جمعه 21 اسفند 1394 - 23:37

واکنش دکتر مندنی پور به سخنان جنجالی نادر قاضی پور؛ “عصاره ي فضائل ملت يا…!!؟”

گروه سیاسی – دکتر علی مندنی پور وکیل دادگستری و رئیس سابق کانون وکلای دادگستری در مطلبی به اظهارات اخیر نادر قاضی پور واکنش نشان داد.

به گزارش بویرنیوز متن این یادداشت به شرح زیر است:

زبان شما معرّف شناسنامه ی شخصیّت شماست” حضرت علی(ع)

نادر قاضی پور ،هم اوکه نشان داد،بر خلاف انتظار ،نه از زبان منطق و ظرافت اخلاق سهمی به سزا برده،و نه از انصاف و مروت و صداقت و تدبیر بهره ای در خور!
بسان توپخانه اي كه دروغ شليك ميكند در جايگاه “امانتدار”رسم امانتداري را به جاي نياورد و حريم و حرمت را پاس نداشت و نمكدان دل ريش همه ي دوستداران فرهنگ دير پا و تمدن چند هزار ساله ي اين مرز و بوم گرديد!
از مردم راي اعتماد گرفت و اعتماد عمومي را خدشه دار و در كمال ناباوري حرمتشان را شكست!
تو گویی از یاد برده  ،از قِبَل همین جماعت بوده است ،که از قضای روزگار  شانس راه رفتن بر روی فرش قرمز و افتخار حضور در خانه ملت (مجلس)از جانب “اهانت شوندگان!”نصیبش گردیده !و از صدقه ی سر همین مردم بوده ، که صدای “توپخانه ي”خود را بلند کرده و از بلندگوی حلقومش آتش باریده ، آسمان را به ریسمان بافته و آنچه را که نباید و نشاید در جریان یک سخنراني  انتخاباتی سراسر احساسی و اهانت آمیز نثار این مردم ، بویژه زنان این مرز وبوم نموده ،که زبان از گفتن آن واهمه و قلم از نوشتنش شرم دارد ؛و در یک کلام ،فرهنگ وزین ،زیبا ،پربار و ارزشمدار این کهن سرزمین و در راس آن ،بانوان شریف دیار آذرآبادگان را نشانه گرفته است !هم او که از سر کبر و غرور فراموش کرده ، “هر جا که زن مورد احترام است ،مردها آزاده و با تقوا هستند”
همان زنی که زمینه ساز اصلی حرکت تکاملی و رشد انسان است و محور و مدار خانواده به عنوان واحد بنیادین و کانون تعالی و توسعه ی جامعه.
آفریده ی خوب خدا و دختر حوا و مکمل مرد ،هم آنی که اصل ۲۱ از فصل سوم تحت عنوان :حقوق ملت در قانون اساسی “دولت را موظف دانسته ،حقوقش را در تمامی جهات با رعایت موازین اسلامی تامین و تضمین   وزمینه رشد شخصیتش را فراهم و حقوق مادی و معنویش را احیاء نماید.”
پرسش من و میلیونها شهروند دل آزرده ی این حرکت  “غیرعقلانی ” در پهنه این  سرزمین اهورایی این است ،با کدامین توجیه و استدلال چنین سخنانی اهانت آمیز و دون شأن از یک نماینده مدعی مسلمانی ! درباره ی زن، با آن جایگاه معنوی و نیز بکارگیری ادبیاتی زشت و سخیف درباره ی منتخبان مردم و اسیران جنگی در قاموس شرع،قانون ، عرف و اخلاق  پذیرفته می شود ؟آیا اینگونه هزینه کردن از نام  شهیدان راه استقلال و آزادی کشور و نیز فرهنگ اعتقادی ،آن هم هدفمند واز جانب چنین اشخاصی  قابل قبول است؟
چه کسی پاسخگوی هزینه هاي وارده و تبعات سنگین چنین سخنان نسنجیده ای در ابعاد گوناگون : اجتماعی ،فرهنگی و حقوقی در عرصه های ملی و فراملی خواهد بود؟
آیا وقت آن فرانرسیده، دادستان کل کشور بنا به وظیفه ،قدرت قانون را به رخ قانون شکنان كشانده ،و به وظيفه ي قانوني اش در چارچوب قانون اساسي و در قالب دفاع از حقوق عمومي ، كمر همت بر بسته و به تمام و كمال جامه ي عمل بپوشاند؟تا کی می بایستی شاهد وجودی چنین دهن کجی هایی به فرهنگ دیر پای این شهر ودیار بود، و چنین بد آموزی هایی را
تحمل کرد و چنین رفتارهای زشت ونا هنجاری هایی را دید و دَم نزد؟
آيا سخنان اين مدّعي جايگاه رفيع “قانون گزاري “مصداق بارز اهانت و جريحه دار كردن عفت عمومي،ترويج بداخلاقي،توهين،تشويش اذهان عمومي،تمسخر و بهتان نيست؟
راستي كجاي اين حركت ضد فرهنگي-اجتماعي مي تواند در قالب “عصاره ي فضائل ملت”قرار گيرد؟
آيا با وجود چنين “دُردانه هايي!!؟”مجلس مي تواند مدّعي “در رأس أمور بودن”باشد؟
بدیهی ست، شهروندان این مرز و بوم از نمايندگان شجاع و وظیفه شناس خویش ،در خانه ی ملت انتظار بحق دفاع از حقوق حقه شان  را داشته، و رد اعتبارنامه نماینده ی یاد شده را در  روز ٨ خرداد نود و پنج  در صحن علني مجلس به عنوان یک مطالبه ی قانونی ،شرعی ،عرفی و اخلاقی کمترین خواسته ی خویش میدانند.
باشدکه ،درس عبرتی گردد ،
برای قانون گریزان و نقطه ی
امیدی ،برای دوستداران نظم و عدالت.
به امید آن روز.

علی مندنی پور

18 اسفند ماه1394

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185131
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمدمیگه گفت:

    درودبر دکترمندنی پور 

  2. پاتاوه گفت:

    درودبردکترمندنی پور

دیدگاه شما