سه شنبه 25 اسفند 1394 - 11:09

وزارت ارتباطات از خرید و بهره برداری دو ماهواره مخابراتی خبر داد

وزارت ارتباطات  خرید و بهره ‌برداری دو ماهواره مخابراتی و سنجش از راه دور را با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد ریالی، در دستور برنامه‌ های خود با قرارداد.

به گزارش کلیک، وزارت ارتباطات، طبق یک برنامه پیش بینی شده، منابع مالی مورد نیاز برای خرید و بهره برداری این دو ماهواره را از محل درآمدهای عمومی طی پنج سال تامین خواهد کرد و برای مابقی نیز محل منابع مالی خارجی نظیر فاینانس خارجی و صکوک ارزی استفاده می شود.

وزارت ارتباطات تصمیم داشت تا در سال های ۹۵ تا ۹۹ و هزینه  ۱۵۳۰، ۱۸۰۰، ۲۰۷۰ و ۲۲۵۰ میلیارد ریالی را در این بخش انجام دهد اما به دلیل تعارض جدی با الگوی اسلامی پیشرفت و اسناد بالادستی از جمله اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی جمعیت، این لایحه در مجلس تصویب نشد.

البته از آن جایی که لایحه برنامه ششم توسعه از دستور کار مجلس خارج شد و برنامه پنجم نیز یک سال دیگر تمدید شد، امکان تغییر در شاخص های ریز و کلان برنامه ششم جهت ارائه مجدد به مجلس وجود دارد و بنابراین امکان تغییر در بخش ICT نیز هست.

با اینکه در بخش خرید و بهره ‌برداری دو ماهواره مخابراتی و سنجش از راه دور تأمین ۹۰۰۰ میلیارد ریال منابع مالی خارجی نیز دیده شده بود اما باید منتظر ماند و دید رقم‌ های در نظر گرفته شده، از سال آینده خارج از برنامه ششم توسعه اختصاص می‌ یابد یا خیر.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185556
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما