یکشنبه 1 فروردین 1395 - 11:20

شایعه: سونی پلی‌استیشن 4.5 را می‌سازد

احتمالا در یکی دو هفته‌ی گذشته اخباری در خصوص برنامه‌ی جدید مایکروسافت با هدف باقی ماندن به‌عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت تولید کنسول‌های بازی شنیده‌اید. این‌که مایکروسافت قصد دارد بزودی مکانیسمی را طراحی کند که بر اساس آن امکان ارتقا سخت‌افزاری کنسول ایکس‌باکس وان با قطعات جدیدتر و البته قوی‌تر وجود داشته باشد. این خبر در حالی منتشر شد که مایکروسافت خبر از راه‌اندازی کامل پلتفرم ویندوز10 روی جدیدترین نسل از کنسول‌های خانگی‌اش تا تابستان سال 95 خبر می‌داد.

شایعه: سونی پلی‌استیشن4.5 را می‌سازد

اما حالا در اتفاقی جالب خبرگزاری «کوتاکو» خبر داده که از منابعی شنیده سونی روی یک مدل جدید از پلی‌استیشن4 با نام پلی‌استیشن4.5 کار می‌کند. البته همان‌طور که از نام این کنسول برمی‌آید، مدل 4.5 به‌نظر کنسولی می‌رسد که در میانه‌ی دو نسل هشتم و نهم عرضه خواهد شد و به‌تنهایی یک نسل جدید از کنسول‌های بازی خانگی به‌شمار نمی‌رود. به گفته‌ی کوتاکو هدف سونی از طراحی پلی‌استیشن4.5 تدارک قابلیت‌های سخت‌افزاری برای اجرای بازی‌ها در حالت 4K است. هم‌چنین سونی می‌خواهد با این مدل، کنسول‌اش را به‌چنان قدرت سخت‌افزاری برساند که تا پایان نسل هشتم، هیچ مشکلی در زمینه‌ی اجرای بازی‌هایی که بر مبنای تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) ساخته می‌شوند، وجود نداشته باشد.

همان‌طور که احتمالا خبر دارید، زمانی که هنوز هیچ‌کدام از کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن4 به بازار عرضه نشده بودند، گمانه‌زنی‌هایی درخصوص این‌که احتمالا این دو کنسول از حالت تصویر 4K پشتیبانی می‌کنند به‌راه افتاده بود. اما در واقع این‌طور نبود و هیچ‌کدام از این دو کنسول در حال حاضر نمی‌توانند از این کیفیت تصویر پشتیبانی کنند.

البته طبق معمول تماس مسوولان خبرگزاری کوتاکو با سونی بی‌نتیجه مانده. مسوولان سونی در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارند در آینده یک مدل جدیدتر از کنسول پلی‌استیشن4 عرضه کنند، هیچ پاسخ درست و درمانی نداده‌اند و صرفا به این‌که نمی‌توانند به این شایعات واکنشی نشان بدهند، بسنده کرده‌اند.

هنوز معلوم نیست پلی‌استیشن4.5 قرار است از چه مکانیسمی برای ارتقا سخت‌افزاری کنسول نسل هشتمی سونی استفاده کند. این احتمال وجود دارد که سونی سازوکاری بیاندیشد تا بازی‌کننده‌ها با باز کردن قاب کنسول‌شان قطعه‌ای سخت‌افزاری به آن اضفه کنند. حتی ممکن است این قطعه از بیرون و از طریق درگاه‌های پلی‌استیشن4 به آن وصل شود. البته برخی هم معتقدند که پلی‌استیشن4.5 یک محصول جدید خواهد بود که با تغییراتی که در مبدا و کارخانه در آن ایجاد شده، به بازار عرضه خواهد شد.

هرچه هست باید حداقل تا نمایشگاه E3 که خرداد ماه سال 95 برگزار می‌شود صبر کنیم. به‌احتمال بسیار قوی هر دو شرکت سونی و مایکروسافت در این نمایشگاه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185961
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما