شنبه 11 اردیبهشت 1395 - 9:39

اعتراض شهروندان مسکن‌های رضوان یاسوج به وانت‌بارها (+تصاویر)

برخی از شهروندان مسکن‌های رضوان و خوابگاه دختران فنی یاسوج نسبت به احداث میدان میوه و تره بار جدید شهرداری یاسوج واقع در بسنجان اعتراض کردند.

به گزارش بویرنیوز، اصولاً برای ورود به هر مکانی، ابتدا باید فضای ورودی آن مکان جذاب و ترغیب کننده باشد و طبیعتاً برای کسانی که شهری را برای گذران اوقات تعطیل و گردش انتخاب می‌کنند ورودی آن می‌تواند حائز اهمیت باشد.

بدون شک برای جذب گردشگر، اتخاذ تدابیر و مهیا کردن زیر ساخت‌هایی ضروری است که فضای زیبا می‌تواند از آن جمله باشد.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به واسطه داشتن آب و هوای فرح بخش و طبیعت زیبا هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران از مناطق مختلف ایران و بعضاً کشورهای دیگر است.

وجود جنگل‌ها و مکان‌های بکر در این شهر باعث شده تا برخلاف برخی مناطق ایران که هزینه‌های زیادی را صرف ایجاد مکان تفریحی می‌نمایند نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت و سنگین برای زیباسازی و ایجاد مکان‌های گردشگری نباشد.

photo_2016-04-29_19-27-26

حقیتی که درمانی ندارد؟

گذشته از تمام زیبایی‌ها و طبیعت شهر یاسوج، حقیقتی که سال هاست باعث دلخوری شهروندان و مسافران شده، نبود برخی از زیراسختهای مهم شهری از جمله میدان‌های میوه تربار در سطح شهر یاسوج است.

میوه فروشان دوره گرد یکی از مشکلات اصلی مسئولان استانی و شهردار باسوج برای ساماندهی و رهایی ورودی‌های شهر یاسوج از ازدیاد این خودرو‌ها بود که با همکاری برخی مسئولان در اجرای ساماندهی آنان گام موثری برداشته شد و احداث چند میدان میوه و تره بار موقت در برخی از نقاط شهر یکی از این راهکار‌ها بود.

شهرداری یاسوج همزمان با مدیریت جدید دست به ساختارهای جدیدی برای زیبا سازی شهر یاسوج زد که احداث بازار میوه ماهی فروشان، پارک‌های محله‌ای، میدان‌های میوه تره و بار و البته پایانه مسافربری از جمله کارهای خوب این مدیریت بوده، اما از اینکه بگذریم نبود برخی زیرساخت‌ها برخی این کار‌ها را نیز زیر سئوال برده است.

 photo_2016-04-29_19-27-14

بعد از ساماندهی بازار میوه و تره بار در برخی از مناطق از سوی شهرداری یاسوج به یکباره این موضوع به معظلی برای شهروندان و اهالی این مناطق بدل شد که صدای شهروندان آپارتمان نشین محله رضوان یاسوج را در آورد.

سازه‌ی موقت که به یکاره ساز ثابت شدن در جای خودش را گرفت و باعث شد که برخی از شهروندان یاسوجی که در مجتمع‌های مسکونی رضوان اقامت دارند نسبت به موضوع اعتراض کنند.

یکی از اهالی این منطقه مسکونی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این موضوع (بازار میوه و تره بار) به دلیل نبودن زیرساختهای موجود امروز به معظلی برای اهالی این منطقه بدل شده است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل نارضایتی اهالی این منطقه مسکونی آسفالت نبودن جاده دسترسی بازار میوه و تره بار و همچنین هجوم بیش از اندازه برخی خودروهای میوه فروشی و شخصی به این منطقه است.

مسئولان رسیدگی کنند؟

وی با بیان اینکه این مشکلات باعث صدمات زیادی هم از نظر بهداشتی و هم از نظر رفاهی برای اهالی این منطقه شده است، تصریح کرد: اهالی این منطقه شکوایه خود را به صورت مکتوب به مسئولان امرداده‌اند و خواهان رسیدگی به این موضوع هستند.

photo_2016-04-29_19-27-48

یکی از دیگر از شهروندان این مجتمع مسکونی با اشاره به اینکه بیشتر کسانی که در این ساختمان‌ها ساکن هستند با مشکلات تنفسی روبه هستند و برخی دیگر نیز مشکلات خاص خود را دارند، بیان کرد: روزی نیست که در این میدان میوه و تره بار نزاع و دگیری نباشد که آسایش را از این منطقه سلب کرده است.

وی با بیان اینکه جانمایی این میدان اول از همه در کنار پمپ سی ان جی واقع در این میدان در نظر گرفته شده بود که به یکباره تغییر کرد، گفت: این زمین به یکباره به فروش رفته است و میدان به چند متر بالا و چسپیده به این منزل مسکونی در حال احداث است.

این شهروند یاسوجی با اشاره به این موضوع که یکی دیگر از معضلات این میدان پسماند‌ها و بوی بد بجا مانده است، بیان کرد: این موضوع در برخی از مواقع باعث بیماری و حتی نگرانی خانواده‌های حضور داشته در این مجتمع مسکونی شده است.

photo_2016-04-29_19-27-35_0

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189839
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    این هم عاقبت شهردار ما و مدیریت ضعیفش

  2. مردم گفت:

    شهرداري همه جاي شهر رو به گند كشيده اون از جمعه بازار اينم از وضيعت ميادين ميوه فقط چسپيدن به راهنمايي و ترمينال و بقيه شهر رو نميبينن .جمعه بازار با اين وضيعت زشت رو جمع كنيد اقا ورودي شهر رو ببينيد چي شده ؟

  3. کرمیان گفت:

    اقدامات بدون مطالعه!!! نتیجه ای جز این را نباید براش متصور بود

دیدگاه شما