سه شنبه 25 اسفند 1394 - 7:23

از پشت پرده اعتراض آبدارها تا شیوه نوین گندزدایی آب در آبفای روستایی!

شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم در روستای کهگیلویه و بویراحمد بیش از 70درصد است که افزایش چشمگیری به نسبت سنوات قبل به خود دیده است.

مدیر عامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱۸ روستا در استان از آب شرب سالم برخوردار نیستند و با تانکر به این روستاها آبرسانی می شود.

هزینه گزاف آب رسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز؛ فیض الله پاسره عصر دوشنبه در جمع خبرنگارن با بیان اینکه کمبود آب در استان امکان افزایش این روستاها را به دنبال دارد، افزود: رسالت عمده سازمان آبفای استان تامین و توزیع آب در روستاها است که از ابتدای انقلاب اسلامی ایجاد زیرساختها در راستای آبرسانی به روستاها انجام شده است.

وی با بیان هزینه حدود 100 میلیون ریالی آب رسانی به هر خانوار روستایی در کهگیلویه و بویراحمد، خاطر نشان کرد: مشکلات آبرسانی به روستاها در این استان به واسطه قرار گیری برخی از روستاها در نقاط صعب العبور و عدم نظارت بر ساخت و سازها دوچندان است.

آب همه روستاهای استان سالم است

پاسره اعتبارات این سازمان در سال جاری را از محل اعتبارات نفت، اعتبارات بودجه و صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی عنوان کرد و گفت: دو چالش و مشکل مهم در آبرسانی به روستاهای استان کمبود اعتبار و کاهش نزولات جوی است که منجر به کاهش آبهای زیرزمینی شده است.

وی افزود: با وجود سختی کار و مشکلات فراوان هم در زمینه نیروی انسانی و هم بودجه، بحمداله کار آبرسانی به روستاها با کیفیت مطلوب صورت می پذیرد.

مدیر عامل آبفای روستایی استان اظهار داشت: در راستای بهره برداری و نگهداری زیرساختهای شبکه های آبرسانی و همچنین تحقق عملی فرامین اقتصاد مقاومتی، در هشت شهرستان استان تمهیداتی اندیشیده شده و این بخشها به پیمانکاران واگذار شده است.

شیوه نوین گندزدایی آب برای اولین بار در استان

وی با اشاره به لزوم گندزدایی از آبهای آشامیدنی تصریح کرد: در راستای این امر کار تحقیقاتی در استان انجام شد و علاوه بر شیوه سنتی کلرزنی از دستگاه الکترولیز نمک طعام برای تصفیه آب استفاده شد.

پاسره در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: 97 پروژه آبرسانی روستایی این استان در حال اجراست که در صورت تکمیل این پروژه 688روستا با جمعیت 146 هزار نفر زیر پوشش آب سالم و بهداشتی قرار می گیرند.

وی ضمن بیان اینکه 18 مورد از این طرح ها در قالب مجتمع های آب رسانی هستند، عنوان کرد: با تکمیل مجتمع های آب روستایی جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر که در 463 روستای این سکونت دارند از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می شود.

پاسره از در حال اجرا بودن طرح فاضلاب شوتاوه از توابع کهگیلویه و طرح مطالعاتی ساخت فاضلاب در روستای امامزاده جعفر در گچساران خبر داد.

تامین آب 118 روستای کهگیلویه و بویراحمد با آب رسانی سیار

وی اظهار کرد: امسال بیش از 44 میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری شبکه آب روستایی در هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

پاسره ضمن بیان هزینه شدن 10 میلیارد ریال اعتبار در خصوص آب رسانی سیار، عنوان کرد: آبرسانی به 118 روستای کهگیلویه و بویراحمد با 10 هزار نفر جمعیت از طریق 13 دستگاه تانکر انجام می شود.

پاسره ابراز کرد: در سال جاری 32 هزار و 300 متر مکعب آب برای روستاهای فاقد شبکه آبرسانی توزیع شد.

پشت پرده اعتراض آبدارها

رئیس هیئت مدیر آبفار استان در خصوص مسائلی پیرامون حقوق آبداران، گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین بهبود کیفیت خدمات رسانی به روستائیان، آبدارها را به نظارت شرکت به پیمانکاران مجرب سپردیم و این پیمانکاران قبل از دریافت هرگونه وجهی، ملزم به پرداخت بیمه و حقوق پرسنل می باشند که البته گاها به دلیل برخی مشکلات و نبود بودجه تاخیر  در پرداخت ایجاد می شود.

مدیرعامل آبفار در پایان خاطرنشان کرد: شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم در روستای کهگیلویه و بویراحمد بیش از 70درصد است که افزایش چشمگیری به نسبت سنوات قبل به خود دیده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185507
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آقای پاسره ،ابهای شربی که با هزینه های زیاد تهیه شده وبعضی مردم از آن بی بهره اند برنامه ریزی نماید که کنتور آب بصورت قانونی واجباری در اختیار همه روستاها قرار گیرد تا ذی نفعان برای کشاورزان استفاده نکنند.

  2. پاکباز///یاسوج گفت:

    دکتر پاسره یکی از توانمند ترین و دلسوز ترین مدیران استانی است خدمات بی نظیرش در همه حای استان دلیلی بر این ادعاست

دیدگاه شما