دوشنبه 24 اسفند 1394 - 20:27

معارفه مدیرکل جدید محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد درغیاب مدیرکل پیشین + تصاویر

در پایان این مراسم سید اسدالله هاشمی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از زحمات عطا پورشیرزاد مدیرکل پیشین تقدیر شد.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در مراسمی با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور منصوب شد.

به گزارش بویرنیوز ،آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با حضور معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولان این استان برگزار شد.

بنابر این گزارش، عطاء پورشیرزاد مدیرکل سابق محیط زیست در این آئین حاضر نشد.

DSC_0066

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور گفت: خانم ابتکار با حساسیت بالا و بعد از ۱۰ ماه بررسی در نهایت آقای هاشمی را به عنوان مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد منصوب کرد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از تنوع زیستی خوبی برخوردار است، اظهار داشت: بیش از هزار گونه گیاهی و حدود ۳۱۶ گونه جانوری در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست این استان حدود شش سال مدیریت این سازمان را به عهده داشت، افزود: وی از جنس محیط زیست بود و در مدت مدیریت خود از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

خدارحمی آزادسازی محیط‌بان محکوم به اعدام دنا «اسعد تقی‌زاده» را از اقدامات خوبی دانست که در طی مدیریت مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان انجام شد و اظهار امیدواری کرد: دیگر محیط‌بان دربند دنا «غلام‌حسین خالدی» نیز به زودی از زندان آزاد شود.

شناسایی ۴۲۰ شغل سبز توسط سازمان محیط زیست

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از شناسایی ۴۲۰ شغل سبز توسط این سازمان خبر داد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: حمایت فرهنگی مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری از محیط زیست قابل ستایش و باعث دلگرمی است.

مهناز مظاهری با بیان اینکه در سیاست‌های کلی نظام توجه ویژه‌ای به مسائل زیست‌محیطی شده است، عنوان کرد: اهمیت فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در زمینه مسائل زیست‌محیطی بر همگان مشخص شده است

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: یکی از موضوعات مهمی که باید در نظر داشته باشیم این است که ریشه‌کنی فقر و ایجاد شغل نباید تنها در احداث کارخانه محدود شود.

وی تصریح کرد: این نگاه که مسیر توسعه تنها از راه ایجاد پالایشگاه و کارخانه فولاد می‌گذرد اشتباه است، باید سعی کنیم به سمت ایجاد مشاغل سبز و اکوتوریسم حرکت کنیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از شناسایی ۴۲۰ شغل سبز توسط این سازمان خبر داد و گفت: این مشاغل سبز با توجه به شرایط فرهنگی و اقلیمی هر منطقه معرفی خواهد شد تا در سایه آن علاوه بر ایجاد اشتغال به حفظ محیط زیست مناطق مختلف کشور کمک شود.

مظاهری با بیان اینکه در راستای حفاظت از محیط زیست تفاهمنامه‌های مختلفی با دستگاه‌هایی نظیر آموزش و پرورش و وزارت کار منعقد شده است عنوان کرد: در روزهای اخیر نیز یک تفاهمنامه با وزارت ورزش و جوانان منعقد کردیم.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست در انتخاب مدیران محیط زیست خاطرنشان کرد: رویکرد رئیس سازمان محیط زیست در این زمینه انتخاب مدیرانی از جنس محیط زیست و کسانی است که محیط زیست را لمس کرده باشند.

در پایان این مراسم سید اسدالله هاشمی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از زحمات عطا پورشیرزاد مدیرکل پیشین تقدیر شد.

هاشمی مدیرکل جدید محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از نیروهای اصلاح طلب و مورد حمایت حامیان دولت در استان است که سابقه فعالیت مستمر در بخش های مختلف محیط زیست استان را دارد .

رئیس بازرسی محیط زیست ، ریاست محیط زیست شهرستان بویراحمد ، رئیس اداره پالایش محیط زیست استان و فعالیت مستمر در بخش های مختلف محیط زیست از سوابق هاشمی در این حوزه است.

از حاشیه های قابل توجه این مراسم حضور نداشتن عطا پورشیرزاد مدیرکل پیشین حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بود.

IMG_0327 IMG_0332 IMG_0336 IMG_0340 IMG_0341 IMG_0350

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185470
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نظری1 گفت:

    اسد جان تبریک انشاالله موفق باشی

  2. ایمور گفت:

    انشالا موفق و موید باشید زنده باشی مهندس

  3. کرمی زاده گفت:

    سید موفق و مؤید باشید

دیدگاه شما