سه شنبه 25 اسفند 1394 - 20:10

کشورهایی که در سلفی مرگبار رکورد دارند (+تصاویر)

وب‌سایت Priceonomics از زمانی این کار را آغاز کرده که تا قبل از آن فقط دو مورد تصادف بر اثر گرفتن سلفی اتفاق افتاده بود. مدیران این وب‌سایت اعلام کرده‌اند: «همه فکر می‌کنند که برای آنها اتفاق نمی‌افتد. ما هم امیدواریم که اتفاق نیفتد اما در این مورد واقعا مطمئن نیستیم».

در ادامه به شش نمونه از نمونه‌هایی که در آن افراد به هنگام گرفتن سلفی جان خود را از دست داده‌اند، اشاره می‌کنیم:

هند

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,سلفی

 

شاید این مورد یکی از مواردی باشد که واقعا آدم را شوکه می‌کند اما حقیقت تلخی است. در ژانویه 2015 سه دانشجوی هندی زمانی که داشتند از روی ریل قطار و در حین آمدن آن عکس سلفی می‌گرفتند، با قطار برخورد کردند و جان خود را از دست دادند. می‌توان به جرات گفت که هند یکی از کشورهایی است که در آن سلفی گرفتن به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده است و بیشترین جان را در هنگام سلفی گرفتن گرفته است. این معضل تا حدی بزرگ شده که دولت این کشور مناطقی را «مناطق سلفی ممنوع» اعلام کرده است و مردم دیگر حق گرفتن سلفی در این مناطق را ندارند.

روسیه

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,سلفی

 

بعضی از آدم‌ها سلفی می‌گیرند تا نشان دهند چقدر آدم‌های شجاعی هستند. بعضی دیگر هم دوست دارند که با ابزارهای باحال و جالب خود عرض اندام کنند. در ژانویه 2015 هم دو سرباز روس برای اینکه ابزارهای جنگی خود را به رخ بکشند، با یک نارنجک با ضامن کشیده عکس سلفی گرفتند. نارنجک ناگهان منفجر می‌شود و جان هر دوی این سربازها را می‌گیرد ولی گوشی هوشمند آنها سالم مانده تا داستان واقعی را برای بقیه بازگو کند. این حادثه موجب شد که وزارت کشور روسیه جزوه‌ای را برای گرفتن سلفی منتشر کند.

به غیر از این، روسیه خوره‌های زیادی دارد که سعی دارند هیجان و شجاعت خود را در سلفی‌های خود به نمایش بگذارند. یکی از این افراد، یک پسر 17 ساله با نام کاربری Drewssssik است. این کاربر علاقه زیادی به انجام شیرین‌کاری در عکس‌های سلفی خود داشت و همواره در اینستاگرام خود با همین نام کاربری سلفی‌هایی از ارتفاعات مرگ‌بار منتشر می‌کرد. ولی متاسفانه در سپتامبر 2015 زمانی که قصد داشت از آویزان شدنش از یک ساختمان 9 طبقه عکس بگیرد، سقوط کرد و درگذشت.

اسپانیا

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,سلفی

 

در اوت 2015 مردی در مراسم سالانه گاوبازی در پامپلونای اسپانیا در حالی که داشت عکس سلفی با یک گاو می‌انداخت، مورد هجوم شاخ گاو قرار گرفت و جانش را از دست داد. این مرد 32 ساله با نام دیوید لوپز داشت سعی می‌کرد که در حال فرار کردن از دو گاو بود، منطقه حفاظت‌شده را بدون اینکه بداند، ترک کرد و در میان دو گاو قرار گرفت. اما به یکباره گاو سومی از راه رسید و از پشت به او حمله کرد و او را کشت.

ایالت واشنگتن

آخرین مورد کشته شدن در حین سلفی گرفتن مربوط به مردی است که در حالی که با یک تفنگ صورتش را نشانه گرفته، از خودش سلفی می‌گیرد و با شلیک گلوله خود را می‌کشد. نامزدش می‌گوید که فکر می‌کردند اسلحه خالی است. ظاهرا این مرد در گذشته نیز با اسلحه از خود سلفی می‌گرفته اما همیشه اول از خالی بودن آن مطمئنی می‌شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185620
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما