چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 9:58

چگونه یک زن وشوهر بی نظیر شویم؟

وقتی صحبت از یک رابطه شاد و تمام عیار می گردد فقط منظور ارتباطی عاشقانه و رمانیتک نیست بلکه باید حیات زندگی زناشویی را کامل و همه جانبه و با تمام مسئولیتها و حواشی آن در نظر داشت.
چند نکته ساده ای که به شما کمک می کند یک زن و شوهر تمام عیار شوید

ازدواج؛ تنها ارتباطی معنوی و احساساتی پرشور و حرارت نیست؛ ازدواج سه وعده غذا در روز، تقسیم کار و به یاد داشتن بیرون گذاشتن زباله ها نیز هست. افسوس که ما نمی توانیم فقط بر اساس واژه های عاشقانه و بوسه ها با هم زندگی کنیم، اگر چه به هر حال آنها نیز نقش خاص خود را دارد و خوراک روح ماست. این ماهیت و واقعیت زندگی است که نود درصد از وقت ما صرف شام خوردن زیر نور شمع و در حالتی شاعرانه و عاشقانه با عشقبازی و پرداختن به تمایلات جنسی نمی شود بلکه معطوف کارهای روزانه ما در جهت توجه به نیازهای یکدیگر، در واقع بروز یا اثبات قصد و نیت خوب ماست. تمایلمان به انجام دادن سهم خود از کارهای محوله و مرور روزمره و همچنین کارهای معمول خانه، نشانه این است که ما به همسرمان نیز به اندازه خودمان اهمیت می دهیم و برایش ارزش قایل هستیم.

واژه های عاشقانه، گلها، در اغوش گرفتن های پرشور و .. به تنهایی ابزارهای بیهوده ای است و وقتی با کار، زحمت و تلاش روزانه و بسیار از سوی هر دو طرف همراه شوند، معنا پیدا می کند. بوسه ها شاید بتواند همراه و ضمیمه خوشایندی برای شستن لباسها باشد اما به طور حتم جایگزین آن نخواهد شد. وقتی به طور کامل مسئولیتها و وظایف زندگی روزانه شامل درآمد، کارهای روزمره، مراقبت از بچه ها، پرداخت صورت حسابها و قبضها، نگهداری و حفظ خانه، خانه تکانی و .. را با هم تقسیم کنیم و در امور روزانه با یکدیگر سهیم می شویم، ارتباط معنوی و احساسات پرشور و عاشقانه با هر چیز دیگری در زندگی روزانه ما در هم می آمیزد. آنها اصالت و نیرویی را ایجاد می کنند که ما از طریق اعمال و کارهای خود با مفاهیم آمیخته ایم.

این مقدمه ارایه گردید تا این مساله روشن شود که وقتی صحبت از یک رابطه شاد و تمام عیار می گردد فقط منظور ارتباطی عاشقانه و رمانیتک نیست بلکه باید حیات زندگی زناشویی را کامل و همه جانبه و با تمام مسئولیتها و حواشی آن در نظر داشت و مورد توجه قرار داد تا بتوان برای شادی و سرور واقعی در زندگی زناشویی برنامه ریزی کرد؛ لذا:

خودتان باشید و همسرتان را همانطور که هست بپذیرید
یک ارتباط خوب با پذیرش و قبول شرایط ایجاد می شود. همسرتان را وادار نکنید که آدم دیگری شود تا دوستش بدارید زیرا او نخواهد توانست. این خود باعث پیدایش مشکلات جدید خواهد شد.

بخشنده باشید
آنچه که متعلق به شماست متعلق به همسرتان است و البته بالعکس.
همسرتان را از انجام آنچه که انجامش باعث خوشحالی و لذت او می شود بازندارید
اگر او به اینکه برخی از اوقات را با دوستانش سپری کند مانع او نشوید، اما مطمئن شوید که او جای امنی مراوده دارد. مثلا محفلی که در آن انحرافات رفتاری و اخلاقی رخ می دهد نباشد.

من چیزی را که دوست داری، دوست دارم
گاهی اوقات زوجین از دوستان یکدیگر و یا اقوام یکدیگر متنفر هستند. اما باید با این موضوع کنار آمد. چون همسرتان از خانواده اش جدا نشدنی است.

تعادل داشته باشید
علی رغم تمام اختلافها و تفاوتها، شما می توانید کارهای قشنگی کنید همانند ماه و خورشید که علی رغم تفاوت شان یک روز خوب را می سازد. مانند برگهای مختلف یک درخت که هدف همه شان تولید یک میوه خاص و خوشمزه است اختلافها می تواند به پیدایش نتیجه مسحور کننده ای ختم شود.

تو روز مرا می سازی
همسر شما کسی است که روز شما را آغاز می کند و باید کسی باشد که آن را به پایان می رساند. تا زمانی که مشکل تان حل نشده نخوابید زیرا این کار آن را بدتر و سخت تر می کند.

آسان بگیرید
شما همسری دارید که باعث خوشحالی شماست. شما هم باید شوهری باشید که عامل شادمانی او است.

سخت نگیرید
یک همسر خوب همیشه باید مراقب احساسات همسرش باشد. اینکه او را از تمام علایق، سرگرمی ها، دوستان و اقوامش دور کنید به طور کلی غلط است.

همیشه نسبت به هم مشتاق باشید
یکدیگر را ببوسید، بگویید که دوستش دارید. همدیگر را در آغوش بگیرید و یا دست هم را بگیرید تا احساس عشق و محبت بین تان زنده باقی بماند.

مصالحه و سازش کنید
شنیدن توضیحات همسر خیلی بهتر و ارامبخش تر از نق زدن و غرغر کردن است.

هرگز خیانت نکنید
خیانت همه چیز را ویران می کند و از بین می برد. تصور نکنید خیانت لزوما برقراری یک رابطه فیزیکی با جنس مخالف است. هر ارتباط ساده و حتی غیر حضوری که اگر همسرتان متوجه آن شد باعث کدورت و ناراحتی وی می گردد، خیانت اطلاق می شود.

وفای به عهد را فراموش نکنید و همیشه قولهایتان را به خاطر داشته باشید.
تا جایی که ممکن است با هم در تماس باشید تا احساس فقدان دیگری سراغ تان نیاید.

نکات انتهایی :

برای مردان : خانمها دوست دارند که مورد قدردانی و تشکر قرار گیرند.
برای خانمها : آقایان دوست دارند آنطور که هستند پذیرفته شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=184482
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما