یکشنبه 2 اسفند 1394 - 9:54

آزاد سازی چندین گیگابایت حافظه در ویندوز 10

ایانه یا لپتاپ شما چقدر رم دارد؟ 4؟ 8؟ یا 16 گیگابایت؟ یا شاید هم بیشتر! اگر بدانید در ویندوز ده داشتن رم بیشتر به معنی از دست دادن حافظه بیشتر است، آن وقت چه میکنید؟

 

به شکل پیش فرض ویندوز 10 قابلیت Hibernation را بر روی سیستم شما فعال کرده است. اگر از میزان زیادی حافظه داخلی بر روی دستگاه خود استفاده میکنید، این امر بسیار خوب است زیرا از آنجایی که ویندوز با ایجاد یک فایل به نام Hiberfil.sys اقدام به ذخیره تنظیمات حساسی که سیستم به آنها نیازمند است میکند، این موضوع منجر به سریع تر شدن و عملکرد بهتر رایانه یا لپتاپ شما خواهد شد. این فایل حدود 75 درصد از میزان رم سیستم شما حافظه اشغال میکند.

 

اما مشکل زمانی بروز میکند که از میزان حافظه اندکی بر روی سیستم خود بهره میبرید. برای مثال داشتن یک SSD با حافظه اندک در حدود 250 گیگابایت، برای شما در این خصوص مشکل ایجاد میکند. اما راه حل بسیار ساده است: قابلیت Hibernation را غیر فعال کنید.

 

برای این کار کافی است بر روی منوی استارت کلیک راست کرده و گزینه Command Prompt (Admin) ار انتخاب کنید. در CMD عبارت powercfg.exe /hibernate off را به همین شکل وارد کنید و کلید Enter را بزنید.

 

اگر بعدا تصمیم به فعال کردن مجدد این قابلیت گرفتید کافی است عبارت powercfg.exe /hibernate on را در CMD وارد کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=183463
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما