شنبه 22 اسفند 1394 - 2:09

توصیه محمد بهرامی به منتخبان مردم

درهر صورت گذشته ها گذشته و انسان عاقل نباید در گذشته بماند. پیروز واقعی این میدان مردمی بودند که با شور و اشتیاق وارد صحنه شدند تا برای آینده خویش تصمیم بگیرند و از این بابت لایق بهترین تبریک ها هستند.

گروه سیاسی – روز پنج شنبه محمد بهرامی نامزد دهمین دوره انتخابات بویراحمد و دنا و شهردار اسبق یاسوج گفتگویی پیرامون نتایج انتخابات داشته که در ادامه می آید:

جناب آقای بهرامی منتظر صحبت ابتدایی شما هستیم

ابتدا به ملت شریف ایران که در دو انتخابات اخیر نشان دادند نظام مردم سالار خود را دوست دارند و با حضورشان پیامی مبارک را به جهانیان مخابره کردند تبریک عرض کرده و در مقابل شان سرتعظیم فرود می آوریم ، چرا که این ملت همیشه شایسته بهترین ها بوده و هستند. مردمی که مثلاً در تهران با غیرت وارد شدند و پرچم اصلاحات را در پایتخت ایران بالا نگه داشتند. به منتخبین ملت نیز تبریک عرض می کنم که از مردم رای اعتماد گرفتند. مردم سرمایه های واقعی این مملکت هستند و مسئولین و منتخبین باید همواره خود را خادم و نوکر مردم بدانند و تمام توانشان را جهت بهبود شرایط زندگی این مردم و جوانان خوبمان بکار بگیرند.
در ابتدا ارتباط شما باشورا و مجمع اصلاحات چطور هست و گاه گاهی در قالب بیانه مسائلی مطرح می کنند نظر شما چیست ؟
بنده هم در ابتدا تقدیر و تشکر می کنم از حسن اعتماد شورا و مجمع اصلاح طلبان به بنده از شهرستان گرفته تا کشور که تا آخر پای انتخاباتشان ماندند و شرافتمندانه از تفکرشان دفاع کردند.
همواره خودم را از این خانواده بزرگ دانسته و می دانم و هیچ گاه احساس جدایی یا دوری از این مجموعه نداشته ام. بزرگان استخوان خورد کرده های جریان اصلاحات می بایستی مورد احترام و اکرام همه دوستان این طیف باشند.
آرا و نظرات عزیزانمان در مجمع و شورای اصلاحات را همیشه محترم شمارده و به ایشان تمکین می کنم و حرف این مجموعه را حرف خود می دانم تمام تلاشمان در این مقطع باید معطوف به همگرایی و یکپارچگی درون جریانی باشد. نباید اجازه بدهیم تا خدایی ناکرده انشقاقی در مجموعه و تشکیلات ما ایجاد شود و فرصتی برای ایجاد تفرقه نصیب بدخواهان و مغرضان شود. در هر شرایطی باید در جهت حفظ اتحادمان تلاش کنیم و اقبال عمومی که همیشه از جریان اصلاحات وجود داشته را حفظ کرده و قوام ببخشیم.
درمورد انتخابات اخیر چه نظری دارید؟
اگر روند انتخابات بصورت طبیعی و بدور از اهرمهای غیر ضرور و نکوییده بود شک نکیند که ما برنده انتخابات بودیم. تقریباً تمام مردم به آنچه در انتخابات اخیر گذشت واقف هستند و از نزدیک و به عینه دیدند که چه اتفاقات ناگوار و ناشایستی اتفاق افتاد که فرصت و مجالی برای پرداختن به آنها نیست.
بعد از انتخابات و اعلام نتایج مردم که از روند برگزاری انتخابات ناراضی بودند و در تجمعی اعتراضی حضور پیدا کرده بودند، به درخواست خیلی از دوستان و دلسوزان برخود وظیفه دانستم تا به سهم خود وارد شده و آنها را آرام کنم. توصیه کردم که راه اعتراض، تجمع و رفتارهای هیجانی اینچنینی نیست. باید از هرگونه عملی که زمینه نا امنی و سوء استفاده مغرضان را فراهم می کند دوری کنیم. به عزیزان عرض کردم که در هر شرایطی می بایست قانون را فصل الخطاب بدانیم که مردم عزیز نیز لطف کرده و با وجود ناراحتی و نگرانیهای شدیدی که داشتندپذیرفتند و آرامش به جو عمومی جامعه بازگشت.
سید باقر موسوی اخیراً مصاحبه ای انجام داده و پیرامون مسائل رد و بدل شده با شما اظهاراتی داشته اند. در این مورد چه نظری دارید؟
همانطور که می دانید بنده همیشه از ایشان به عنوان پیشکسوت و بزرگ جریان اصلاحات یاد کرده و عرض کردم در صورت تایید ایشان از ایشان حمایت می کنم . در هر صورت چون در یک جریان فکری و سیاسی تعریف می شویم، توقع از ایشان می رفت که جریان را به عنوان یک بزرگتر مدیریت کرده و از خروجی شورایی که بر مبنای خردجمعی تشکیل شده بود و مورد تایید بزرگان اصلاحات در استان و کشور از جمله سید محمد خاتمی و دکتر عارف گرفته تا دیگران بود حمایت و پشتیبانی می کردند.چرا که دراین شرایط راهبرد اصلی جریان در کشور تمرکز بر روی خروجی اجماع و حمایت همه جانبه و بی قید و شرط از آن گزینه بود. یعنی فرد و شخص در اینجا مهم نبود، چه سید باقر موسوی و چه محمد بهرامی یا هر شخص دیگری. مهم پیروزی جریان بود در راستای تامین منافع مردم و حفظ و حرمت جریان.
انتخاب مجمع نیز خارج از دخالت و اراده بنده بود و از جزئیات نظر مجمع بی خبر بودم، از نتیجه اطلاعی نداشتم بعد از رای گیری نظر مجمع آن موقع بنده مطلع شدم و بنده را دعوت کردند، هیچ گونه هماهنگی قبل از این تصمیم گیری با بنده نداشته اند و اولویت اصلی آنها نبوده ام در حالی که مداوم با آقای موسوی در ارتباط و هماهنگ بودند و در اولویت اصلی آنها هم قرار داشتند و شاید دو روز مانده به تبلیغات که وقت بسیار محدودی بود آنها تصمیم گرفتند و حتی شنیدم که در همان لحظات آخری دوستان با ایشان در ارتباط بودند. در هر شرایطی مجمع اولویت اول آقای موسوی را می دانست و حتی یکی از بندهای میثاقنامه که امضا کردم این بود که در صورت تایید صلاحیت ایشان همه از ایشان حمایت کنیم. قبل از جلسه نهایی مجمع بنده تهران بودم و هر چه پیگیر دیدار با آقای موسوی شدم موفق به دیدار با ایشان نشدم. نهایتاً از طریق حاج قوام فروزان پیگیر مساله شدم در جواب فرمودند آقای موسوی گفتند که تا چند روز دیگر امکان دیدار ما فراهم نمی شود و در دسترس نیستم.
بعد از جلسه مجمع هم هرچه تماس گرفتم و به آقای موسوی پیام دادم ایشان جواب ندادند و در جایی به یکی از دوستان گفته بودند که آقای بهرامی زنگ زد ولی من جواب ندادم. ما و آقای موسوی در معرض قضاوت مجمع بودیم، هرچند که همه شرایط به نفع ایشان و اولویت هم با ایشان بود. اگر از ابتدا همه پذیرفته بودیم که قاضی فصل الخطاب مجمع باشد، باید تا انتها روی همین باور می ماندیم. اگر به مجمع اعتراضی بود باید از ابتدا شبهات مطرح می شد، نه اینکه تا دقیقه نود شورا را قبول داشته باشیم اما به یکباره به آنها تمکین نکنیم. تابعیت از خردجمعی و تصمیمات شورایی و احترام به رای اکثریت که همان دموکراسی است و دموکراسی از ارکان و شاخصه های مهم اصلاح طلبی است. یعنی نقطه مقابل استبداد، انحصار طلبی و فرد محوری.
خوشحالم که به تعهدم پایند ماندم، بارها اعلام کرده بودم در صورت تایید صلاحیت آقای موسوی به احترام ایشان کنار رفته و امکانات مان را در اختیار ایشان خواهیم گذاشت. اگر چنین قولی در برابر عموم مردم دادم و این تعهد را ایجاد کردم ، یقیناً به آن عمل می کردم. چرا که در برابر وجدان خودم و افکار عمومی و جریانی که منتسب به آن بودم مسئول و پاسخگو بودم. حال نوبت آقای موسوی بود که در قبال جریان به احترام خردجمعی و بزرگان کشوری و استانی اصلاحات مسئولانه و پدرانه عمل کرده و جریان را که به ایشان امید داشتند تنها نمی گذاشتند و اگر گلایه ای نیز داشتند بعد از انتخابات مطرح می کردند.
درهر صورت گذشته ها گذشته و انسان عاقل نباید در گذشته بماند. پیروز واقعی این میدان مردمی بودند که با شور و اشتیاق وارد صحنه شدند تا برای آینده خویش تصمیم بگیرند و از این بابت لایق بهترین تبریک ها هستند.
سوال: در مورد زمان تصمیم گیری مجمع چه نظری دارید؟
اعتقاد دارم که مجمع خیلی دیر تصمیم گرفت . زمان تصمیم گیری مجمع به دلیل اینکه همه منتظر تایید صلاحیت آقای موسوی بودیم به تاخیر افتاد و به دلیل همین تاخیر خیلی از فرصت ها رابرای انجام کارهای ضروری و ساماندهی های لازم ازدست دادیم. باید مجمع با قید اولویت نامزدها خیلی زودتر از این تصمیم می گرفت تا زمان را که در امر انتخابات بسیار تعیین کننده و حیاتی است از دست نمی دادیم اما باز هم عرض می کنم که با این وجود اگر در روند برگزاری انتخابات خللی وارد نمی شدو شرایط را عوض نمی کردند. پیروزی ازآن جریان اصلاحات بود.
اقای موسوی در جایی از مصاحبه اخیرشان با ما، گفتند که شما پیشینه اصولگرایی داشته اید در این مورد چه صحبتی دارید؟
هیچ گونه پیشینه اصولگرایی بنده ندارم. بررسی کنید در کدام حزب یا تشکل اصولگرایی بنده عضویت یا فعالیتی داشته ام. تنها در مجلس هفتم و زمانی که هیچ اصلاح طلبی موفق به حضور نشد و رقابت بین دو اصولگرا بود بنده به آقای هدایتخواه که یکی از دو اصولگرای حاضر در میدان بود رای دادم. چگونه است که رای به آقای زارعی و حمایت از آقای زارعی که یک اصولگرا است و قائم مقامی ستاد احمدی نژاد را در پرونده دارد، پیشینه اصولگرایی محسوب نمی شود اما رای دادن به آقای هدایت خواه پیشینیه اصولگرایی ؟؟! به استثنا این انتخابات به استناد کدام مورد می گویند بنده پیشینه اصولگرایی دارم ؟
جریان جلسه شما و آقای موسوی در منزل آقای شهرخ پور چه بود ؟
نزدیک به ساعت دوازده شب در کوران انتخابات و در حالی که درگیر جلسات مردمی بودم، بنده را به آنجا دعوت کردند که به احترام میهمانان و میزبانان جلسه آنجا حاضر شدم. دوستان و افرادی که تشریف داشتند بحث ها و تحلیل هایی داشتند که در این بین یکی از دوستان آقای موسوی مطرح کردند که در بررسی هایی که انجام داده اند آقای هدایتخواه ۱۷ درصد جلو هستند. بنده نیز بر اساس آمار و نظر سنجی های میدانی عرض کردم که در حوزه مرکزی ما جلو هستیم ولی در حوزه سفلی به خصوص پاتاوه آقای روشنفکر ۵۰ درصد و بقیه نامزدها روی هم ۵۰ درصد آرا را دارند. در حوزه های مارگون و لوداب همچین نظری بنده داشتم. الان هم با توجه به اجحافی که شد و آرایی که از ما جدا و به سبد رقیب اضافه شد، می بینیم که نتیجه همان تحلیل بنده بود. باید صادق بود چرا که مردم به خوبی قضاوت می کنند. اگر روند واقعی و طبیعی بود الان نتیجه چیز دیگری رقم می خورد.
این گلایه را از آقای موسوی داریم که بعد از صحبت های انجام شده در حالی که شام آنجا دعوت بودند، بخاطر حضور ما جلسه را ترک کردند و در حال خروج از منزل به سمت کوچه، یکی از دوستان همراه ایشان موردی را مطرح کرد که صلاح نیست به آن بپردازیم و آقای موسوی در جواب گفتند، بگذارید پاسخ آن را خواهم داد.
سخن پایانی
بار دیگر از همه عزیزانی که ما را مورد لطف خود قرار دادند صمیمانه سپاسگذارم، منتخبین باید با هم دلی و کمک به دولت تدبیر و امید در راستای شکوفایی کشور گام برداشته و در فرصت ایجاد شده درپسا برجام بهترین استفاده را ببرند. نه ما و نه هیچ کدام از طرفداران و حامیان ما به کسی توهین یا بی حرمتی نکرده و نمی کنند. احترام و شان رقبای منطقه ای و عزیزان هم استانی را نیز همواره نگه داشته ایم. هیچ گاه در فکر انتقام از کسی نبوده ایم. نه با کسی دشمنی داریم و نه خواهان بی آبرویی کسی هستیم.اخلاق همیشه سرلوحه کار ما بوده و بدخواهان را فقط به خدا واگذار می کنیم نه به دولت و نه به هیچ نماینده در استان هجمه ای نکرده ایم و همواره حرمت و منزلت همه را حفظ کرده ایم.
گاهاً نقل قول هایی کذب و نادرستی از جانب ما انجام می دهند که مردم ما با آگاهی به این جوسازی های مسموم و غیراخلاقی توجهی نشان نمی دهند. در سخنرانی های که در روزهای پایانی انتخابات داشتیم مسائلی در باب بی عدالتی های رخ داده مطرح کردیم و گلایه هایی ازنماینده محترم خودمان داشتیم و عملکرد ایشان را نقد کردیم اما نه بحثی در مورد دولت داشتیم و نه در مورد نماینده حوزه دیگری اظهار نظری داشتیم. ولی متاسفانه الان با بررسی رسانه ها شاهدیم صحبت های ما را تفسیر به رای کرده و به گونه ای دیگر بازتاب می دهند یا اینکه مثلا من انتقام فلانی ار می گیرم ، چنین مسائلی را بنده مطرح نکردم فایل های صوتی موجود می باشد که این فضا و این کارها به دور از اخلاق است.
به امید پیروزی و سربلندی ایران و ایرانی، خصوصاً هم استانی های عزیزم در هر جایی که هستند.

پنج شنبه ۲۰ اسفند ماه94

منبع: فصلی نو/ فاطمه رشیدی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185144
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ط.ن گفت:

    یا زهرا.
    درد بر مخالف من.

  2. دکترای برق گفت:

    تموم شد رفت

  3. ناشناس گفت:

    شما که چهارم شدید 

  4. همشهری گفت:

    برادرعزیزشمامی دانستید که سید تایید نمی شود می فرمودید سید بیاد من کنار می روم 

  5. سادات معصوم آبادیاسوج گفت:

    سلام برسید درودبر حاج زاری. جناب بهرامی بهتر است به فکر آینده باشید. 

  6. گنجه ای دشتروم گفت:

    جناب بهرامی مدیران ، روشنفکران و کسانی که تعالی و پیشرفت بویراحمد و دنا را میخواستند به حاج زارع رای دادند.

  7. اصمحمد گفت:

    هدف  ازرای دادن به زراعی  فقط حذف هدایت خواه است شما هم روزی درجبهه وسنگر هدایت بودی

  8. ناشناس گفت:

    یازهرا

  9. بويراحمد گفت:

    اقاي بهرامي مردم خوب شناختنت نفر چهارم شدي ديگه چ حرفي براي گفتن داري

  10. سادات گفت:

    سیدباقرتمام شدنی نیست .درودبرسیدباقر باغیرت

  11. وطن گفت:

    درود بر دکتر  بهرامی  که الحق لیاقت نماینده مجلس بودن را داشتند.

  12. بویر احمد گفت:

    رقابت دیگه تموم شده. اتحاد، اتحاد

  13. رسولی گفت:

    آقای بهرامی تلاشت رو برای دوره های بعدی بیشتر کن

دیدگاه شما