دوشنبه 26 بهمن 1394 - 2:48

اصلاح‌طلبان برای حضور در لیست نهایی پول می‌گیرند!+تکذیبیه/ انتقاد عضو پیشین شورای نگهبان به ردصلاحیتش/ تقاضای شماعی‌زاده از آیت‌الله طالقانی/ دردسر یک مصوبه دولت قبل برای سرویسهای بهداشتی

مرگ برآمریکا را باور کنیم یا عشقت به نیویورک را؟
این روزها تناقض بین نوشته روی لباس یک جوان ایرانی که در راهپیمایی 22 بهمن امسال شرکت کرده بود با شعاری که در دست دارد، خوراک رسانه‌های خارجی شده است، به گزارش روزنو، اتفاقی که به گفته یک کارشناس فرهنگی، ناشی از ناآگاهی جوانی است که عکس آن منتشر شده است؛ نه یک موضوع عمومی.دو نوجوان ایرانی که در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن شرکت کرده‌اند، تصویر شعار (مرگ بر آمریکا) را در دست دارند، در حالی که یکی از آنها لباسی را که روی آن به انگلیسی نوشته شده (من عاشق نیویورک – با حروف مخفف N Y – هستم) بر تن دارد.
سید حسن خمینی گریه نکرد/تقاضای شماعی‌زاده از آیت‌الله طالقانی/توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها غیرقانونی است/علی مطهری میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان را امضا کرد/سرنوشت سلمان رشدی در انتظار برخی اساتید دانشگاه/سفر روحانی هر ایرانی را دو و نیم میلیون بدهکار کرد
“سهمیه کنکور” برای فرزندان شهدای منا
اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت به ایلنا گفت: همه فرزندان شهدای منا می‌توانند از سهمیه کنکور، مدارس و دبیرستان‌های شاهد، خدمات بیمه بنیاد شهید و همچنین معافیت از سربازی بهره‌مند شوند.
نقدینگی دولت در 2 سال گذشته 2 برابر شده است
الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که در تسنیم برگزار شد، اظهار داشت: به انحصار گرفتن مجلس، توسط دولت خلاف دموکراسی است.وی افزود: کار بجایی رسید که رهبر انقلاب به عنوان منصف‌ترین فرد نظام در بیاناتشان گفتند دولت دنبال تبلیغات انتخاباتی نباشد؛ از رفتار دولت این بر می‌آید، که امروز فضاسازی رسانه‌ای- اقتصادی شکل داده که این فضاسازی در جهت رفع معیشت و اقتصاد مردم نیست، دلیلش این است که دولت هنوز جرات نکرده رشد منفی اقتصادی را اعلام کند.نادران گفت: در 2/5 سال گذشت نقدینگی دولت 2 برابر شده است. این پول اگر به سفره مردم نرفته پس کجا رفته است؟
تقاضای شماعی‌زاده از آیت‌الله طالقانی 
سیدمهدی طالقانی در گفتگو با نسیم خاطراتی از پدرش مرحوم آیت الله طالقانی در روزهای اول انقلاب را نقل کرد. وی گفت: روزهای قبل از انقلاب گروه‌های مختلفی می‌آمدند و آقا در خانه برایشان سخنرانی می‌کرد اتفاقاً شریفی‌نیا و محسن رفیقدوست هم آمدند. در همین گروه‌ها که می‌آمدند و می‌رفتند آقای پروین و آقای نصیری وزنه بردار بودند که آقای علی پروین بلند شد و صحبت کرد که آقا من قهرمان فوتبال هستم در این مملکت و ایشان هم آقای محمد نصیری قهرمان وزنه‌برداری کشور هستند آقا هم گفت بگو بلند شود بایستد من ببینمش گفت آقا ایستاده! چون نصیری بنده خدا قدش کوتاه بود و آقا هم بوسیدش و از او تشکر کرد.مثلا آقای شهیار قنبری یک بار با آقای شماعی زاده آمده بود که آقا این سرودها را بدهید ما بخوانیم و آقای قنبری هم شعر می‌گوید و آهنگساز هم داریم. الله الله را آقای رویگری خوانده بود و یکی دیگر از دوستان هم آمده بودند و در یک خانه‌ای این را اجرا کردند و ما واقعاً بودجه‌ای نداشتیم که به این‌ها بدهیم برای خواندن. آن آقایان شاید فکر می‌کردند که ما آن موقع یک پولی گذاشتیم برای این سرودهای انقلابی در صورتی که اینطور نبود! خلاصه ما روزانه در منزل آقا انواع و اقسام مشتریان را داشتیم.
تایید رأی‌گیری جامعه مدرسین برای لیست انتخاباتی قم توسط آیت‌الله یزدی
آیت الله یزدی دبیر کل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفته است: رأی گیری جامعه مدرسین برای ارائه لیست انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان قم، قانونی بوده و به رأی اعضای این جلسه قانونی احترام می‌گذارم.به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در قم، انتشار برخی شایعات در فضاهای مجازی از جمله تلگرام و…، مبنی بر اینکه آیت الله محمد یزدی دبیر کل جامعه مدرسین، بر خلاف لیست ارائه شده جامعه مدرسین «شامل آقایان لاریجانی، آشتیانی و بنایی» برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان قم، از لیست جبهه پایداری که با پرچم ائتلاف اصولگرایی به میدان آمده است را نادرست و غیرواقعی خواند. وی در پاسخ به این پرسش که، شایعاتی که امروز در فضای مجازی متشر شده، مبنی بر اینکه آیت الله یزدی بر خلاف نظر جامعه مدرسین، از لیست جبهه پایداری که تحت عنوان ائتلاف اصولگرایی منتشر شده حمایت کرده، صحت دارد یا خیر؟ گفت: نخیر، صحت ندارد؛ حاج آقا (آیت الله یزدی) گرچه خودشان در جلسه نهایی برای بستن لیست انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم حضور نداشتند، منتها فرمودند با توجه به اینکه جلسه ما رسمی بوده و رأی گیری هم به صورت قانونی و رسمی و با نصاب کامل انجام شده، من کاملا به این رأی گیری احترام می‌گذارم.
تایید اختلاف در تهیه لیست اصلاح‌طلبان
تسنیم نوشت: مسئول روابط عمومی شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اختلافاتی در نهایی شدن لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان وجود دارد گفت: احتمالا امشب لیست نهایی می‌شود.الهام فخاری مسئول روابط عمومی و عضو هیئت‌رئیسه شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان ، با بیان اینکه تاکنون لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم نهایی نشده است، گفت: برخی اختلافات میان گروه‌ها و شخصیت‌های این جریان وجود دارد که مانع نهایی شدن لیست شده که باید با رایزنی‌ها برطرف شود.وی با تاکید بر اینکه احتمالا لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم امشب نهایی می‌شود، ادامه داد: در تکمیل لیست ائتلافی برخی اختلافات وجود دارد که با برطرف شدن آن  لیست نهایی و منتشرمی‌شود.
در “برجام دو” باید در پی چه هدفی بود؟
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به سخن رئیس جمهور مبنی بر لزوم اجرای برجام داخلی در کشور گفت: «برجام داخلی باید معطوف به رسمیت شناختن یکدیگر و پذیرش شیوه رقابت و پرهیز از ستیز باشد. همین که دو طرف بدانند قادر به حذف یکدیگر نیستند گام اول است.»عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با فرارو گفت: «اگر مطلب تا این حد در پرده گفته شده که باید منظور را از بنده و امثال آن پرسید پس بجایی نخواهیم رسید! ولی واقعیت این است که همه می‌دانند بدون یک حدی از وحدت داخلی و کاهش تنش ممکن نیست از دستاوردهای برجام 1 و سایر امکانات کشور بهره‌مند شویم.»وی ادامه داد: «در واقع از نظر بنده برجام موجود باید برجام 2 می‌بود و نه 1. مقدمات برجام واقعی که در خرداد 92 از سوی بدنه و پایین جامعه به همه کنشگران داخل و بیرون حکومت تحمیل شد باید بلافاصله پس از انتخابات در سطح نخبگان سیاسی رسمیت می‌یافت؛ که متاسفانه تاکنون نشده است. بدون این برجام واقعی، یعنی تحقق وحدت سیاسی پایدار، امیدی به تحقق هیچ وعده‌ای نمی‌رود. شاید منظور ایشان این است و در واقع جز این هم نمی‌تواند باشد.»
چرا حیدری از گفت‌وگوی ویژه خبری جدا شد؟
مرتضی حیدری علت جدایی خود از گفت‌وگوی ویژه خبری را بازگو کرد. حیدری که به ویژه به دلیل اجرای گفت‌وگوی ویژه خبری شناخته شده، مدتی است در این برنامه حضور ندارد. او درباره جدایی‌اش از این برنامه به هفته نامه صداوسیما گفت: تقریباً چهار سال پیش برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته بودم و هنگامی‌که برگشتم، تغییر مدیریت اتفاق افتاده بود و گفت‌وگوی ویژه خبری به باشگاه خبرنگاران جوان واگذار شده بود و به‌همین دلیل از آن برنامه جدا شدم.او در بخش دیگری از از مصاحبه همچنین گفت: انتخاب مجری برای مصاحبه با رئیس‌جمهور و سران قوا با هماهنگی میان سازمان و دفتر رئیس‌جمهور یا دفتر سران قوا اتفاق می‌افتد. نه در دولت گذشته در انتخابم برای مصاحبه با رئیس‌جمهور دخالتی داشتم نه امروز دخالتی دارم. سازمان و دفتر رئیس‌جمهور در گذشته به آن تصمیم رسیده بودند و الان به این نتیجه رسیده‌اند. البته من سال گذشته با آقای رئیس‌جمهور مصاحبه کردم.حیدری با اشاره به خاطره‌ای از مناظرات ریاست‌جمهوری سال 92 گفت: سال 92 در مناظره اول به‌ دلیل ناراحتی برخی نامزدها، برنامه به‌سمت قطع شدن و به هم ریختگی پیش می‌رفت که خوشبختانه ماجرا جمع شد.
اموال تامین اجتماعی حیف و میل شد
 حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد با تاکید بر نقش تامین اجتماعی در یک اقتصاد مولد و پویا تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی سازمانی است متعلق به همه کارگران است و باید با همفکری و همکاری کارگران هدایت شود.به گزارش ایلنا، ابوترابی‌فرد افزود: همانطور که بانک مرکزی نباید به جیبی برای دولت تبدیل شود، در مقابل، اموال سازمان تامین اجتماعی نیز نباید بصورتی که در زمان مدیران دولت گذشته مشاهده کردیم حیف و میل شود.
توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها غیرقانونی است
یک کارشناس فضای مجازی در این رابطه اساس اینترنت پرسرعت را زیر سوال برده و آن را غیرقانونی می داند.حجت الاسلام والمسلین محمد کهوند به خبرگزاری “بسیج” گفت: اینترنت پرسرعت فعلی هیچ پشتوانه قانونی ندارد و درحال حاضر اینترنت با سرعت بیش از 128 کیلوبایت در کشور ما در هر جایی که ارائه می شود مطلقا غیرقانونی است.وی افزود: زمانی هست که می گوییم قانون نداریم در آن صورت باید برای آن قانون وضع کنیم، اما زمانی قانون وجود دارد ولی اجرا که نمی شود هیچ، بلکه خلاف آن رفتار می شود.این کارشناس فضای مجازی به قوانین وضع شده درخصوص اینترنت اشاره کرد و توضیح داد: یک قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است. قانون دیگر مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است. یک قانون بحث شورای عالی فضای مجازی است که تمام اتفاقات فضای مجازی باید از طریق این شورا پیگیری شود. یعنی این شورا باید اجازه دهد که چه اتفاقی در فضای مجازی کشور رخ دهد.وی با بیان اینکه یک قانون هم پیوست حکم مقام معظم رهبری به اعضای شورای عالی فضای مجازی در سال 1390 است، افزود: در پیوست این حکم که تمام اعضای شورای عالی فضای مجازی این پیوست را دریافت کرده اند، حضرت آقا تصریح کرده اند «ضروری است تا قبل از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و پروژه های اقماری آن، از بالا بردن سرعت اینترنت و ایجاد مطالبات کاذب برای کاربران به جد پرهیز کنید.»حجت الاسلام کهوند تاکید کرد: اما آقایان دقیقا خلاف فرموده مقام معظم رهبری، اینترنت پرسرعت در کشور توزیع می کنند.
لیست برای ما مهم است لطفا ده دقیقه وقت بگذارید
محمد رضا عارف در صفحه اینیستا گرام خود نوشت: در مورد بستن ليست تصميم گرفتيم بر اساس شاخص‌هاي علمي كانديداها را معين كنيم. به همين دليل طرح فام (فرم ارزيابي مجلس) ‌را با رويكرد كاملا علمي تهيه كرديم كه در آن به كليه ويژگي‌ها، برجستگي‌ها و سابقه فرد امتياز داديم. قرار بود بر اساس اين امتيازات ليست بسته شود. مبناي قضاوت هم همين ليست بود. اما با توجه به رد صلاحيت‌هايي كه اتفاق افتاد پيش‌بيني مي‌كرديم بخشي از دوستان برگردند. بايد منتظر مي‌مانديم تا نتيجه روشن شود. در عين حال همزمان در تهران فراخوان داديم كساني كه مي‌خواهند در ليست اصلاحات قرار گيرند اعلام آمادگي كنند. حدود ٣٠٠ نفر درخواست دادند. بررسي‌هاي اوليه انجام شد بيش از ١٣٠ نفر براي مصاحبه دعوت شدند و از آنها رزومه دريافت شد. بر اساس همان شاخص‌هاي فام ارزيابي انجام شد. در مرحله اول به ١٠٠ نفر رسيديم و بعد ٦٠ نفر و سپس ٤٠ نفر در اولويت دوم انتخاب شدند. روي ٦٠ نفر كار كرديم كه به تعداد كمتري رسيديم. همزمان موضوع ائتلاف با حاميان دولت مطرح شد. الان به جز ٣٠ نفر مجلس ١٦ نفر هم براي خبرگان بايد بنويسند. براي ما بسيار مهم است كه نام هر ٤٦ نفر نوشته شود. خواهش ما از مردم اين است كه ١٠ دقيقه وقت بگذارند. هم ليست ٣٠ نفره تهران براي ما مهم است و هم ١٦ نفر خبرگان. راي خبرگان هم ان‌شاء‌الله بالا باشد.
به فهرست جامعتین در سراسر کشور رأی می‌دهیم
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد فرایند رسیدگی اصولگریان به فهرست مشترک را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، وی گفت: حزب مؤتلفه اسلامی به فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرایان وفادار خواهد ماند و به همه ۳۰ نفر فهرست با اطمینان خاطر رأی خواهد داد.حبیبی در مورد انتخابات خبرگان نیز گفت: ما به فهرست جامعتین در سراسر کشور رأی می‌دهیم.
پیروز انتخابات خواهیم بود
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام می‌گوید پیروزی الزاما در این خلاصه نمی‌شود که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان در مجلس باشند و رای بیاورند، به نظر من پیروزی این است که ما بتوانیم خود را به مردم خوب بشناسانیم و به آنها بگوییم که در کشور چه می‌گذرد. به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس ششم همچنین معتقد است مواضع همه اصلاح‌طلبان با هم یکی نیست پس قطعا شخصی مثل علی مطهری در لیست اصلاح‌طلبان جا دارد.
دردسر یک مصوبه دولت نهم درباره سرویس بهداشتی
یک مصوبه دولت نهم درباره نحوه تأمین آب و برق سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، دردسرهایی را از جمله از نظر حجم نقدینگی مورد نیاز، به‌وجود آورده است. روزنامه خراسان نوشته است: بر اساس گزارش یک مقام مسئول به تعدادی از مدیران ارشد اجرایی، اعلام شده است که پس از مصوبه 26 اسفند سال 86 دولت نهم مبنی بر مکلف شدن وزارت نیرو به واگذاری انشعاب و انتقال آب و برق تا سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی با استفاده از منابع داخلی خود، این مصوبه موجب ورود تبعات مختلفی به زیرمجموعه‌های این وزارتخانه شده است، چراکه مجتمع‌های بین‌راهی معمولاً در نقاطی احداث می‌شوند که فاقد شبکه و امکانات لازم برای تأمین برق بوده و ارائه انشعاب به این مجتمع‌ها با استفاده از منابع داخلی وزارت نیرو نیازمند حجم قابل توجه نقدینگی است و در عین حال، عدم اجرای مصوبه دولت نیز با پیامدهای مختلف اقتصادی – اجتماعی همراه شده است.
واردات 3 میلیون دلار اسباب بازی در ماه 
دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی از واردات ماهیانه سه میلیون دلار اسباب‌بازی به کشور خبر داد و گفت: 90 درصد بازار ایران را اسباب‌بازی های خارجی پر کرده است.به گزارش«شفاف»،محمدحسین فرجو گفت: صنعت اسباب‌بازی از نظر درآمدزایی پس از تجارت اسلحه، مواد مخدر و لوازم آرایش قرار دارد و بر پایه آمارهای منتشر شده در سه تا چهار سال گذشته، سهم سرانه مصرف اسباب‌بازی در آمریکا ۳۵۰ دلار، اروپا ۲۵۰ دلار و چین ۶. ۳ دهم دلار است.فرجو در ادامه گفت: سهم سرانه مصرف اسباب‌بازی در ایران پنج دلار و میانگین جهانی آن ۳۴ دلار است.وی تاکید کرد: درآمد حاصل از تولید اسباب‌بازی در چین چند برابر درآمد نفتی ایران است.فرجو افزود: اسباب بازی‌های خارجی با فناوری نوین، شمارگان (تیراژهای) میلیونی و قیمت ارزان وارد کشور می‌شود؛ در حالی که تولیدکننده داخلی با تیراژ کم و سرمایه اندک این کار را انجام می‌دهد؛ زیرا نمی‌تواند در این زمینه ریسک کند.
علی مطهری میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان را امضا کرد
سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان از امضای میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان توسط علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد. سیدمحمود میرلوحی سخنگوی ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با آنا، اظهار کرد: علی مطهری میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان را امضا کرده است. ایشان از کسانی هستند که فکر می‌کنیم در لیست ما خواهند بود. وی درباره مطهری افزود: دیدگاه‌ها و رفتار مطهری در مجلس نشان داده است از کسانی هستند که از حقوق اساسی مردم دفاع می‌کنند و همچنین جنبه‌های اصلاح‌طلبانه دارند و مواضع خوب و شفافی داشتند.
حذف کارت سوخت بنزین کلید خورد 
یک منبع آگاه به خبرنگار فارس درباره اینکه دولت چه تغییراتی در عرضه سوخت در سال آینده را در دستور کار خود قرار خواهد داد،گفت: آقای زنگنه با وجود اینکه در گذشته از عرضه بنزین با کارت به ظاهر حمایت می کرد اما اخیرا مطلع شدیم نامه‌ای را به هیئت دولت برده و در آن از هزینه بر بودن عرضه بنزین با کارت گلایه کرده است. این منبع آگاه با تاکید براینکه دولت هنوز تصمیم قطعی درباره تعیین تکلیف کارت های سوخت نگرفته است، گفت: هم اکنون نظرات کارشناسی در این زمینه به دولت داده می شود اما هیئت دولت منتظر نظر قطعی وزارت نفت در این خصوص است.یک منبع آگاه با اشاره به اینکه وزیر نفت گزارش خود را مبنی بر زیان‌ده بودن سامانه کارت هوشمند سوخت به هیات دولت ارائه کرده است،گفت: ظاهرا دولت تصمیم خود را برای عرضه بنزین بدون کارت گرفته است.
مواردی که آیت الله جنتی از امام یاد گرفته است
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در نطق انتخاباتی خود که از شبکه تهران پخش شد با اشاره به سوابق زندگی خود اظهار داشت: من در یکی از روستاهای حومه شهر اصفهان و در خانواده‌ای فقیر و اهل علم متولد شدم و پدر و پدربزرگم نیز از علما بودند.وی با تاکید بر اینکه انقلاب امام باید زنده بماند و شرایط انقلاب در سال 57 با دهه 60،‌ 70 و 90 فرقی ندارد تصریح کرد: بنده روحیه ضد اشرافی‌گری و ضد تجمل پرستی را از امام یاد گرفتم و امیدوارم بتوانم خدمتی به مردم کنم.
حضور هاشمی در لیست تهران جامعه روحانیت
لیست نامزدهای مورد تأیید جامعه روحانیت مبارز برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مشخص شد.جامعه روحانیت مبارز لیست 88 نفره خود را برای انتخابات خبرگان رهبری در 30 استان کشور را اعلام کرد. در لیست استان تهران نام آقایا هاشمی نیز دیده می شود. این در حالی است که در روزهای گذشته بیان می شد که نام آقای هاشمی از این لیست حذف گردیده است.
روایت مصباحی مقدم از تفاوت لیست‌ها
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با ایسنا با اشاره به لیست منتشره مورد حمایت این تشکل در انتخابات خبرگان رهبری گفت که جامعتین در مورد 80 نفر توافق و در مورد 8 نفر اختلاف نظر داشته‌اند.وی اظهار کرد: در فهرست مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز 8 مورد اختلافی با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وجود دارد.
حذف جمله جنجالی روحانی از سایت پرزیدنت!
وب‌سایت president.ir متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری عبارت «برجام را خدا آورد» که توسط رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای بیان شده بود را از متن خبر منتشره در این سایت حذف کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، سایت رسمی ریاست‌جمهوری عبارتی را که رئیس‌جمهور در آن گفته بود: برجام را خدا آورد؛ را از متن سخنرانی وی در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای حذف کرد. رئیس‌جمهور در آن مراسم گفته بود:”می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد، مگر ما برجام را آورده‌ایم؟ ما خادم مردم هستیم، برجام را خدا آورد. پیروزی ملت اراده حق بوده و همان خدا هم برای ملت سربلندی و رفاه بیشتر خواهد آورد.
سید حسن خمینی گریه نکرد/تقاضای شماعی‌زاده از آیت‌الله طالقانی/توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها غیرقانونی است/علی مطهری میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان را امضا کرد/سرنوشت سلمان رشدی در انتظار برخی اساتید دانشگاه/سفر روحانی هر ایرانی را دو و نیم میلیون بدهکار کرد
سه پیش‌شرط خرید ایرباس‌های 380 
معاون بازرگانی ایران ایر با بیان اینکه نگرانی عده ای از خرید ایرباس‌های 380 کل پروژه کارشناسی شده قرارداد با ایرباس را تحت شعاع قرار داده است، گفت: سه پیش شرط برای خرید ایرباس های 380 در پیش نویس قرارداد لحاظ شده که این شروط نگرانی افراد را برطرف می کند. به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: این موضوع باید قابل توجه عده ای که نگران خرید ایرباس های 380 هستند باید باشد که  ورود این هواپیماها مربوط به فاز سوم استراتژی تعیین شده است و به طور قطع در فاز اول و دوم ورود این هواپیماها پیش بینی نشده است. شرط و نکته دوم این است که کل تفاهمنامه ورود هواپیماهای 380 مشروط به مهیا شدن زیرساخت های پذیرش این هواپیما در فرودگاه های کشور است.خوشنویسان افزود: شرط سوم خرید هواپیماهای پهن پیکر ایرباس این است که شرایط پذیرش پروازها به مقاصد دریای آتلانتیک و امریکای شمالی و آمریکای جنوبی به لحاظ اخذ مجوزها کاملا فراهم شود در این صورت هواپیمای ایرباس 380 با فرکانس مناسب می تواند یکی از گزینه‌های خوب برای این مسیرهای ایجاد شده باشد.
توقیف وانت پر از بنرهای غیرقانونی انتخاباتی در 22 بهمن
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه در جریان جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی ستاد هاشمی رفسنجانی است افزود: اگر یک جرم مشهودی اتفاق افتد دستگاه انتظامی می‌تواند اقدام کند، تعداد بنر و نصب آنها را قانون انتخابات پیش‌بینی کرده است اگر کسی قبل از شروع تبلیغات اقدام به تبلیغ کند خلاف است.وی ادامه داد: اگر چنانچه یک ستادی و یا حتی خود نامزدها خلاف قانون عمل کنند قطعا با آنها برخورد می‌شود و نیازی به اقدام نیروهای خودسر نیست بلکه نیروهای انتظامی با آنها برخورد خواهد کرد.سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه یعنی ستاد آقای هاشمی خلاف قانون عمل کرده است،افزود: روز 22 بهمن یک وانت پر از بنر با ابعاد مشخص و محتوایی خلاف قانون کرده بودند که میخواستند در میان عموم منتشر کنند که با آنها برخورد شد.
انتقاد عضو پیشین شورای نگهبان به ردصلاحیتش
حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمدرضاعباسی فرد، عضو سابق شورای نگهبان و نماینده سابق مجلس خبرگان در یادداشتی در روزنامه اطلاعات به عدم تایید صلاحیت خود برای نامزدی خبرگان انتقاد کرد. وی در بخشی از یادداشت خود آورده است:به سمع و نظر همگان می‌رساند، براساس آنچه در نوشته‌ها اعلام شده، صلاحیت اینجانب به استناد بند ب ماده سوم قانون انتخابات خبرگان رهبری یعنی عدم شرکت در امتحان، به تائید فقهای محترم شورای نگهبان نرسید، در حالی‌که به‌علت سابقه امتحان کتبی و شفاهی و کسب نمره خوب با تائید فقهای گرامی دوره سوم نماینده مردم بسیار بسیار گرانقدر و خونگرم خوزستان بوده ام.ولی می‌دانید که من خود از آن قبیله هستم و حدود ۱۲ سال افتخار عضویت در آن شورا و حضور در آن کشتی، هر چند بد اخلاق و ناسازگار با ناخدای پیر و انعطاف ناپذیر را داشته‌ام و می‌توانم علت عدم تائید را در نانوشته‌ها و سفیدی کاغذ جستجو کرده و چنین بخوانم:
«گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری»
ادعای جبهه پایداری یک روز پس از انتشار تکذیب شد
در حالی که اخباری در فضای مجازی مبنی بر حمایت آیت الله یزدی از لیست جبهه پایداری در قم منتشر شده است، اما جامعه مدرسین با رد این موضوع اسامی نامزدهای مورد حمایت خود را در سایت خود رسما اعلام کرد.به گزارش خبرآنلاین، آیت الله  محمد یزدی دبیر کل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفته است: رأی گیری جامعه مدرسین برای ارائه لیست انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان قم، قانونی بوده و به رأی اعضای این جلسه قانونی احترام می‌گذارم.در همین حال؛ حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با ایلنا انتشار برخی شایعات در فضا مجازی از جمله تلگرام مبنی بر اینکه آیت الله محمد یزدی، بر خلاف لیست ارائه شده جامعه مدرسین «شامل آقایان لاریجانی، آشتیانی و بنایی» برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان قم، از لیست جبهه پایداری -ذوالنور، امیرآبادی و آشتیانی- که با پرچم ائتلاف اصولگرایی به میدان آمده است را غیرواقعی خواند.
جامعه مدرسین و جامعه روحانیت با حیثیت پدرم بازی کردند
فرزند آیت الله حائری شیرازی نسبت به کناره گیری پدر خود از کاندیداتوری مجلس خبرگان واکنش نشان داد ونوشت: نفاق هیچگاه مورد عنایت الهی قرار نخواهد گرفت. «محمد علی حائری» درپست اینستاگرام خود پس ازانصراف پدرش از کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری مطلبی به شرح زیر نوشت : از من گذشت ومن از او بگذرم ولی با چون منی به غیر محبت روا نبود… پس از آنی که جامعه محترم مدرسین وجامعه معزز روحانیت دربازار مکاره خود با حیثیت سیاسی پدرم بازی کردند ایشان رسما ازادامه کاندیداتوری کناره گیری کرده وانصراف دادند. زمانی پدرم را عمار انقلاب میخواندند، آنها که تاب تحمل آراء آزاد مردانی چون پدرم را که خود لقب عمار به او داده بودند، نداشتند پس غیر افکار خود آرا چه کسانی را می توانند تحمل کنند. متاسفانه این یکه شناسی وجلوگیری ازورود افراد مخلص مستقل و حر به مجلس خبرگان باعث خواهد شد در بزنگاه ها امداد الهی به فریاد سرنوشت انقلاب نرسد چرا که حریت واخلاص دو روی یک سکه اند واگر حریت نباشد اخلاص نیست ونفاق هیچگاه مورد عنایت الهی قرار نخواهد گرفت.
اصولگرایان فعلا پول تبلیغات انتخاباتی را ندارند
کانديداي اصولگرايان تهران گفته: اعتقاد اصولگرايان اين است که نبايد هزينه هاي تبليغاتي بالا رود و تبليغات بايستي در حد ضرورت صورت بگيرد که براي همين موضوع هم تأمين بخشي از آن از سوي کانديداها و بخشي ديگر هم از سوي حاميان اصولگرايان کافي بوده و نيازي به تبليغ ديگري نداريم. لطف الله فروزنده در گفت و گو با راه دانا؛ در خصوص هزينه هاي تبليغات اصولگرايان در انتخابات و نحوه تأمين آنها اظهار داشته: تا کنون اصولگرايان منبعي براي هزينه تبليغات پيدا نکرده اند و براي اين کار دچار مشکلات بودجه اي شده اند. براي تأمين هزينه هاي جاري تبليغات از کانديداها و حاميان آنها در خواست کرده ايم که به طور شخصي هزينه هاي تبليغات خود را بپردازند. اعتقاد اصولگرايان اين است که نبايد هزينه هاي تبليغاتي بالا رود و تبليغات بايستي در حد ضرورت صورت بگيرد که براي همين موضوع هم تأمين بخشي از آن از سوي کانديداها و بخشي ديگر هم از سوي حاميان اصولگرايان کافي بوده و نيازي به تبليغ ديگري نداريم.
لیست مفسدان در جیب روحانی هم هست؟
سخنگوی قوه قضائیه گفت: رئیس‌جمهور اگر اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا از فرد یا جریانی دارد اعلام کند. به گزارش فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که رئیس جمهور از نقش یکی از دستگاه‌ها در خصوص قاچاق کالا مطالبی را عنوان کرده و نظر شما چیست،‌ اظهار داشت: اینکه از ناحیه هر مسئولی و به خصوص مسئولان عالی مانند رئیس جمهور به صورت مبهم و کلی سخنی بگویند حرف صحیحی نیست و حتی اخلاقاً هم اگر مسئولی می‌خواهد حرفی کلی بزند که ذهن مردم به جاهای گوناگون برسد درست نیست در حدی که تشویش اذهان عمومی می‌کند. ما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داریم که رئیس آن رئیس جمهور است و اگر رئیس جمهور اطلاعاتی دارد که فردی، گروهی یا جریانی قاچاق کالا انجام می‌دهند می‌توانند بگویند. وزارت اطلاعات هم جزئی از دولت است و می‌تواند این موضوع را پیگیری کند. سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه چنانچه اگر فردی اطلاعاتی دارد و آن را اعلام می‌کند خلاف است، تصریح کرد: متأسفانه در بعضی از دوره‌های قبل هم این طور بود که مثلاً گفته می‌شد «لیست مفسدان در جیب من است»؛ چرا این موارد را به دستگاه قضایی و انتظامی نمی‌دهید و اگر رئیس جمهور از جایی در خصوص قاچاق اطلاعاتی دارند قانون و اخلاق ایجاب می‌کند معرفی کنند و به سراغ آن دستگاه بروند. تاکنون مورد خاصی که با این عنوان به قوه قضاییه آمده باشد پیگیری نشده باشد سراغ ندارم.
سرنوشت سلمان رشدی در انتظار برخی اساتید دانشگاه
امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر با اشاره به سالگرد حکم تاریخی امام خمینی (ره) در سال 1367 در خصوص اعلام ارتداد و اعدام برای سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی، گفته: دشمن در این اقدام گوشه‌ای از جنگ نرم خود علیه مسلمانان عالم را به نمایش گذاشت اما امام خمینی (ره) این جانشین بر حق پیامبر و نایب امام زمان (عج) در آن زمان با اعلام فرمان ارتداد برای سلمان رشدی مزدور، مرتد و کافر چنان سیلی محکمی بر دهان مکاران عالم و شیاطین مستکبر جهانی زدند که سرخی آن هنوز و پس از گذشت سال‌ها از آن رویداد بر چهره آن‌ها آشکار است. به گزارش ایسنا، میردامادی با هشدار جدی به برخی اساتید در خصوص جدی تلقی کردن مسئله نفوذ در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: نفوذ آمریکایی در برخی دانشگاه‌ها وارد شده و به‌رغم حضور اساتید انقلابی، ولایی و ارزشی که همواره پشت نظام و انقلاب بوده‌اند و ما نیز پشت آن‌ها هستیم برخی اساتید در کلاس‌های درس خود در دانشگاه‌ها بی‌توجه به مسیر انقلاب اسلامی به ارزش‌های نظام و انقلاب توهین می‌کنند؛ این اساتید بدانند که اگر به مسیر درست هدایت نشوند با عقوبت و کیفری که امام خمینی (ره) گوشه‌ای از آن را در مورد سلمان رشدی به کار بردند مواجه خواهند شد.
درآمد پانصد میلیاردی متکدیان تهران
روزنامه آرمان نوشته است: «بسیاری از متکدیان در روزهای منتهی به عید از شهرستان به تهران می‌آیند، به همین دلیل شاهد افزایش حضور آنها در روزهای نزدیک به نوروز هستیم.» این اظهارنظر را روز گذشته یک مقام مسئول در شهرداری تهران در حالی انجام داده است که با وجود اینکه سال گذشته رئیس‌جمهور در دستوری خواستار ساماندهی متکدیان در کشور شده است، همچنان در نقاط مختلف شهر متکدیانی را می‌بینیم که عنوان می‌شود اغلب آنها نه تنها نیازمند نیستند که اقدامشان به نوعی کلاهبرداری از شهروندان است. حضور متکدیان در سطح شهر در روزهای اخیر افزایش یافته است که این خود بار دیگر ضرورت توجه به ساماندهی آنها را نشان می‌دهد. هرچند به دلیل زیرزمینی بودن و صورت‌های جدیدی که گدایی پیدا کرده است به راحتی نمی‌توان آمار دقیقی از گدایان ارائه کرد، اما آن‌گونه که نتایج یکی از تحقیقات در شهر تهران نشان داده است، پنج هزار متکدی در تهران حضور دارند که فقط 10 تا 15 درصد آنها واقعاً نیازمندند. بر اساس نتایج این تحقیق، متکدیان به طور میانگین روزی 300 تا 400 هزار تومان درآمد دارند و برخی از آنان مسلح به شوکر یا سلاح‌های سرد دیگر هستند. اکثریت جمعیت پنج هزار متکدی حاضر در شهر تهران، غیر تهرانی بوده و حدود 55 درصدشان درآمدهای بالایی دارند. همچنین بالغ بر 30 درصد این افراد به صورت شبکه‌ای و فامیلی فعالیت می‌کنند. برای درک معضل تکدی‌گری حتی لازم نیست پای آمارها را هم وسط کشید. بدون رجوع به اظهارنظر کارشناسان مبنی بر کاهش سن تکدی‌گری و فقط با نگاهی به شکل و شمایل گدایان شهر می‌توان فهمید که سن گدایی در کشور ما کاهش یافته است.
اصلاح‌طلبان برای حضور در لیست نهایی پول می‌گیرند!+تکذیبیه
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات یکی از علل اختلافات در بستن لیست اصلاح‌طلبان را سهم‌خواهی و باندبازی دانست.حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اختلاف پیش آمده در اردوگاه اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: متاسفانه در جریان اصلاحات برخی به دیدگاه‌های  احزاب و تشکل‌های دیگر اصلاح‌طلب توجه ندارند و اختلافاتی که در بسته شدن لیست وجود دارد به این خاطر است.وی ادامه داد: در شورای عالی اصلاح‌طلبان فقط چند نفر تصمیم‌گیرنده هستند و تاکنون عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به نفع‌شان نبوده و اگر قرار باشد لیستی از طریق اصلاح‌طلبان ارائه شود باید همه گروه‌ها و جریانات مورد توجه قرار گیرند.دبیرکل حزب مردمی اصلاحات یکی دیگر از علل اختلافات در بستن لیست را سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان دانست و گفت: متاسفانه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان سیاست‌های غلطی را در پیش گرفته که این موضوع به ضرر این جریان خواهد بود.فومنی تصریح کرد: شنیده شده که حتی برای حضور اصلاح‌طلبان در لیست باید مبلغی نیز پرداخت شود و برای این موضوع چندین نفر تصمیم‌گیرنده هستند.وی در پایان خاطرنشان کرد: اکثر کاندیداهای اصلاح‌طلب خارج از لیست هستند و عده‌ای با باندبازی قصد ورود نزدیکان خود را به لیست دارند و بنده معتقدم در لیست اصلاح‌طلبان به هیچ‌وجه شایسته‌سالاری صورت نگرفته است.
پس از انتشار این خبر سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ادعایی مبنی بر اینکه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از افراد برای حضور در لیست انتخاباتی خود هزینه دریافت می‌کردند، ‌اظهار کرد: اگر فردی مدعی می‌شود که ما به شرط دریافت هزینه‌ها افراد را در لیست خود قرار می‌دهیم باید پاسخگو باشد که این خبر را از کجا آورده است. مرکز تولید شایعه رقیب این خبرها را در شرایط حساسی که به آرامش نیاز داریم از خود درمی‌آورند. وی ادامه داد: تاکنون از هیچ فرد و حزبی پولی دریافت نکرده‌ایم و هیچ حرفی مبنی بر حضور افراد به شرط دریافت هزینه نزده‌ایم. مسلم است که پس از نهایی شدن لیست برای شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغات از احزاب و افراد کمک مالی می‌گیریم اما این بحث الان مطرح نیست.وی تأکید کرد: با اعلام لیست انتخاباتی اصلاح‌طلب‌ها خیلی از دشمنان ما که سعی در تخریب‌ها دارند ضرر می‌کنند. وقتی لیستی آماده شد کنفرانس مطبوعاتی خواهیم داشت که در آنجا حرف‌های مهمی می‌زنیم. میرلوحی گفت: اصلاح‌طلب‌ها با دانش و توانمندی در سخت‌ترین شرایط بهترین عملکرد را از خود نشان دادند. همه ابزارها از صداوسیما تا رانت‌ها دست رقیب ما است اما ما با همه محدودیت‌ها به پشتوانه تجربه، مردم و دو سال تلاش لیستی ارائه می‌دهیم که مردم به آن افتخار کنند. اتاق‌های تولید شایعه وقت‌شان را تلف نکنند چرا که اصلاحات با ظرفیت خود در انتخابات آتی پیروز است.
پلمب رستوران معروف سهروردی
یکی از رستوران‌های معروف خیابان سهروردی تهران پلمب شد.«میزان» نوشت: مشاهدات خبرنگار ما حکایت از آن دارد که یکی از رستوران‌های معروف محدوده سهروردی پلمب شد.
سید حسن خمینی گریه نکرد/تقاضای شماعی‌زاده از آیت‌الله طالقانی/توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها غیرقانونی است/علی مطهری میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان را امضا کرد/سرنوشت سلمان رشدی در انتظار برخی اساتید دانشگاه/سفر روحانی هر ایرانی را دو و نیم میلیون بدهکار کرد
کوبا موشک‌های اشتباهی آمریکا را پس فرستاد
کوبا یک موشک پیشرفته آمریکا را که تابستان ۲۰۱۴ اشتباهی به هاوانا رفته بود، پس فرستاده است. هرچند این موشک “هل‌فایر (آتش دوزخ)” ماده منفجره نداشته و خنثی بوده است، اما فناوری حساس در آن به کار رفته است. به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، این موشک که برای تمرین‌های نظامی ناتو به اسپانیا فرستاده شده بود، در مسیر بازگشت به آمریکا در ژوئن سال ۲۰۱۴ ابتدا به آلمان و سپس فرانسه برده شد تا از آن‌جا به مقصد فلوریدا در جنوب‌غربی آمریکا فرستاده شود، جایی که ۱۵۰ کیلومتر با کوبا فاصله دارد. اما به‌اشتباه آن را سوار هواپیمای ار فرانس کردند که عازم هاوانا پایتخت کوبا بود. مقام‌های نظامی آمریکایی به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند که این اشتباه می‌توانسته به یک خسارت کلان برای فناوری نظامی آمریکا منجر شود. بیانیه وزارت خارجه کوبا می‌گوید این موشک “در پی اشتباه یا سهل‌انگاری کشور مبداء” سر از این کشور در آورده است. کوبا در این بیانیه گفته است “با جدیت و شفافیت در این باره عمل کرده و همکاری کرده است که راه‌حلی برای این مساله پیدا شود”.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=182100
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما