چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 - 1:31

وزیری که از طرف مدیرکل امضا زد!/فروش اسکناس متبرک به دستان رهبری/هدیه توهین‌آمیز برای عراقچی/رونمایی از مشاور حسین شریعتمداری

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
کنایه ظریفِ ظریف به اوباما
محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در بخشی از گفت و گو با مجله نیویرکر در پاسخ به سوال «رابین رایت» خبرنگار نیویورکر درباره اظهارات باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر همکاری نظامی با کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ایران گفت: «خب، من فکر می‌کنم، ترک عادت موجب مرض است».
وزیری که از طرف مدیرکل امضا زد!
محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی،‌ درباره آخرین وضعیت پرونده واردات کالاهای اسرائیلی به کشور گفت:‌ این پرونده توسط وزارت اطلاعات تکمیل شده و به مرجع قضایی ارسال شده است.وی با اعلام اینکه کیفرخواست در این باره صادر و مشخص شد که رشوه رد و بدل شده است، اظهار داشت: این کیفرخواست برای یکی از متهمین که سیگار مارلبرو از اسرائیل وارد می‌کرد صادر شده است. پورمختار گفت: چهار الی پنج نفر از عوامل این واردات غیرقانونی از قبل در بازداشت بودند و الان با وثیقه آزاد شده‌اند و جالب است که یکی از این‌ها اقرار کرده است که صرفاً در یک قلم هفت میلیارد تومان از طرف کسی که قرار بوده این سیگارها را وارد کند پول گرفته است تا مقدمات کارش را در وزارت صنعت، معدن و تجارت هموار کند. وی ادامه داد: این مسیر برای او هموار شد و وزیر صنعت خود شخصاً مجوز صادر کرد که کاری غیرمعمول و غیرمنطقی بود که وزیر صنعت از طرف مدیرکل امضا زد. این گفت و گو در فارس منتشر شده است.
ایرانی‌ها «فضول» شده‌اند!
روزنامه آفتاب یزد امروز سه شنبه (95/2/7) با تیتر «ایرانی ها فضول شده اند» به تحلیل رفتار برخی افراد در شبکه های اجتماعی پرداخت که در چند روز اخیر سوسن پرور، بازیگر سینما و تلویزیون را به خاطر ظاهرش مورد فحاشی قرار داده‌اند. نویسنده گزارش ضمن نکوهش رفتار توهین کنندگان و تحلیل اجتماعی چرایی این نوع حملات پرداخت و نوشت‌‌‌: «سومین مسئله که خیلی مهم است اینکه در جامعه ایران فضولی زیاد است در واقع یکی از مشکلاتی که جهان سوم با آن درگیر است کار داشتن همه به کار یک دیگر است». آنچه این گزارش را از انصاف خارج کرده خود کمتر بینی و تعمیم اشتباه تعدادی فعال شبکه های اجتماعی به جامعه فهیم ایرانی و فضول خواندن مردم توسط نگارنده است.
مجلس مرجع حل اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور؟
یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم معتقد است: درخواست وزیر کشور برای ارائه استفساریه توسط مجلس درخصوص اعتبارنامه مینو خالقی قابل اجرا نیست چرا که قانون اساسی هیچ پیش‌بینی‌ برای دخالت مجلس شورای اسلامی در موارد اختلافی بین شورای نگهبان و وزارت کشور ندارد. کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگویی، گفت: مجلس شورای اسلامی قانونا اجازه دخالت در امور اختلاقی بین شورای نگهبان و وزارت کشور ندارد اما شاید مجمع تشخیص مصلحت نظام بتواند چنین کند.وی افزود: اما قانون اساسی اختیاراتی به رییس‌جمهور داده که می‌تواند به وزیر کشور برای رعایت قانون و احقاق حق مورد استفاده قرار گیرد.نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم همچنین ورود علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به موضوع ابطال اعتبارنامه مینو خالقی را بی‌اثر ندانست. این گفت و گو در ایسنا منتشر شده است.
راهپیمایی حافظان حجاب در مشهد
کنایه ظریفِ ظریف به اوباما
راز شکست استقلال در دربی لو رفت!
اگرچه بیش از یک هفته از دربی هشتاد و دوم پایتخت گذشته است اما هنوز هم صحبت از این بازی است. وقتی به چیدمان بازیکنان استقلال قبل از بازی با پرسپولیس نگاهی دوباره بیندازید این سوال به وجود می آید که چرا پرویز مظلومی از سیستم 2-4-4 لوزی استفاده کرد؟ این در حالی است که پیش تر پرویز مظلومی از روش 1-3-2-4 در مسابقات استقلال استفاده می کرد و بازیکنان به این سیستم عادت داشتند! اخبار واصله از باشگاه استقلال تهران حکایت از آن دارد که سیروس دین محمدی، محمد نوازی و سایر دستیاران پرویز مظلومی اعتقادی به سیستم 2-4-4 نداشتند. حتی پرویز مظلومی هم مایل به این کار نبود اما اصرار یک نفر سیستم بازی استقلال را تغییر داد!تعجب نکنید اگر به شما اطلاع بدهیم عامل اصلی تغییر سیستم استقلال مجید صالح دستیار اول پرویز مظلومی بود.کمک مربی استقلال زیر گوش مظلومی خواند که استفاده از سیستم جدید 2-4-4 دو فایده دارد. اول آن که حریف را غافلگیر می کند و دوم این که استقلال نیاز به برد دارد و باید هجومی بازی کند.ظاهرا مظلومی ابتدا زیر بار نرفته اما وقتی اصرار بیش از حد دستیار خود را می بیند در نهایت تسلیم می شود!جالب تر می شود وقتی بدانید استقلالی ها فقط یک روز (!) فرصت کردند تا سیستم 2-4-4 را تمرین کنند. این خبر در جهان منتشر شده است.
حمله توییتری سخنگوی نتانیاهو به روحانی
« دیوید کیز،» که به تازگی از سوی بنیامین نتانیاهو —نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی— به عنوان سخنگوی وی برای گفتگو با رسانه‌های خارجی انتخاب شده است، برای دومین بار در سه روز گذشته اظهارات مقام‌های ایران را در شبکه اجتماعی توییتر مورد انتقاد قرار داد.او با اشاره به اظهارات حسن روحانی در خصوص روند متوقف کردن داعش از ادامه پیشروی در عراق و سوریه بوسیله ایران در سخنانی مضحک مدعی شد: «خیالمان راحت شد! بیایید بازی کنیم: ایران یا داعش؟»دیوید کیز سپس با طرح آزمونی توهین‌آمیز متشکل از 8 پرسش در مقایسه داعش و ایران، نظر کاربران این شبکه اجتماعی را جویا شد.  این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.
رونمایی از مشاور حسین شریعتمداری
حسن شایانفر، مشاور حسین شریعتمداری در یکی از معدود گفت‌وگوهایی که انجام داده سخنان جالبی بیان کرده است. او در گفت‌وگوی بلندش از نام‌های فراوانی یاد می‌کند و آن‌ها جاسوس، فراماسونر و صهیونیستی می‌خواند و در یکی از فرازهای حرف‌هایش اشاره جالبی به دادگاه عباس معروفی می‌کند و می‌گوید:  ابزار اقدامات فرهنگی دولت خاتمی چه نشریاتی بودند؟ مجله «تکاپو»، «گردون» و «کلک » برای نسل سوم انقلاب و یا به عبارتی همان جریان سوم راه­‌اندازی شد. به جای اینکه این ها نسل سومی شوند از دست رفتند و مخالف نظام شدند؛ یعنی حتی شخصی مانند «عباس معروفی» که «سمفونی مردگان» را نوشته بود، آن سبک و سیاق را هم تغییر می‌دهد. شب قبل از دادگاه، «عباس معروفی» به من زنگ زد و گفت: «آقا جان ما می­‌خواهیم فردا به دادگاه برویم، شما به ما کاری نداشته باشید!» گفتم: «ما با کسی کاری نداریم، خبرنگار و روزنامه­‌نگار تنها به دنبال سوژه خبری خود است، شما برو  به اشتباهی که خودت به من می­‌گویی انجام دادی، اعتراف کن. حتماً افکار عمومی از این ماجرا استقبال می­‌کند». وقتی به دادگاه رفت فضایی برایش درست کردند، سیمین بهبهانی و گلشیری نامه ای نوشتند حاوی این مضمون که ما حاضریم جای او شلاق بخوریم، لذا جو او را گرفت؛ من در همان تماس که «معروفی» با من گرفت به او گفتم: «تو الان باید ده تا کتاب مانند «سمفونی­ مردگان» بنویسی، اگر به خارج بروی منفعل می شوی و دیگر نمی­‌توانی کار کنی». اما بعد از محکومیت در دادگاه فراری شد و به خارج رفت. البته نقل می‌کنند که اراده ای از دستگاه های امنیتی کشور در فرار او نقش داشته است. او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیت‌الله هاشمی می‌گوید:  دیدگاه‌های آقای هاشمی به تدریج تغییر کرد و امروز همه به وضوح می‌بینند. آرزو می کنم خداوند از دست عوامل و اطرافیان و کسانی که باعث زمین خوردنش شدند نجاتش دهد، البته خودش در این قضیه مقصر اصلی است. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده است.

نظر عارف درباره لعن دولت احمدی نژاد
محمدرضا عارف رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان عارف در همایش اصلاح طلبان شهرستان مرند و جلفا گفت: سیاه‌نمایی در حق برجام، ظلم در حق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. عارف با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، وارث ٦٠٠ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته است، ادامه داد: این رقم در حدود ٢٠ بودجه عمرانی کشور است. اکثر وعده های دولت همچون مساله برجام، محقق شده است. لغو تحریم‌های ظالمانه و حفظ فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای ارزشمند برجام است و وظیفه همگانی است از این دستاوردها حفاظت کنیم.وی با بیان اینکه سیاه نمایی در حق برجام، ظلم در حق نظام است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) بهترین حامی و مدافع برجام بودند. رفتار مدعیان ولایت را در مجلس دیدیم و مشاهده کردیم که عده ای، بی انصافی خود را به حد اعلی خود رساندند و به فرزندان مومن و متعهد این نظام، اهانت کردند.عارف همچنين در واکنش به رفتار یکی از حضار مبنی بر لعن دولت احمدی نژاد تصریح کرد: لعن فرستادن در مشی اصلاحات جایی ندارد و دعا می‌کنیم کسانی که مشکلات متعددی را برای مردم این سرزمین ایجاد کردند به راه راست هدایت شوند. این اظهارات را انتخاب منتشر کرده است.
مجازی نویسی توکلی از نشستی درباره قراردادهای نفتی
احمد توکلی” در کانال تلگرامی خود با عنوان (خروجی یک جلسه نفتی با موضوع اقتصاد مقاومتی) منتشر کرده آمده است:دوشنبه 6 اردیبهشت ماه به دعوت دفتر آقای جهاگیری معاون اول محترم رئیس جمهور در جلسه ای که دکتر آقامحمدی اداره می‌کرد شرکت کردم، موضوع بحث نسبت الگوی قرارداد نفتی با اقتصاد مقاومتی بود.از چند مؤسسه پژوهشی، دانشگاه، دستگاه دولتی، مدیران ذیربط وزارت نفت و بنده هم از دیده‌بان شفافیت و عدالت حاضر بودیم. چند نکته گفتنی در حد این مقام این است:
1- نخستین نکته جذاب جوان بودن نیمی از حاضران بود (13 نفر از 28 نفر). جذابیت فقط به سنشان مربوط نبود، بلکه به تسلط آنها در تحلیل موضوع و برجسته کردن نقاط مثبت و منفی الگو بود. انصاف در بیانشان هم قابل توجه بود.
2- مباحثه به شکل حمله و دفاع نبود، بلکه نقدها را مدیران نفت یا می‌پذیرفتند یا سعی می‌کردند با توضیح پاسخ دهند.
3- اعتراض‌های منطقی بیشتر متوجه رویکردها بود. چرا که این فکر در سطح بالای نفت در برخی دیده می‌شود که ما در تمام این 37 سال به ‌جایی نرسیده‌ایم، اکثر آنها که صحبت کردند با این نگاه مخالف بودند. بنده گفتم که اگر وضع صنعت نفت چنان باشد که شما می‌گویید مقصر همین نگاه حقارت آمیز و به ‌کارگیری نیروهای وابسته به قدرتمندان در طول سال‌های طولانی بوده است.
اگر نفت به‌ جای وابسته سالاری شایسته ‌سالاری را از گذشته‌ها تا امروز رعایت می‌کرد و افراد با انگیزه و دانایی مانند برنایان همین جلسه را ترجیح می‌داد حالا وضع دیگری داشتیم. اگر چه من این خود کوچک بینی را در این حد قبول ندارم. ضمناً فرصت را غنیمت شمردم از برخورد آقای زنگنه با انتقادات و تلاش برای اصلاح مصوبه دولت تشکر کردم.
 
فروش اسکناس متبرک به دستان رهبری 
در یک سایت خرید و فروش  اینترنتی با مورد جالبی مواجه شدیم که در  آن یک اسکناس 50 تومانی را که  فروشنده مدعی است متبرک به دستان رهبر انقلاب است را به 200000 برابر قیمت واقعی‌اش برای فروش گذاشته‌اند..
کنایه ظریفِ ظریف به اوباما
اصولگرایان منتظر تکرار اتفاق مشابه انتخابات اصفهان هستند
حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: اصولگرایان فکر می‌کنند به پشتبانی برخی نهادها مثل آنچه در اصفهان اتفاق افتاد، تکرار خواهد شد. متاسفانه بعد از اتفاقی که در اصفهان افتاد این شائبه ایجاد شده است که در مرحله دوم انتخابات نیز دوباره این اتفاق تکرار شود. متاسفانه علیرغم این‌که در مملکت ما همه چیز بر مدار انتخابات و رای مردم است، برخی بر این عقیده هستند که نیاز به رای مردم نداریم، مهم این است که کرسی‌های مجلس را اشغال کنیم؛ چه مردم رای بدهند و چه ندهند در حالیکه برخی به این تفکر غلط و غیر دموکراتیک اعتقاد دارند لذا مردم باید توجه کنند اگر در انتخابات مشارکت خوبی نداشته باشند، در غیاب آنها عده‌ای رای می‌آورند که به رای مردم اعتقاد ندارند و این به نفع آنها خواهد بود. مردم باید با تعهد بیشتر در مرحله دوم انتخابات حضور داشته باشد در این صورت اکثریت آرای کسب شده با جناج اعتدالیون و اصلاح‌طلب خواهد بود. اصولگرایان از مردم ناامید هستند؛ به خاطر همین تبلیغات آن‌چنانی نمی کنند و برخلاف مرحله اول که خیابان‌ها پر از بنرهای اصولگرایان شده بودو با کارهای غیرقانونی آنها برخوردی نشد، این‌بار تبلیغاتی انجام نمی‌دهند با همین تبلیغات خود سرسوزنی در تهران توفیق نداشتند، امید آنها به پشتوانه قدرت است که از این طریق چند نماینده را راهی مجلس کنند، لذا امیدواریم مردم با هوشیاری کامل در انتخابات شرکت کنند و با رای آنها به لیست امید شاهد مجلسی با اکثریت نمایندگان اعتدالی باشیم. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد.
حمله خودسرها به همایش انتخاباتی در داشگاه آزاد تبریز 
جلسه سخنرانی کاندیداهای لیست امید در تبریز ناتمام ماند. تعدادی از اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه و دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند به گفته شاهدان عینی؛ دانشجویان هوادار اصولگرایان بعد از ورود به محل برگزاری همایش،اقدام به فحاشی به کاندیداها کردند. سپس با حمله به مجریان مراسم و ضرب و شتم دانشجویان مانع ادامه مراسم شدند. کانال اصلاح طلبان آذربایجان شرقی این خبر را نوشت.
رقم دقیق اموال بلوکه‌ شده ایران
طهماسب مظاهری در پاسخ به این سئوال که در دوره مدیریت چه کسی اوراق آمریکایی خریداری شد، از پاسخ طفره رفت و گفت: این اوراق در دوران ما نیز بلوکه بود؛ به این معنا که همواره ذخایر بانک مرکزی در بانک‌های مختلف و به اشکال متفاوتی نگهداری می‌شد و از زمانی که آمریکا اعلام کرد تحریم دلار را اعمال می‌کند، بانک مرکزی تلاش کرد تا هرچه دارایی به شکل دلار و یا اوراق و ذخایر ارزی با واحد دلار داشت را به واحدهای دیگر ارزی تبدیل کند تا از دستبرد آمریکا مصون بماند.رئیس کل اسبق بانک مرکزی افزود: بخشی از این کار انجام شده ولی بخشی از ذخایر و اوراق دلاری تحریم شد و در نهایت، بانک مرکزی بخشی از آن را آزاد کرده و بخش دیگری هم در تحریم آمریکا ماند. به هرحال، رقمی که به صورت ذخایر دلاری تحت اختیار آمریکا متوقف است، نزدیک به ۷.۵ میلیارد دلار است.وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا این ذخیره ارزی بانک مرکزی کشور را آزاد کنیم در حالی که آن زمان، آقای احمدی‌نژاد اعتقاد داشت که این تحریم‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست و به همین دلیل نیز در زمینه تبدیل ذخایر ارزی به سایر واحدهای ارزی آنطور که باید همکاری نکرد. خبرگزاری مهر این خبر را منتشر کرده است.
واکنش محبیان به اظهارات حدادعادل
اصلاح طلبان از مدتها برنامه های جامع خود را آماده کرده بودند و طبق این برنامه ها پیش می رفتند، در حقیقت، اینگونه نبود که یک شبه برنامه بریزند و پیروز شوند. محبیان در رابطه با اظهارات حدادعادل مبنی بر پیروزی اصلاح طلبان در تهران با اختلاف جزئی، اظهار داشت: نمی توان به این حرف بسنده کرد؛ به دلیل اینکه اصلاح طلبان از مدتها برنامه های جامع خود را آماده کرده بودند و طبق این برنامه ها پیش می رفتند، در حقیقت، اینگونه نبود که یه شبه برنامه بریزند و پیروز شوند. وی در واکنش به ادعای حدادعادل در مورد دخالت دولت در انتخابات گفت: درمورد مصادیقش من اطلاعی ندارم. طبیعتا آقای حداد عادل مصادیقی را عنوان کردند، ولی آن چیزی که اهمیت دارد این است که در حوزه انتخابات مجلس اگر دولت به هر نحوی بخواهد به گونه ای در انتخابات تاثیرگذاری داشته باشد، عملا دموکراسی مخدوش می شود، دوم اینکه، احتمال به وجود آمدن نوعی دیکتاتوری در عمل است؛ چون باید مجلس بتواند به صورت مستقل به حسب رای مردم انتخاب شود. محبیان ادامه داد: من در مورد اینکه دولت در انتخابات وارد شده مستندی ندارم، خود آقای حداد که این را مطرح کرده مستنداتش را باید رو کرده و ارائه کند. وی گفت: دولت برگزار کننده است، اما اینکه دولت در انتخابات تاثیرگذاری آنچنانی داشته باشد که نتیجتا یک جریان پیروز و یک جریان شکست خورده باشد از ظواهر انتخابات چنین چیزی بیرون نمی آید.این تحلیلگر اصولگرا اضافه کرد: اگر سخنان آقای حداد درست نباشد، هم شورای اصولگرایان و شخص ایشان باید درباره صحبتی که کردند توضیح بدهند که چرا این اظهارات را به زبان آورده و مستنداتشان دراین زمینه دقیق نبوده است.سایت انتخاب این خبر را منتشر کرده است.
واکنش نماینده پارلمان فلسطین به توقیف اموال ایران
زهیر صندوقه که صبح امروز در نشست کمیته دائم امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی در تهران سخن می‌گفت، با اشاره به حکم دادگاه آمریکایی در پرداخت غرامت دو میلیارد دلاری از سوی ایران به دلیل کمک ایران به مقاومت اسلامی در لبنان اظهار کرد:‌ این تناقض غربی است که اسراییل یک جنگ ویرانگر علیه غزه داشت و هیچ بیمارستان و منطقه مسکونی باقی نگذاشت اما ندیدیم که هیچ صدایی این کاراسراییل را محکوم کند. وی اظهار کرد: ‌حکم دادگاه آمریکایی بر علیه مقاومت اسلامی در لبنان است که افتخار ماست. نماینده پارلمان فلسطین با بیان اینکه نمی‌توانیم سرزمین‌هایمان را جز با مقاومت آزاد کنیم یاد آور شد: آنچه نیروهای استعماری می‌خواهند این است که بر موقعیت استراتژیک ما حاکم شوند ما امروز شاهد این هستیم که جبهه‌النصره و داعش در مرزهای جولان هستند اما حتی یک موشک علیه پایگاههای صهیونیستی پرداخت نکرده‌اند بلکه صهیونیست‌ها حتی مجروحان داعش را هم درمان می‌کنند. ایسنا این مطلب را منتشر کرده است.
مصادره اموال ایران “نقض قطعی برجام” است
غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی درباره مصادره 2 میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران در آمریکا براساس حکم دیوان عالی این کشور، اظهار داشت: اقدام دولت آمریکا در مصادره 2 میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران قطعاً نقض برجام محسوب می‌شود.وی ادامه داد: آمریکایی‌ها مذاکره با ایران را در قضیه هسته‌ای به‌معنای این گرفته‌اند که می‌توانند از این طریق در امور داخلی ما دخالت کنند و در منطقه هر کاری که می‌خواهند، انجام دهند بدون اینکه نظر ایران را در نظر بگیرند و همان‌طور که اعلام کردند، می‌خواهند با فشارهای اقتصادی رفتار منطقه‌ای ایران را تغییر داده و در سیاست داخلی ایران تأثیر بگذارند.تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.
هدیه توهین‌آمیز برای عراقچی
جنبش عدالتخواه دانشجویی «ماله طلایی» را به عباس عراقچی تقدیم کرد.
کنایه ظریفِ ظریف به اوباما
کلاهبرداری از بیماران دیابتی
فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری سه متهم که از طریق پیش فروش آپارتمان از 120 نفر از بیماران دیابتی، 50 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد. سردار کاظم مجتبایی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با طرح شکایت 120 نفر از بیماران دیابتی که از طریق یک شرکت انبوه ساز مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، موضوع در دستور کار ماموران آگاهی استان قم قرار گرفت.وی ادامه داد: کلاهبرداران با ظاهری فریبنده و سخنان عوام فریبانه ضمن جلب اعتماد این افراد با وعده پیش ثبت نام واحدهای آپارتمانی در یکی از مناطق بالای شهر، اقدام به دریافت مبلغی حدود 450 میلیون ریال می کردند. مجتبایی افزود: با بررسی هایی که صورت گرفت مشخص شد از سال 1392 تاکنون هیچ گونه اقدامی جهت اخذ مجوز و ساخت و ساز انجام نشده است. وی مجموع مبالغ دریافتی از مالباختگان را بیش از 50 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: متهمان با علم و اطلاع قبلی بر خلاف قانون پیش فروش آپارتمان ها، اقدام به خرید زمین مزروعی بدون اخذ مجوز از شهرداری کرده و ارزش زمین خریداری شده را با تقلب و تنظیم قولنامه صوری با تفاوت زیادی تا شش برابر قیمت واقعی محاسبه و به این اعضا اعلام کرده اند. ایسنا این مطلب را منتشر کرده است.
اصلاح طلبان با «شناسنامه های مهر نخورده» پیروز شدند!
حمیدرضا ترقی ضمن رد وجود هرگونه ایرادی در لیست ائتلاف اصولگرایان در مرحله اول انتخابات افزود: اگر لیست دور اول اصولگرایان اشکالی داشت بطور کامل و بلافاصله بعد از لیست اصلاح طلبان در تهران قرار نمی گرفت. وقتی تمام لیست بدون کم و کاست تا نفر شصتم رای می آورد مشخص می شود که مردم به لیست رای داده اند.»او افزود: «اینکه افراد حاضر در لیست چه کسانی بوده اند و یا در چه جریانی بوده اند برای مردم مهم نبوده است. اینکه لیست اصولگرایان اشکالی داشته است، تحلیل بسیار اشتباهی است. وقتی یک میلیون نفر در شمال تهران، که از اول انقلاب تا الان شناسنامه شان مهم نخورده و می آیند و یکدفعه به لیست اصلاح‌طلبان رای می‌دهند خب این یک چیز طبیعی است که لیست آنها رای بیاورد.»حمیدرضا ترقی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه در بسیاری از حوزه ها دو اصولگرا با یکدیگر به رقابت خواهد پرداخت و اولگرایان نیز پیروز دور دوم انتخابات خواهند بود افزود:  « به نظر من به اصولگرایان مجلس حداقل سی نفر دیگر نیز اضافه خواهد شد و اکثریت مجلس نیز از آن اصولگرایان خواهد شد.».سایت پارسینه این مطلب را منتشر کرده است.
خیز اصولگرایان برای تشکیل فراکسیون
سخنگوی کمیته هفت نفره ساماندهی اصول‌گرایان در مجلس دهم شورای اسلامی از برگزاری اولین نشست فراکسیونی با حضور منتخبان این طیف از سراسر کشور در هفته آینده خبر داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیته هفت نفره ساماندهی اصول‌گرایان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: این نشست روز سه‌شنبه 14 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.وی با بیان اینکه منتخبان مجلس دهم که خواهان عضویت در این فراکسیون هستند از سراسر کشور در این نشست حضور می‌یابند، ادامه داد: در این نشست اصلاح‌طلبان حضور ندارند.سخنگوی کمیته هفت نفره ساماندهی اصول‌گرایان در مجلس دهم با تأکید بر اینکه در این نشست اعضای شورای مرکزی این فراکسیون انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: با انتخاب اعضای شورای مرکزی کار کمیته موقت هفت نفره خاتمه می‌یابد.تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189641
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما