چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 - 11:14

دعوای دو مدیرکل دولت روحانی در کهگیلویه و بویراحمد بخاطر بی تدبیری استاندار دولت احمدی نژاد

گروه اقتصادی – مدتی است که اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان مدیریت و برنامه و ریزی بر سر واگذاری ساختمان بلوار بویراحمد باهم مناقشه دارند.

به گزارش «بویر نیوز»، با انحلال سازمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، ساختمان این سازمان واقع در بلوار بویراحمد یاسوج به اداره کل راه و شهرسازی واگذار شد.

اکنون با احیا مجدد این سازمان، بازپس گیری این ساختمان توسط سازمان مدیریت کلید زده شده است که همین موضوع باعث بروز اختلافاتی در میان این دو دستگاه شده است.

اما در این میان موضوعی که فراموش شده است، تخریب ساختمان متعلق به اداره کل مسکن بود که با دستور نیکزاد استاندار وقت استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت احمدی نژاد صورت گرفت.

در حالی که همه جای دنیا تپه مصنوعی می سازند و از تپه ها برای ایجاد پارک ها بهترین بهره را می برند نیکزاد استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد دستور داد تا تپه زیبای شهر یاسوج را تخریب کنند.

علاوه بر اینکه تخریب خود تپه هزینه های سنگین میلیاردی در بر داشت و همین موضوع باعث شد تا کار نیمه تمام رها شود تپه زیبای شهر نیز به ویرانه ای از گرد و خاک تبدیل شود، تخریب چند ساختمان از جمله ساختمان مسکن، ساختمان چند طبقه متعلق به استانداری و دفتر امام جمعه شهر یاسوج نیز یکی از ضررهای این اقدام بی برنامه بود.

حال اگر هزینه ساختمان های تخریب شده و هزینه های تخریب آنها  تپه را با هزینه لازم برای بازسازی مجدد آنها حساب کنیم به رقم چندین میلیاردی بر می خوریم که می توانست بخشی از محرومیت های استان را نجات دهد و یا گرهی از مشکلات بیشمار این استان را بگشاید و براحتی می تواسنت مشکل اشتغال بخش عمده ای از جوانان را حل کند

بهرحال ضربه ای که استاندار دوات احمدی نژاد به کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد و رفت، تا سال ها برای استان تبعات زیادی در پی خواهد داشت که یکی از این مشکلات ناشی از آن اختلاف دو سازمان مهم استان است که امیدواریم این اختلاف باعث اخلال در روند خدمت رسانی به مردم نشود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189585
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علي پور گفت:

    مديركل راه وشهرسازي بايدبرعليه نيكزاد ومديركل ان زمان كه ساختمان مسكن را تخليه كرد شكايت كند وانهارا محاكمه كنند همچنين استاندارباد يگير باشد

  2. بويراحمد گفت:

    خدا وکیلی اگر خدمت برای رضای خدا باشد محل خدمت چه تاثیری دارد
    ساختمان جدید یا یک ساختمان دیگر مهم نیت عمل در خدمت به خلق الله است که …

  3. سراسیاب یوسفی گفت:

    خدا وکیلی اگر سرتون درد آمد هم بگویید تقصیر احمدی نژاد .خجالت هم چیز خوبی است .یک مرد تو مملکت بود اون هم احمدی نژاد بود

  4. بصير گفت:

    مشكل استان تپه نيست چون تپه زيادداريم0خداراشكركه تپه براي كل مردم تبديل به پارك شده.اصلاياسوج چندپارك عمومي دارد؟؟؟؟؟كه اين پارك جديد اضافه بنظرمي ايد.

  5. صدیقه حمیدی گفت:

    سلام من برای خودم و تمام هم استانیهایم متاسفم که اجازه دادیم تپه زیبایی را که باور کنید شاید یکی از نمادهای شهر زیبایمان بود ب ویرانگی بکشند  آن هم ب دست آدمایی که فقط تشنه ی اینن که شهرتی پیدا کنن وبعد بروند و پز بدن که ما ال کردیم بل کردیم.واقعا دوران 8 سال احمدی نژاد ما ب قرن 19 برگستیم

  6. / گفت:

    اقای فدایی اهل ممسنی هستند

  7. یاس گفت:

    تخریب تپه درسته کار عاقلانه ای نبود اما همون موقع مسئولان هم استانی می تونستند از تخریب آن جلوگیری کنند.بنده طرح پارک پیش بینی شده رو دیدیم قطعا یک طرح به این بزرگی که دارای مجموعه های فرهنگی ورزشی زیادی بود اگر اجرایی میشد می توانست مرهمی برزخم تخریب تپه باشد اما وقتی هنوز پیشرفتی نکرده داغ مردم رو تازه تر می کنه.اینم نمیشه به احمدی نژاد ربط داد درست دولت اون بود اما نظارت باید تو استان و از طرف بچه های همین استان شکل می گرفت.به قولی اول یه سیزن وخت بزن بعد یه جوال دوز و مردم.رسانه ها هم در این قضیه بی تقصیر نیستند اگر دست از این سیاسی بازیا بردارن خیلی از مشکلات و کارها رو میتونن مدیریت کنند

دیدگاه شما