دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 - 9:59

افزایش رشته‌های فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در آموزشگاه‌های استان بیش از 100 رشته آموزش داده می‌شود، گفت:‌ امسال هشت حرفه جدید در قالب پنج رشته به رشته‌های فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزوده شده است.

فرج‌الله راد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اقدامات خوب تاکنون توانسته افراد و متقاضیان زیادی را پس از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون در راستای مهارت‌آموزی، کلاس‌های آموزشی مختلفی در همه مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان برگزار شده است.

راد با بیان اینکه در آموزشگاه‌های استان بیش از 100 رشته وجود دارد، گفت:‌ امسال هشت حرفه جدید در قالب پنج رشته به رشته‌های فنی و حرفه‌ای استان افزوده شده است.

این مسئول به ظرفیت‌های و استعداد‌های این استان به خصوص نیروی انسانی متخصص در مراکز فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در محرومیت‌زدایی این استان دارد.

راد از فعالیت 11 مرکز دولتی وابسته به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد سه مورد مربوط به بانوان، سه مورد آقایان، چهار مورد دو منظوره است.

وی به مهم نقش آموزش اشاره کرد و گفت: آموزش از مهم‌ترین نیازهای هر فرد است و فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای براساس مهارت‌آموزی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید از ظرفیت‌ها برای شرکت افراد در کارگاه‌های آموزشی بهره گرفت و شرایط را برای حضور این افراد در کلاس‌های آموزشی فراهم کرد.

راد در ادامه بیان کرد: 78 آموزشگاه آزاد وابسته به اداره‌کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این استان وجود دارد که در همه شهرستان‌های استان در حال ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان هستند.

این مسئول با اعلام این خبر که 190 مربی آموزش‌های مهارتی را به متقاضیان شرکت کننده در مراکز دولتی و خصوصی کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌دهند، گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته احکام کارگزینی 13 نفر از مربیان تبدیل وضعیت شده استان صادر شد که مربیان استخدامی به مراکز مربوطه معرفی شدند.

وی با بیا این‌که فنی و حرفه‌ای از همه متقاضیان حمایت می‌کند، افزود: همه شرایط برای انعقاد تفاهم‌نامه با دیگر دستگاه‌ها را داریم.

راد، استفاده از کلاس‌های آموزشی نقش مهمی در اشتغا‌لزایی دارد چراکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارتی برای بازار کار است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189421
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اموزشگاههاي آزاد گفت:

    آقاي راد هنر كردي پنج رشته اضافه كردي هر چه بفرمايي ولي كارتهاي فني و حرفه اي جنابعالي را ادارات دولتي قبول ندارند و هيچ گونه امتيازي براي آنها قائل نيستند . جاي تاسف دارد چكار كردي با اين اموزشگاهها كه در زمان جنابعالي از رونق و درآمدافتاده اند به زور دارند هزينه هارا تامين مي كنند

دیدگاه شما