پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395 - 11:20

برخی از فرماندارها از نامزدها هدیه می گرفتند

حمیدرضا ترقی دلایل فعالیت چراغ خاموش اصولگرایان در دور دوم انتخابات را تشریح کرد.
به گزارش بویرنیوز، حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی، در پاسخ به «انتخاب»، درباره تبلیغات چراغ خاموش اصولگرایان در دور دوم گفت: فکر نمی کنم تبلیغات به صورت چراغ خاموش باشد، به دلیل اینکه فعالیت این گروه در تهران نیست، همه فکر می کنند تحرک کم است ولی اگر به شهرستان ها مراجعه کنید جنب و جوش، تحرک و فعالیت به چشم می آید.
وی ادامه داد: در فاصله مرحله اول تا دوم اصولگرایان مشغول کار هستند و فعالیت می کنند و لذا من چنین برداشتی که شما دارید را ندارم. البته اینکه مثل تهران لیست علنی بخواهند ارائه بدهند، هنوز در موردش تصمیم گیری نشده و مثل روال گذشته عمل می شود که همین موضوع هم طبیعی است که خیلی انعکاسی در تهران نداشته باشد، ولی فعالیت در حوزه های انتخابیه کاملا مثل گذشته است.
ترقی درباره لیست اصولگرایان در مرحله دوم گفت: لیست که قبلا ارائه شده است و نامزدهای اصولگرایان از دور قبل کاملا مشخص است. حوزه های شهرستان نیز مشخص است که چه کسانی هستند و افرادی که در دور اول رای نیاوردند آنها کنار رفتند.
عضو ارشد موتلفه افزود: اصولا نوع رقابت در شهرستانها حالت سیاسی و خیلی پررنگی مثل تهران و شهرهای بزرگ ندارد. بیشتر مسائل قبیله ای قومیتی و محلی بر انتخابات حاکم است. تهران و شهرهای بزرگ به دلیل اینکه سیاسی بودن مهم است تا موارد دیگر به خاطر همین تبلیغات بیشتر به چشم می آید.
وی در پاسخ به این سوال که حضور مردم در انتخابات به چه شکل است ادامه داد: به نظر من، حضور خوبی خواهند داشت. در شهرستانها انگیزه هایشان حفظ شده است و انگیزه هایشان خیلی سیاسی نیست و با توجه به چنین فضایی می توان گفت اصولگرایان حداقل کرسی های دیگری را به دست می اورند
عضو ارشد حزب موتلفه با اشاره به استراتژی اصولگرایان در انتخابات دوره دوم مجلس گفت: استراتژی دوره اول با دوره دوم هیچ تفاوتی ندارد. فقط در مرحله دوم قرار شده از حوزه هایی که اصولگرایان در لیست بودند و رای نیاوردند رقابت بین یک مستقل اصولگرا با اصلاح طلب مستقل باشد که اصولگرایی که رای لازم را نیاورد است حمایت کنند.
ترقی با اشاره به ادعای حدادعادل درباره دخالت دولت در بعضی از شهرستان در دوره اول انتخابات مجلس تصریح کرد: متاسفانه در بعضی از حوزه ها، فرمانداری کاملا دخالت داشت و عناصر دولت در طی این مدت مشخص بوده و اسناد و مدارکی هم بعضی از نامزدها تهیه کردند. اسناد نشان دهنده این موضوع است که خودشان یا معاونینشان در روند انتخابات تاثیرگذار بودند و حتی هدایایی هم دریافت می کردند. همچنین بعضی ستادها را پشتیبانی میکردند.
وی با اشاره به پیروزی اصلاح طلبان در تهران گفت: طبق آماری که ما داریم، حضور یک میلیون نفری که در طول 30 سال گذشته می توانستند رای بدهند و نداده بودند، موثر بود و نتیجه را تغییر داد. حضور آن ها عامل اصلی پیروزی اصلاح طلب ها بود که این اتفاق بیشتر در شمال تهران فقط رخ داد نه در همه نقاط. جنوب تهران کاملا آراء متفاوت است ولی در شمال تهران در چند منطقه حضور بی سابقه ای اتفاق افتاد که اینها معنای خاصی دارد.
ترقی ادامه داد: ما تمام سعی خود را می کنیم که نتایج مثل دوره اول نشود که آن هم مقصر خود اصولگرایان بودند. اگر اصولگرایان با استراتژی تعریف شده از روز اول جلو می رفتند چنین برنامه ای برای ما پیش نمی آمد.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189719
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما