سه شنبه 25 اسفند 1394 - 0:16

وزارت خارجه آمریکا ادعای دادگاه این کشور علیه ایران را به چالش کشید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رای دادگاهی علیه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با حادثه 11 سپتامبر را به چالش کشید و تاکید کرد هیچ اطلاعی درباره ارتباط ایران با این حادثه ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ترند، آلن ایر در واکنش به رای دادگاه گفت: ما اطلاعی از ارتباط میان ایران و هواپیماربایی 11 سپتامبر نداریم.

پیشتر، «حسین جابر انصاری» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز رای این دادگاه را «نامنصفانه» و «مسخره» دانسته بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه حکم دادگاهی در آمریکا علیه ایران برای پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه 11 سپتامبر را تبعیت کورکورانه دستگاه قضایی آمریکا از سناریوهای صهیونیستی ایران هراسی عنوان کرد و گفت که ما قوه مجریه آمریکا را نیز در صدور این نوع احکام همدست می دانیم.

جابری انصاری گفته بود که قوه مجریه آمریکا را در صدور احکام قضایی علیه ایران همدست می دانیم.

وی افزود : حکم اخیر دادگاهی در آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، جدیدترین تولیدات دستگاه قضایی آمریکا در میدان مسابقه تبعیت کورکورانه از سناریوهای صهیونیستی ایران هراسی است.

در حالی که هیچ یک از هواپیماربایان حادثه 11 سپتامبر ایرانی نبودند و شاکیان نیز نتوانستند هیچ مدرکی به دادگاه علیه ایرانیان ارایه کنند، «جرج دانیلز» رئیس دادگاه منطقه ای نیویورک ، با این توجیه که ایران از خود دفاع نکرده است، دادخواست شاکیان را وارد دانسته بود.

«دانیلز» رای داده بود که خانواده های شاکی و شرکت های بیمه آمریکایی می توانند از ایران 10 میلیارد و 500 میلیون دلار غرامت طلب کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185510
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما