سه شنبه 25 اسفند 1394 - 20:03

آتش بازی ازبک ها در چهارشنبه سوزی

در واپسین روزهای سال ۹۴ همه علاقمندان به فوتبال منتظر بودند تا نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا عیدی خوبی به آنها اعطا کرده و نوید سال پر بار برای این رشته ورزشی پرطرفدار را بدهند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه با آتش بازی که دو نماینده ازبکستان در تاشکند و اصفهان برابر تراکتورسازی و سپاهان به راه انداختند عیدی تلخی به ایرانی ها داده شد تا چهارشنبه سوری تبدیل به چهارشنبه سوزی شود.

تراکتورسازی بعد از دو برد متوالی برابر الجزیره به عنوان آماده ترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در تاشکند مقابل پاختاکوری قرار گرفت که نه قدرت گذشته را داشت نه در دو بازی قبلی انتظارات را برآورده کرده بود. شاگردان امیر قلعه نویی در این بازی هیچ شباهتی به تیم چند هفته گذشته نداشتند و حتی تغییرات این مربی هم آنها را از بن بست تاکتیکی خارج نکرد تا سفر به تاشکند برای تیم محبوب آذربایجان عایدی جز شکست ۱-۰ نداشته باشد. روی صحنه گل پاختاکور بازیکنان سرشناس تراکتور چنان مبتدیانه عمل کردند که هیچ بازیکن آماتوری در دنیا هم این اشتباهات را انجام نمی دهد. حالا با این شکست نوار ناکامی های چند ساله تبریزی ها مقابل ازبک ها ادامه پیدا می کند تا فشارهای روحی و روانی این باخت ادامه پیدا کند.

در نصف جهان سپاهان مقابل دیگر تیم ازبکستانی یعنی لوکوموتیو چنان در آتش سوخت که همه بوی برکناری مربی کروات و ناکام این تیم پرطرفدار را حس کردند. ایگور استیماچ با نیمکت نشین کردن ستاره های باتجربه و سود بردن از جوانان جویای نام دومین شکست متوالی خود در این رقابت ها را تجربه کرد تا مثل لیگ برتر نوار ناکامی هایش در آسیا هم ادامه پیدا کند. البته سپاهانی ها تا حدودی هم بدشانس بودند که موقعیت های شان یکی پس از دیگری از دست رفت اما آن چه محرز بود این که خط دفاع این تیم اصلا در حد انتظار بازی نکرد و روی هر دو  گل مقصر اصلی بود به خصوص در گل دوم که آب سردی بود بر پیکر نیمه جان سپاهان. بااین ناکامی بسیاری منتظر تغییرات دوباره در پرافتخارترین تیم ایرانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان هستند تا ایگور استیماچ رفته رفته به بستن چمدان هایش نزدیک تر شود.

با این دو شکست که خودزنی تیم های ایرانی در آسیا بود همه نگاه ها به ذوب آهن دوخته شده تا فردا در تاشکند با عبور از سد بنیادکار کمی از زخم های نتایج ناامیدکننده ایرانی ها در آسیا را التیام بخشیده و جبران مافات کند گرچه شاگردان یحیی هم شانس چندانی برای برد ندارند چون بنیادکار برای زنده نگه داشتن شانس صعود برای تصاحب سه امتیاز این بازی خانگی خیز برداشته است. ذکر این نکته هم الزامی است که نماینده های ایران در آسیا بعد از شروع توفانی در هفته نخست فصل جدید هفته به هفته افت کردند تا هفته سوم رقابت ها برای آنها ویرانگر شود چون تا به اینجا دو شکست برای ایران به ثبت رسیده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185614
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما