یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 0:56

سرنوشت انتخابات چهار حوزه مهم برای کهگیلویه و بویراحمدی ها/ سرنوشت کاندیداهایی که زارعی و تاج گردون برایشان سخنرانی کردند

گروه سیاسی – سرانجام مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به پایان رسید و با مشخص شدند 68 منتخب دیگر مردم در دور دوم انتخابات، 290 نفر برای مدت چهار نمایندگی مردم را در مجلس به عهده خواهند داشت.

به گزارش «بویر نیوز»، در این میان چهار حوزه انتخابیه که انتخابات آنها به دور دوم کشیده شده بود بیش از سایر حوزه ها در کانون توجه کهگیلویه و بویراحمدی ها قرار داشت که در ادامه به برسی آنها می پردازیم.

در حوزه انتخابیه سمیرم به جهت پیوندهای سیاسی و فامیلی مردم این حوزه با شهرستان های بویراحمد و دنا و همچنین حمایت زارعی نماینده بویراحمد و دنا از اصغر سلیمی این حوزه مورد توجه مردم قرار داشت که سرانجام سلیمی کاندیدای اصلاح طلب توانست در دور دوم انتخابات پیروز شود.

حوزه انتخابیه ممسنی و رستم نیز بخاطر ارتباطات پررنگ قومی و سیاسی و همچنین حمایت غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و باشت از مسعود گودرزی، با پایان انتخابات نام گودرزی به عنوان فرد پیروز از صندوق رای بیرون آمد.

دیگر حوزه ای که بسیار مورد توجه کهگیلویه و بویراحمدی ها بود، حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری، به دلیل حضور محمودرضا ضرغامی که اصالتی کهگیلویه و بویراحمدی دارد و همچنین پیوندهای مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و لنده با بهبهانی ها سرنوشت انتخابات در کانون توجهات قرار داشت اما ضرغامی نتوانست راهی بهارستان شود تا رقیب وی یعنی کشت زر مجلسی شود.

رقابت حسین اکبری در حوزه انتخابیه شیراز بخاطر اینکه یاسوج در همسایگی این شهر است و بسیاری از کهگیلویه و بویراحمدی ها در این شهر مسئولیت دارند و همچنین ارتباطات مردم استان با این شهر و از طرفی سخنرانی غلام محمد زارعی برای اکبری و از طرفی دیگر اینکه اکبری در لیست امید قرار داشت برای کهگیلویه و بویراحمدی ها مهم بود که در این حوزه نیز اکبری پیروز انتخابات شد.

با این حساب در 4 حوزه انتخابیه که در همسایگی استان قرار دارند، می توان مدعی شد 3 نفر از کاندیداهایی که به برای مردم استان مطلوب تر بودند راهی بهارستان شدند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189905
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصلاحات گفت:

    احسنت آقای زارعی. پس کو رضاها. رضا عسکری ها توفیقی ها و دیگر رضاها

  2. اصلاح طلب گفت:

    سلام برادر ضرغامی از حوزه بهبهان پیروز شده .اصلاح کنید

  3. رضا گفت:

    درود بر زارعی

  4. ازتراب علیا گفت:

    درودبرمهندس کشت زر یارسناتور

دیدگاه شما