دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 - 0:33

مرگ یک ورزشکار ناشی از مشروب خواری!/ کامنت پراکنی کوچک‌زاده/ نظر وزیر نفت درباره بنزین دو نرخی/ رفتار با شجریان در امتداد برخوردهای ۸۸ است/ انتقاد یک اصلاح طلب از روزنامه اصلاح طلب کاسب

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

توصیه سردار به فوتبالیست های سرباز فراری

سردار مهرعلی باران چشمه رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت قوانین سرباز قهرمان گفت: تاکنون تغییراتی در اصل قوانین سرباز قهرمان و قوانین اجرایی صورت نگرفته و تنها بحثی که در این روزها به وجود آمده، استفاده از بازیکنان فوتبالیستی که کارت پایان خدمت آنها ابطال شده، در تیم ملی است که طی هماهنگی های انجام شده تیم ملی می تواند از برخی فوتبالیست های سرباز، استفاده کند و دیگر فوتبالیست ها نیز تا نیمه اول سال 95 سربازی آنها به اتمام می رسد.رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح درباره آخرین وضعیت مهرداد پولادی که بعد از پایان مسابقات جام ملت های آسیا به کشور بازنگشت، عنوان کرد: آن چیزی که در سال گذشته از طرف فدراسیون فوتبال و خانواده پولادی اعلام شد، این بود که تا آخر تیرماه پولادی با تیم قطری قرارداد دارد و بعد از اتمام این تاریخ بازمی گردد و مسئولیت برنگشتن پولادی بعد از پایان قرارداد به عهده خودش است و با وی مانند دیگر سربازان برخورد می شود؛ به عنوان مسئول تربیت بدنی نیروهای مسلح به پولادی توصیه می کنم بعد اتمام قرارداد به کشور بازگردد و وضعیت سربازی خود را مشخص کند. این گفت و گو را بسیج پرس منتشر کرده است.

پیشنهاد سردار سلیمانی به بشار اسد

حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات طی سخنانی با اشاره به تلاش دشمنان برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:‌ آن زمانی که موفق به اینکار نشدند، سعی کردند پر و بال نظام ما را بزنند و مشاهده کردند که ایران الگوبخش و الهام‌بخش نسل جوان در لبنان شد و حزب‌الله شکل گرفت. وزیر اطلاعات تصریح کرد: وقتی سردار رشید اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی به آقای بشاراسد پیشنهاد داد به خاطر اینکه شما خیالتان از خانواده‌تان راحت باشد اجازه دهید خانواده را به ایران منتقل و جای مناسبی را برایشان پیش‌بینی کنیم تا در امن و امان باشد تا خیال شما هم از خانواده‌تان راحت باشد و بتوانید جبهه‌های نبرد را مدیریت کنید که در جواب آقای بشاراسد گفته بود خانواده من با دیگر خانواده‌های سوری فرقی نمی‌کند. همین جا در سوریه می‌مانند و به خانواده شهدا سر می‌زنند و به امور خانواده شهدا رسیدگی می‌کنند.علوی تاکید کرد: یک رئیس‌جمهور با این صلابت و یک مرد با این قدرت مقاومت می‌تواند وضعیت جبهه‌های نبرد را عوض کند حتی اگر تمام دنیا پشت سر نیروهای تروریستی که مقابل او هستند، قرار بگیرد. این اظهارات را المیادین منتشر کرده است.

نظر وزیر نفت درباره بنزین دو نرخی

وزیر نفت با حمایت از تک نرخی بودن قیمت بنزین گفت: اگر مجلس دو نرخی بودن قیمت بنزین را تصویب کند و قانون شود دولت مکلف به اجرای آن خواهد بود.بیژن زنگنه درباره دو نرخی بودن قیمت بنزین با اشاره به این که موافق بنزین دو نرخی نیست، اعلام کرد: دو نرخی بودن قیمت بنزین فساد می آورد و وزارت نفت نه تنها به دو نرخی بودن قیمت بنزین بلکه با دو نرخی بودن هیچ فرآورده نفتی موافق نیست.وی با بیان این که البته اگر مجلس این موضوع را تصویب کند دولت ملزم به اجرای آن است درباره این که آیا دولت طرح اصلاحی درباره بنزین دو نرخی ارائه می دهد، تصریح کرد: هنوز در این زمینه بحثی نشده است.این خبر را ایسنا منتشر کرده است.

کشف یک مورد مشکوک در کیفیت بنزین

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در گفتگویی، در خصوص گزارش عملکرد وضعیت بنزین کشور گفت: کار نمونه گیری بنزین در 8 کلانشهر اصلی صورت گرفته و بخش عظیمی از آن ها در آزمایشگاه بندرعباس سازمان استاندارد در حال بررسی است و تا پایان اردیبهشت ماه نتایج نهایی آن اعلام می شود.وی در ادامه افزود: نمونه برداری هایی که از پالایشگاه ها و جایگاه های تهران انجام شده و نتایج مطلوبی از نظر گوگرد و هیدروکربن ها حاصل شده و تنها در یک مورد بطور مختصر میزان بنزن بالاتر بوده که البته نگران کننده نیست و در بقیه موارد نیز کیفیت در سطح استاندارد قرار داشته است.پیروزبخت همچنین اظهار داشت: نتایج آزمایش ها به محض آماده شدن اعلام خواهد شد و در صورت وجود مشکل، مسئله مورد نظر را به وزارت نفت و کمیته مربوطه برای ریشه یابی ارائه می دهیم. این خبر را باشگاه خبرنگاران جوان منتشر کرده است.

مرگ یک ورزشکار ناشی از مشروب خواری!

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: وقتی ورزشکار و هنرمندی دچار مشروب خواری باشد و حتی مرگش ناشی از این موضوع اتفاق بیفتد این برای ما مناسب و زیبنده نیست.عباس جعفری دولت‌آبادی در جلسه‌ای که عصر امروز (یکشنبه) با حضور معاونان دادسرای تهران، دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضائی بخش استان تهران و فرماندهان راهور کشور و استان تهران داشت، با اشاره به برخی وقایع اخیر در حوزه ورزش کشور اظهار داشت: به وزارت ورزش در مورد جرم مشروب خواری برخی تذکر می‌دهیم كه متاسفانه اخیراً برخی حوادث و حتی فوت را در پی داشته است.وی اخبار برخی نواحی دادسرا از جمله دادسرای ارشاد و راهور را مؤید آن دانست كه لازم است در زمینه مبارزه با مشروب خواری و رانندگی در حال مستی کار بیشتری انجام گیرد.دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به تذکر چندی پیش خود خطاب به ورزشکاران و هنرمندان در رابطه با اخلاق حرفه‌ای و منش پهلوانی عنوان کرد: وقتی ورزشکار و هنرمندی دچار این مطلب (مشروب خواری) باشد و حتی مرگش ناشی از این موضوع اتفاق بیفتد این برای ما مناسب و زیبنده نیست.وی افزود: در حال حاضر برخی ورزشکاری و هنرمندی را وسیله‌ای برای رسیدن به شهرت نابه‌جا کرده‌اند که البته مردم ما نسبت به این قضیه آگاه هستند. ورزشكاران باید اخلاقی قهرمانی و پهلوانی داشته باشند چون آنها الگوی بسیاری از جوانان هستند.این خبر را میزان منتشر کرده است.

اعتراض یک نماینده به ستاد نماز جمعه در باره برجام
پس از آنکه هفته گذشته ستاد نماز جمعه تهران خبر از سخنرانی علیرضا زاکانی، نماینده تهران به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران را داد و با موجی از انتقادات رو به رو شد، علیرضا زاکانی با عنوان “رییس کمیسیون ویژه برجام” پشت تریبون قرار گرفت و در سخنرانی خود به نقد جدی برجام پرداخت و به صراحت اعلام کرد که باید نقض توافق هسته ای اعلام شود.در این راستا عوض حیدرپور شهرضایی گفت: کار کمیسیون ویژه در تاریخی که گزارش را به صحن ارائه داد به پایان رسید و تمام شد و مجلس نیز طرحی را بر اساس نقطه نظرات کمیسیون ویژه برجام ، رهنمودهای رهبری و نظرات شورای عالی امنیت ملی به تصویب رساند .این نماینده مجلس با بیان اینکه دوره فعالیت کمیسیون ویژه برجام تمام شده است، تصریح کرد: اگر قرارباشد خارج از این چهارچوب تعیین شده کسی برای خود عنوانی قائل باشد، این عنوان وجود خارجی ندارد . حیدرپور با انتقاد از رویه ستاد نماز جمعه تهران گفت:حتما ستاد نماز جمعه تهران به این مطلب توجه داشته باشد که موضوع برجام مقوله ای است که به قانون گذاری مربوط است . وی در این خصوص ادامه داد: علاوه بر این ، اینکه کسی که جانبدارانه و با نگاه خاص گروهی و سیاسی به موضوع برجام نگاه می کرد به عنوان سخنران پیش از خطبه ها انتخاب شود اتفاق نادری است.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید از تریبون نماز جمعه حرفی یا کلامی منتشر شود که کار را برهم بریزد. این خبر توسط سایت جمهوریت منتشر شد.
رفتار با شجریان در امتداد برخوردهای سال ۸۸ است 
علی مطهری درباره ممنوع‌التصویری و ممنوع‌الفعالیتی محمدرضا شجریان در شش سال گذشته، گفت: برخورد با هنرمندان باید همراه با تدبیر باشد زیرا اینان در دل مردم جا دارند. فرضاً کسانی بخواهند با این‌ها مقابله کنند، راه مقابله با این قشر طرد آن‌ها نیست، چراکه در این صورت بیشتر در دل مردم جا پیدا می‌کنند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارنظر سیاسی شجریان در سال ۸۸ گفت: معمولاً انتقاد‌ها یا تعریف و تمجیدهای هنرمندان کمی تند‌تر و احساسی‌تر است و مسئولان نباید آن‌ها را به اندک بهانه‌ای از خود برانند؛ به‌ویژه آنکه یک پیوند قلبی بین مردم و این‌گونه افراد اعم از اینکه بازیگر باشند یا خواننده، وجود دارد. او افزود: به طور کلی هنرمندان روح لطیفی دارند و احساس و هیجان آن‌ها شدید است؛ بنابراین اگر آن‌ها در جایی یک اظهارنظر سیاسی تند داشته باشند، نباید با آن‌ها برخورد قهری و شدید صورت گیرد.این خبر توسط خانه ملت منتشر شد.
عده ای می خواهند آرای مردم را از خاصیت بیندازند
غلامحسین كرباسچی شامگاه شنبه در جمع شماری از اصلاحطلبان استان زنجان گفت: امیدواریم در مرحله_دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمینه شكل گیری مجلس حامی برنامه های دولت فراهم شود. رأی سیاسی، رأی مطالباتی و رای قومی و محلی از انواع گونه های رأی هستند كه ما در هر انتخاباتی با آن ها مواجه هستیم و ارزش آن ها صرف نظر از زمینه و هدف شكل گیری شان، برای كشور یكسان است. عده ای در كشور در پی آن هستند كه آرای مردم را از خاصیت بیندازند. اگر شركت در انتخابات وظیفه شرعی هم باشد مراد از آن اصل شركت در انتخابات بوده و تبلیغ رأی دادن به فرد یا گروه خاصی تحت عنوان تكلیف شرعی نوعی دخالت در انتخابات است. همانها كه امروز دستاوردهای دولت را هیچ می انگارند، در زمان دولت های قبلی با وجود آن همه مسائل و مشكلات مختلف صحبتی نمی كردند . این خبر توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شد.
هرچه زمين محدود باشد باز بايد دست به انتخاب زد
سيد حسين مرعشي» سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي در همايش حمايت از نامزد اصلاح‌طلبان اردبيل در دور دوم انتخابات مجلس دهم گفت: سياست اصلاح طلبان، انتخاب در زمين محدود است و اين راهبرد در انتخابات هفتم اسفند نيز تمرين شد، اگر عده اي براي اداره كشور و خدمت به مردم ناتوان هستند نبايد سپاه، نظام، امام، رهبري و مردم را مصادره و قرباني كنند؛ هرچه زمين محدود باشد باز بايد دست به انتخاب زد.در حالي كه تنها سه ماه از برجام گذشته، برخي ها از طرف مردم اعلام مي كنند كه تا كنون اتفاق خاصي در كشور روي نداده است و آنها گويا تغييرات مثبت در حال انجام در كشور را نمي خواهند ببينند.با يك دلار افزايش بهاي نفت بايد رشد نيم درصدي اقتصاد را شاهد باشيم اين در حالي است كه اقتصاد مملكت در دولت گذشته با آن درآمد نفتي با رشد منفي روبه رو بود.انتخابات مجلس دهم به خصوص در تهران گام دومي در شان مردم و در راستاي حماسه سياسي سال 92 بود اين راه هنوز به پايان نرسيده است و بايد در دور دوم انتخابات تكميل شود. این خبر توسط خبرگزاری ایلنا منتشر شد.
تندروها از مجلس نا امید شده‌اند، تمرکز آن‌ها بر روی ریاست جمهوری است
عبدالله ناصری ، عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: یکی از امتیازهای دیگر اصلاح‌طلبان، اختلاف‌های تندرو‌ها و اصولگرایان است که همین در عدم اقبال به آنها تاثیرگذار خواهد بود. در مجموع بسیار خوشبین هستم و فکر می‌کنم برنامه‌های تدارک دیده‌شده از روز چهارشنبه به‌طور طبیعی انتظار‌ها قدری برآورده کند و جمعاً اکثریت ۶۸ کرسی باقیمانده به اصلاح‌طلبان برسد تا بتوانند در مدیریت مجلس هم تاثیرگذار باشند. عناصر تندرو در مرحله اول هم اقداماتی برای کاهش مشارکت مردم انجام دادند که هجمه به دولت با محوریت برجام در همین راستا تعریف می‌شود که این حمله‌ها به دولت در مرحله دوم هم ادامه دارد و حتی شدت بیشتری گرفته است. جریان تندرو به طور کامل از انتخابات مجلس دهم ناامید شده است، تمام تمرکز تندرو‌ها در حال حاضر روی انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و فشار به دولت برای ناکارآمد نشان دادن دولت روحانی است.ایلنا این خبر را منتشر کرد.
گاف شبکه عربستان هنگام سخنرانی اوباما
تلویزیون 2 عربستان سعودی ، هنگام پخش زنده سخنرانی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به زبان انگلیسی آن را به صورت همزمان به انگلیسی ترجمه کرد!فعالان عربستانی با انتشار این ویدیو در شبکه های اجتماعی از ادامه پخش این شبکه تلویزیونی سعودی در ماهواره با وجود تعداد بسیار اندک بینندگان و مخاطبان آن ، انتقاد کردند.العالم این مطلب را منتشر کرده است.
توهین کوچک زاده به عراقچی
كامنت قابل توجهي كه مهدي كوچك زاده نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و يكي از اعضاي جبهه پايداري، با نيش و كنايه و لحني موهن در زير عكس عباس عراقچي و نوه اش در اينستاگرام نوشته است و باعث ايجاد تشنج در بين هوادان دكتر عراقچي شده است.نكته جالب اينجاست كه كوچك زاده ساعت هاست كه در زير اين پست مشغول پاسخ دادن به واكنش ها و بعضا جر و بحث كردن با مردم و هوادارانِ دولت است!
مرگ یک ورزشکار ناشی از مشروب خواری!/کامنت پراکنی کوچک‌زاده علیه تیم مذاکره/رفتار با شجریان در امتداد برخوردهای ۸۸ است/انتقاد یک اصلاح طلب از روزنامه اصلاح طلب کاسب
روزنامه سعودی، «مهدویت» را خرافات خواند
روزنامه سعودی عکاظ با نقل فتوای سلفی‌های حنبلی، اعتقادات شیعیان و اهل سنت درخصوص مهدویت و مهدی منتظر(عج) را «خرافات» دانست.«عبدالله الرشید» در روزنامه سعودی عکاظ نوشت: «پس از پیامبر به عنوان بهترین بنده، دیگر هیچ مهدی منتظری وجود ندارد. این موضوع را شیخ عبدالله بن زاید آل محمود مفتی سابق قطر و رئیس دادگاه‌های شرعی در رساله علمی خود مطرح کرده است.»نویسنده این مطلب در عین حال تاکید کرد که «با این حال اهل سنت و شیعیان به مهدی (عج) و ظهور وی ایمان دارند و به صورت کلی اهل سنت و جماعت، ایمان به مهدی (عج) را واجب می‌دانند.»وی با تحریف تاریخ مدعی شد حادثه حمله به مسجدالحرام در محرم 1400 هجری در نتیجه سلطه تفکر مهدویت بر امت صورت گرفت و منافقان از آن برای ریختن خون مردم و پایمال کردن مقدسات از آن سوءاستفاده کردند.
استاد آواز ایران رئالی از آب در آمد!
 محمد رضا شجریان، یکی از مفاخر موسیقی ایران و جهان، در تازه ترین گفت و گوی خود، نه درباره موسیقی بلکه درباره فوتبال حرف زده است. او در گفت و گویی مفصل با مجله ورزش و تصویر از علایق ورزشی خود سخن گفته است. استاد آواز ایران در این مصاحبه اعتراف کرده که طرفدار پر و پا قرص رئال مادر است و حتی از شکست های این تیم غمگین می شود. استاد آواز ایران که اخیرا با انتشار عکس هایش در فضای مجازی، باعث شده همه جویای احوالش باشند، می گوید: «من از بازی بارسلونا لذت می برم ولی همیشه طرفدار رئال مادرید بودم. وقتی رئال می بازد، حتی ناراحت می شوم.»
انتقاد یک اصلاح طلب از روزنامه اصلاح طلب کاسب
علی صوفی رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان شهر تهران درباره تحلیل یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر انصراف مشروط آقای عارف از ریاست مجلس و پذیرش کرسی نایب رئیسی مجلس آینده، گفت: این یک جریان انحرافی است که در حال به وجود آمدن است و مسیر کاسب‌کارانه‌ای را دنبال می‌کند.وی با تأکید بر اینکه این موضوع اصلاً صحت ندارد، ادامه داد: دست آقای عارف نیست که بخواهد در مورد کرسی ریاست مجلس دهم معامله کند؛ وی کاندیدای اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس است و وقتی که اکثریت مجلس اصلاح‌طلب است، طبیعی است رئیس آن نیز یک اصلاح‌طلب خواهد بود و این موضوع جای بحث ندارد.رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان شهر تهران گفت: این سخنان و تحلیل‌ها برای این است که این رویه را منحرف کرده و در جریان انتخابات از آن بهره‌برداری کنند.صوفی در پاسخ به این پرسش که آیا آقای عارف انصراف مشروط را می‌پذیرد؟ تصریح کرد: قطعاً نمی‌پذیرد.وی درباره هدف برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب از طرح این مباحث، گفت: نمی‌دانم هدف‌شان چیست، چرا که نمی‌توانم نیّت‌خوانی کنم، اما مسیر انحرافی در حال به وجود آمدن است که مسیری کاسب‌کارانه است.تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.
 افشاگری خداداد عزیزی از دوپینگش در فوتبال
خداداد عزیزی، ستاره سابق تیم ملی که همه او را با گل دیدنی اش به استرالیا به خاطر می آورند در گفتگویی جنجالی از 5 بار دوپینگ خود در زمان بازیگری خبر داده است.خداداد عزیزی در این گفتگو اعلام کرده است در زمان حضورش در راه آهن و به دلیل کمردرد، کادرپزشکی و فنی این تیم در 5 دیدار او را مجبور به تزریق کورتون کرده اند که جزو داروهای ممنوعه و دوپینگ محسوب می شود کرده اند: من در دوران بازیگری حتی قرص و ویتامین هم استفاده نمی کردم اما زمانی که در راه آهن بودم به دلیل کمردرد آقایان مرا مجبور به استفاده از این مواد کردند.وی ادامه داده است: مجبورم کردند به خاطر کمردردم در پنج بازی متوالی آمپول کورتون تزریق کنم که جزو لیست داروهای ممنوعه بود.
کم مانده در کاخ سفید دعای کمیل هم برگزار شود
 سردار نقدی با طرح سئوالاتی از ماهیت آمریکا، گفت: فکر کردید که تغییر روش تجاوزتان می تواند شما را مؤفق کند؟ تمام صاحب نظران آمریکایی جمع شدند و گفتند با این ملت نمی‌توان با زور رفتار کنید و یادآوری کردند که ژست صمیمیت بگیرید و اکنون آن بیچاره (اوباما) نیز پیام نوروزی می‌دهد و سفره هفت سین پهن می‌کند و کم مانده است که دعای کمیل هم بخواند.وی با اشاره به غارت 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ملت ایران توسط آمریکایی‌ها اظهار کرد: ای احمق! این کار دزدی چه بود که خود را لو دادی زیرا برخی‌ها باورشان شده بود که دوست هستی!رئیس بسیج مستضعفین افزود: هر کسی به بندگان خدا ظلم کند، خداوند با او جنگ دارد تا زمانیکه او را شکست دهد.سردار نقدی با انتقاد از خوش خیالی برخی‌ها نسبت به رابطه با آمریکا تصریح کرد: آن‌ها که خوش خیال بودند و فکر کردند آمریکا در مسیر دوستی قرار گرفته است، الان دیدند که آمریکا غارت‌گر است.سایت راه دانا این مطلب را منتشر کرده است.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=189407
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما