چهارشنبه 4 فروردین 1395 - 0:19

آمار قابل توجه تلفات جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تا روز سوم فروردین/ بارش 12 سانتی متری تگرگ، ریزش در برخی جاده ها/ وضعیت راههای ارتباطی استان

در مسیر حرکت خود با اطلاع از وضعیت راهها و رعایت اصول ایمنی به تابلوهای هشدار دهنده توجه نمایند و با نیروهای پلیس راه و راهداری همکاری داشته باشند.

گروه اجتماعی –  در تعطیلات نوروزی سال 95 تا پایان روز سوم فروردین 55 حادثه رانندگی در راه های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد رخ داد، اما خوشبختانه این حوادث تلفات فوتی نداشته است اما 60 مصدوم بر جای گذاشت که البته نسبت به سال قبل آمار قابل توجهی است.

در همین رابطه مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگي كامل راهداران اين اداره كل در اجراي طرح راهداري نوروزی را از عوامل کاهش تلفات جاده ای عنوان کرد.

1 (10)

حسن فدایی در گفتگو با خبرنگار «بویر نیوز»، با اعلام این مطلب بیان داشت: در طرح راهداري نوروزي اكيپ هاي راهداري استان در نقاط مختلف استان مستقر هستند.

وی با اشاره به اينكه گروه هاي راهداري براي استقبال از مسافران نوروزي از آمادگي كامل برخوردار هستند، افزود: بيش از 300 راهدار  در قالب 24 اكيپ راهداري و 11 اكيپ امدادي  و 25 راهدار خانه ثابت و سيار در طول محورهاي استان مستقر بوده و به صورت شبانه روزي آماده ارائه خدمات به هموطنان عزيز مي باشند

فدایی در تشریح برخی از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در ایام نوروزی گفت: با توجه به اقليم خاص و اب هوايي و به جهت كوهستاني بودن محورهاي ارتباطي بيش از 1000بنر فسفري اطلاعات جاده اي، اماده و در كليه راه هاي مواصلاتي استان در معابر پرخطر براي آمادگي بخشي به مسافران نوروزي نصب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تبليغات محيطي در راستاي آگاهي از سامانه هاي اطلاع رساني و پاسخگويي به مردم و همچنين به روز رساني پيام هاي هشدار و ايمني در تابلوهاي پيام متغير ، ازجمله  ديگر اقدامات حوزه راهداري در ايام نوروز است

حسن فدایی به اجراي عمليات راهداري و ايمن سازي جاده ها از جمله خط كشي، تعمير و نصب تابلو هاي اخطاري، اخباري و هشداردهنده، چراغ هاي چشمك زن، پاك سازي و تسطيح حريم راهها، شستشوي تابلوها وعلائم ايمني و لكه گيري و درزگيري آسفالت به صورت گسترده در محورهاي ارتباطي اشاره كرد و افزود: تمامي پروژه هاي راهسازي و راهداري در ايام تعطيلات نوروز در جهت روانسازي تردد وسايط نقليه غيرفعال خواهد بود.

photo_2016-03-23_00-13-46

مقام ارشد اداره راه وشهرسازي استان كهگيلويه و بويراحمد در پایان خاطر نشان كرد: از كليه هموطنان تقاضامندم قبل از عزيمت به سفر در طول شبانه روز از طريق تلفن گوياي 141 و شماره تلفن 3334179 – 0741 مديريت راههاي كهگيلويه و بويراحمد از وضعيت راه هاي استان اطلاع حاصل كنند.

همه راه های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد باز است

مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارندگی های اخیر در روزهای اول سال 95 بیان داشت: علیرغم حجم بارندگی ها در اقصی نقاط استان با تلاش نیروهای راهداری همه راه های اصلی ارتباطی استان باز است.

علی شیر محمدی

علی شیر محمدی با اعلام این مطلب به خبرنگار «بویر نیوز» گفت: در روزهای ابتدایی سال در گردنه بیژن بارش برف شاهد بودیم و در محورهای کاکان و باغچه سادات نیز حدود 10 سانتی متر بارش تگرگ گزارش شد و در بسیاری از محورها از جمله محور یاسوج به شیراز و راههای روستایی لوداب، سیلاب کلوار و زیلایی نیز ریزش و سیلاب گزارش شد که با اقدامات سریع و به موقع نیروهای راهداری محورهای اصلی بازگشایی شد و همه محورهای حادثه دیده نیز در حال بازگشایی هستند.

محمدی تاکید کرد: در ایام نوروزی و با نزول بارش رحمت الهی راهداران بی وقفه در حال خدمت رسانی به مردم شریف و مسافران گرامی هستند.

وی افزود: از همه هموطنان خواهشمندیم در مسیر حرکت خود با اطلاع از وضعیت راهها و رعایت اصول ایمنی به تابلوهای هشدار دهنده توجه نمایند و با نیروهای پلیس راه و راهداری همکاری داشته باشند.

photo_2016-03-23_00-13-54 photo_2016-03-23_00-13-49

گفتني است، كهگيلويه و بويراحمد داراي 2082 راه روستايي آسفالته و 2272 راه و خاكي و شوسه روستايي ، 978 كيلومتر راه فرعي ، 516 كيلومتر محور اصلي و 97 كيلومتر بزرگراه است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=186163
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما