راضی نیستی؟….حرف بینمان زیاد زده شد. آخر سر گفت به خاطر شما 7 میلیون تومان از حقوقم را کم می‌کنم و رفت.

آمار وزیر راه از کمبودهای کشور

عباس آخوندی در جلسه شورای اجتماعی کشور که امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شده بود آخرین وضعیت برنامه های بازآفرینی شهری را تشریح و گفت:در حال حاضر بیش از 30 درصد جمعیت شهری کشور بالغ بر 19 میلیون نفر در مساحتی بالغ بر 130 هزار هکتار در بیش از 2700محله زندگی می کنند که با کمبود سرانه های خدماتی و زیر ساخت های نامناسب روبرو هستند .وزیر راه و شهر سازی در ادامه به تشریح رویکردها و سیاست های مواجهه با این معضل پرداختند و با تاکید بر سیاست “محله گرائی” بر برنامه های توانمندسازی تاکید کردند و سیاست “مشارکت محوری” را به عنوان اصلی ترین رویکرد مورد توجه قرار داد. این اظهارات را فارس منتشر کرده است.

انتخابات رقابت برجامیان و نابرجامیان بود

سعید حجاریان در گفت و گویی می‌گوید که در این انتخابات بیشتر با تقسیم‌بندی برجامیان و نابرجامیان رو به رو بودیم تا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان. این گفت و گو را روزنامه اعتماد منتشر کرده است.

4میلیون مجرد بالای ۳۰سال در کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان را یکی از علت‌‌های آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت:‌ ۱۲میلیون جوان در سن ازدواج قرار دارند و حدود ۴میلیون نفر نیز افراد مجرد بالای ۳۰ سال هستند. ایرج عبدی در گفت‌وگو یی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و راه‌های مقابله با آنها اظهار داشت: در زمینه آسیب‌های اجتماعی در درجه اول نیازمند قانون هستیم که باید این مهم در فوریت کار مجلس شورای اسلامی باشد. این گفت و گو را تسنیم منتشر کرده است.

اردوهای مختلط دانشجویی در روز روشن

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان روز گذشته کسب اطلاع کرد که دانشگاه هنر اصفهان، دانشجویان رشته گرافیک را در مقاطع مختلف تحصیلی برای بازدید یک روزه از خانه هنرمندان و موزه هنرهای معاصر به تهران آورده است.بدین صورت که دختران با یک اتوبوس و پسران با اتوبوس دیگر همزمان از مقابل خوابگاه‌های خود راه افتاده و بعد از طی مسیری 6 ساعته همزمان به تهران رسیده و از موزه ها بازدید کردند.در نگاهی کلی، اردوهای یک روزه نه تنها در دانشگاه اصفهان بلکه در هیچ دانشگاهی ایراد ندارد چرا که جمعی دانشجو برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی‌شان چند ساعتی را با هم به بازدید می پردازند اما متاسفانه قوانین وزارت علوم چیز دیگری می گوید که به نظر می رسد دانشگاه اصفهان کمی خلف وعده کرده است. یا مثلا سال گذشته در تابلوی اعلانات دانشگاه امیرکبیر، پوستری جهت برگزاری اردوی مختلط چسبانده شده بود. گویی مسئولان این دانشگاه مباحث فرهنگی را از اولویت‌های خود کنار گذاشته و توجهی نسبت به آنها ندارند به طوری که پوستر تبلیغ برای اردوی مختلط کوهنوردی دانشجویی در این دانشگاه دیده می‌شود.

تهدید یک نمانیده مجلس توسط دولت قبل

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگویی در خصوص ماجرای سوال از رئیس‌جمهور در زمان احمدی‌نژاد و اتفاقات بعد از آن گفت: فلاحت پیشه با اشاره به اینکه فشارهایی بر من وارد می شد تا سوال از رئیس جمهور را پس بگیرم، گفت: رای آوردن من را در دور نهم مشروط بر این کردند تا سوال را پس بگیرم. روز سه شنبه قبل از انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی بعد از میتینگ بزرگ انتخاباتی من در داخل شهر، یکی از دستگاه های نزدیک به دولت با من تماس گرفتند و عنوان کردند “اگر سوال از رئیس جمهور را پس نگیری، حتما ما شرمنده‌ات می‌شویم”. وی افزود: با همه این فشارها من بر سوال از رئیس جمهور را پس نگرفتم چون آقای احمدی نژاد اصلا مجلس را در راس امور نمی دانست و این خلاف نظرات مرحوم امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، نص صریح قانون اساسی و روح دموکراسی در کشور بود. خانه ملت این خبر را منتشر کرده است.

پیشنهاد صندلی‌بازی بین عارف و لاریجانی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اشرفی‌اصفهانی، روحانی نزدیک به دولت اگرچه نتوانست علاقه خودش به ریاست لاریجانی را پنهان کند پیشنهاد عجیبی را مطرح کرد که طی آن لاریجانی و عارف یکسال در میان رئیس مجلس شوند. رییس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه چه کسی بهتر می تواند در بکسال باقی ماند از دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، در مجلس، نقش بهتری ایفا کند، گفت: یکی از بارزترین خصوصیات اخلاقی آقای لاریجانی است که هم می یتواند اردوگاه اصولگرایان و هم اصلاح طلبان را جذب کند. با توجه به اینکه سال آخر دولت آقای روحانی است و برای آینده باید برنامه ریزی و سازماندهی شود خیلی می تواند در موفقیت آقای روحانی برای دور آینده موثر باشد. حجت الاسلام اشرفی اصفهانی با ارائه این پیشنهاد که «هر سال یک نفر از این بزرگان ریاست را به عهده بگیرد» تأکید کرد: نظر شخصی من، این است؛ چون انتخابات ریاست مجلس سال به سال است، یک سال آقای لاریجانی رئیس مجلس شود و یک سال آقای عارف که حق هر دو از این سمت احیا شود. با این کار اعتبار هر دو نفر نیز حفظ می شود. سایت انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

کج فهمی اصلاح‌طلبان، حلقه کیان، حلقه نیاوران

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم تقدیر از مربیان برتر این نمایندگی به مناسبت آغاز هفته عقیدتی – سیاسی در سپاه گفت: متأسفانه برخی می‌گویند مشکل فساد را با تکیه بر سکولاریزم غربی حل کنیم در حالی که این الگو حتی نتوانست مشکل خود مسیحیان و غربی‌ها را حل کند. وی با بیان اینکه در خصوص کج‌فهمی در دوران غیبت می‌توان هزاران جلد کتاب نوشت، گفت: شما ببینید انجمن حجتیه چه برداشتی از انتظار ارائه کرد و چه دلیلی دارد در عصر ولی‌فقیه ما شاهد کج‌فهمی افراد نسبت به دین باشیم. کج‌فهمی که در سه حلقه کارگزاران، اصلاح‌طلبان و کیان و حلقه نیاوران بروز و ظهور پیدا کرده است. سعیدی ادامه داد: متاسفانه نفی استقلال را از زبان برخی از آقایان می‌شنویم و امروز با بدعت‌ها و بدفهمی‌هایی روبرو هستیم که شبهاتی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و باید با ادبیات بهتری با مردم حرف بزنیم. نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: متاسفانه امروز در بحث حاکمیت دینی و اصل ولایت فقیه و اینکه ولی فقیه مشروعیت خود را از مردم می‌گیرد یا باری‌تعالی دچار برخی کج‌فهمی‌ها در افراد هستیم که باید نسبت به آن روشنگری و آگاه‌سازی صورت گیرد.سایت ساعت 24 این خبر را منتشر کرده است.

تعریف مصباح یزدی از تحجر

رئیس مؤسسه آموزش و پژوهشی امام‌ خمینی (ره) با تشریح حوزه انقلابی و تمدن اسلامی و نسبت میان این دو، حوزه انقلابی را مبنای ایجاد تمدن اسلامی دانست. آیت‌الله تقی مصباح‌یزدی در دیدار سالانه مدیران حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سراسر کشور با اشاره به جهاد فرهنگی، فهم کامل از واژه‌های مانند حوزه انقلابی و تمدن اسلامی را مورد تأکید قرار داد و افزود: انقلابی بودن یعنی اعتقاد به اسلامی که تمام ابعاد زندگی انسان را بیان می‌کند و روشن است که این دیدگاه تفاوت بسیاری با اسلام ارتجاعی، که تنها با نگاه به امور شخصی و عبادی اسلام را تفسیر می‌کند، دارد. وی افزود: محدود کردن اسلام به عبادتهای شخصی و دوری از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی همچنین افراطی بودن مانند زمانی که کوزه‌ای که فرزند امام از آن آب می‌نوشید را آب می‌کشیدند، نمونه‌ای از این اقدامات متحجرانه است. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

تغییر 75درصدی ترکیب مجلس

دور دوم انتخابات مجلس دهم برای تعیین تکلیف 68 کرسی باقیمانده درحالی روز گذشته برگزار شد که تکانه‌های رای مردم در اردیبهشت 95 به مثابه اسفند 94 زلزله‌وار بود. آنگونه که مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف کردند، 217 کرسی سبز پارلمان با نمایندگان سابق خداحافظی خواهد کرد تا مجلس دهم نمایندگانی جدید را به خود ببینید، گرچه هستند برخی چهره‌ها که پیشتر نیز ردای نمایندگی را پوشیده بودند و بعد از وقفه‌ای، از خردادماه امسال، دوباره به بهارستان باز خواهند گشت، چهره‌هایی چون دلخوش، یوسف نژاد، طاهرخانی، نوروزی و … در کنار 72 نماینده باقیمانده از مجلس نهم که چهارسال دیگر مهمان بهارستان خواهند بود، 4 نماینده اقلیت های مذهبی نیز ابقا شده‌اند. آن گونه که در حوزه انتخابیه کلیمیان؛ سیامک مره صدق، در حوزه انتخابیه زرتشتیان اسفندیار اختیاری کسنویه، در حوزه انتخابیه مسحیان آشوری و کلدانی؛ یوناتن بت کلیا، در حوزه انتخابیه مسیحیان ارامنه شمال ایران؛ کارن خانلری در مجلس دهم حضور خواهند داشت. تنها در حوزه انتخابیه مسیحیان ارامنه جنوب ایران ژرژیک ابرامیان جایگزین روبرت بگلریان شده است.خبرآنلاین این گزارش را منتشر کرده است.

معرفی رأس امور جدید در کشور

محمد غرضی در خصوص فشارهای اخیر علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: هر چه به آقای هاشمی رفسنجانی فشار بیاورند، دو اتفاق روی خواهد داد. اول محبوبیت و دیگری اینکه رأی ایشان بالا خواهد رفت. دیدیم که فشارها علیه ایشان نتیجه عکس داشت و ایشان به عنوان منتخب اول از تهران به مجلس خبرگان راه پیدا کرد. وی ادامه داد: هرگاه به وسیله عامل فشار بر اشخاص، جریان خاصی را بر دیگران ترجیح دهید نتیجه عکس خواهد داد. دولت نهم و دهم با وضعی که ایجاد کرده بود باعث شکل‌گیری سونامی هفتم اسفند شد؛ مردم پای صندوق‌های رأی آمدند و به 46 نفر رأی دادند. این عکس‌العمل نسبت به دولت نهم و دهم ایجاد شد. غرضی افزود: از من سؤال شد که آیا آقای هاشمی رفسنجانی تغییر کرده است؟ من در پاسخ گفتم: خیر تغییر نکرده است. آیت‌الله هاشمی‌ که من به مدت 54 سال می‌شناسم همیشه در رأس امور ماندگار است، اگر آقای هاشمی‌رفسنجانی را بررسی کنید متوجه خواهید شد که در بسیاری از مسائل کشور حضور داشته و دارند؛ مثلاً در پرونده مجاهدین، در پرونده انقلاب، تشکیل حزب جمهوری‌اسلامی،نفی حزب‌جمهوری، جنگ تحمیلی، در صلح، در ریاست‌جمهوری، در انتخابات و … حضور دارند.

اموال بابک زنجانی در داخل کشور چقدر است؟

وکیل شرکت نفت اعلام کرد: در طول رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در دادگاه مشخص شد که او و همدستانش بخش عمده‌ای از اموالی را که باید به شرکت نفت و بیت‌المال برمی‌گرداندند به خارج از کشور برده و صرف سرمایه‌گذاری عمده خود کرده یا در اختیار امنای خود در دیگر کشور‌ها از جمله در ترکیه قرار دادند.غلامرضا مهدوی با بيان اينكه وزارت خارجه درصدد گرفتن وكلاي خارجي براي بازگرداندن اموال متهم نفتي به كشورند، گفت: اموال داخل كشور بابك زنجاني اگر در شرايط مطلوبي فروخته شود يك ششم بدهي‌اش را هم پوشش نمي‌دهد.وي افزود: ماجراي خريد شركت اقماري اونور اير در تركيه درست زماني كه اموال شركت نفت در اختيار وي قرار گرفت، رخ داد و همزمان نيز چند كشتي كانتينربر از آلمان خريداري و در اختيار نروژي‌ها قرار مي‌دهد يعني تاريخ خريد اين اموال با زماني كه نفت در اختيارشان قرار گرفته همخواني دارد. این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189929
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما