یکشنبه 23 اسفند 1394 - 20:32

ایران از فردا بارانی می شود

سامانه بارشی فعال دوشنبه از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر این روز در استان‌های نوار غربی کشور افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش  فارس، بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد امروز یکشنبه با عبور موج تراز میانی جو به همراه نفوذ زبانه پرفشار از نوار شمالی کشور، در سواحل شمالی، ارتفاعات شمالی و شرقی البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، وزش باد شدید و بارش باران پیش‌بینی می‌شود که در شمال شرق بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

روز دوشنبه سامانه بارشی فعالی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر این روز در استان‌های نوار غربی کشور افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت و در پاره‌ای نقاط تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه با تقویت سامانه مذکور این شرایط علاوه بر نیمه غربی کشور،‌ دامنه‌های البرز، مرکز، شمال شرق و شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد.

روز چهارشنبه هفته جاری با تقویت جریانات شمالی بارش در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

از بعدازظهر فردا و نیز روز سه‌شنبه احتمال وقوع باد و گردوخاک در غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین روز سه‌شنبه با جریانات جنوبی در سواحل شمالی و شمال شرق کشور افزایش دما همراه با وزش باد شدید و روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

همچنین در ارتفاعات شمال غرب، زاگرس مرکزی، البرز و شمال شرق بارش برف در این مدت دور از انتظار نیست.

شدت بارش‌ها روز دوشنبه هفته جاری در لرستان، شمال خوزستان،‌ ایلام، کرمانشاه و کردستان و روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها در لرستان، شمال خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال شرق سمنان خواهد بود.

آسمان استان تهران روز آینده نیمه‌ابری به تدریج افزایش ابر و اوایل شب همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 19 درجه و 11 درجه است. همچنین روز سه‌شنبه هفته جاری آسمان استان تهران نیمه‌ابری در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در 24 ساعت استان‌های کرمان و خراسان شمالی با دمای یک درجه زیر صفر سردترین استان‌های کشور و استان‌های هرمزگان با دمای 27 درجه بالای صفر و خوزستان با دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین استان‌های کشور هستند.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مطالعه کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185376
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما