دوشنبه 26 بهمن 1394 - 0:10

انشقاق اصلاح طلبان هنر نیست

علی تاج‌امیری

علی تاج‌امیری* – این روز‌ها پس از تصمیم شورای به اصطلاح، اصلاح طلبان مطالبی نقل قول از طرف آقای حاج زارعی توسط برخی اعضای این شورا در محافل و فضای مجازی رد و بدل می‌شود که به دور از انصاف و شعور اصلاح طلبی است و در واقع می‌خواهند خطای استراتژی خود را در آستانه انتخابات لاپوشانی کنند و بدنه مردمی معترض اصلاح طلبان را نسبت به این تصمیم توجیه نمایند.
جهت تنویر افکار عمومی به عنوان یکی از همراهان آقای زارعی معروض می‌دارد، در نشست شورای اصلاح طلبان آن چیزی که بر علیه نماینده فعلی بیان می‌گردد کاملاَ کذب و خلاف واقع است. در جواب عضو شورای اصلاح طلب که بیان نموده: ((آقای زارعی در این نشست همچنان اصرار بر تفکر اصول گرایی داشتند))، اولاَ این عضو شورا هنگام بیانات آقای حاج زارعی در جلسه حضور نداشته و چنین موضوعی هم صحت ندارد. دوماً آقای حاج زارعی در جلسه تنها به بخشی از عملکرد خود در مجلس که همواره همراه و حامی دولت و کابینه بوده دفاع کرده و خط مشی خود را اعتدال معرفی کرده است.
اما در رابطه با بندهای میثاق نامه گرچه نماینده محترم با شرط رعایت اصول قانون اساسی و التزام عملی به ولایت فقیه آن را پذیرفته و به نظر می‌رسید که برخی اعضا از قید این شروط دچار دلهره و نگرانی شده‌اند به جهت اینکه برای افکار عمومی به ویژه اردوگاه اصلاح طلبان توجیهی داشته باشند موضوع را به ((عدم کناره‌گیری حاج زارعی در صورت تایید آقای موسوی)) ارتباط دادند. لازم به ذکر است نماینده فعلی مردم و کاندیداهای دهمین مجلس شورای اسلامی عیناً بیان نمودند: ((با توجه به اینکه آقای موسوی تایید صلاحیت نشدند و موضوع ایشان دیگر منتفی شده، به نفع هیچ کاندیدایی کناره گیری نخواهم کرد)). با این اوصاف اگر شاخص شورای اصلاح طلبان پذیرفتن عهد نامه فین کنشتاین (میثاق نامه) و دارا بودن حداکثر رای بر اساس نظرسنجی‌های معتبر و علمی آن شورا بوده، چرا علیرغم اینکه هر دو مولفه را آقای زارعی داشته‌اند از نشست اصلاح طلبان محصول دیگری برداشت شد.
شورای اصلاح طلبان بدانند در شرایطی که دولت تدبیر و امید نیازمند به نماینده‌ای همسو و همراه در مجلس شورای اسلامی دارد و در مقابل خود رقیب جریان جبهه پایداری قد علم کرده است، انشقاق اصلاح طلبان در این برهه از زمان هنر نیست. گرچه از کرده خود پشیمان‌اید، انتظار می‌رود در فرصت باقیمانده تا قبل از روز سرنوشت ساز انتخابات، به پایگاه‌های مردمی اصلاح طلبان برگردید و در پازل مهندسی شده جریان رقیب نقش بازی نکنید.

* فرماندار سابق دنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=182045
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر تاج امیری اصلاح طلب

  2. ناشناس گفت:

    زارعی کاندید مستقل ثبت نام کرده نمی توان با دولت تدبیر امید همراه همسو باشد

  3. ناشناس گفت:

    زارعی با دولت تدبیر امید همسو و همراه نیست

  4. فرهاد گفت:

    آقایون یازهرا! اگه نمایندتون عملکرد مناسب و پرباری برای بویراحمد می داشت، اینجور دست به دامن اصلاح طلبان نمی شدید و این چسبوندن خودتون به اصلاحات یعنی اینکه خودتونم اعتراف دارید که نمایندتون عملکرد خوبی نداشته که بتونه با عملکرد خودش رأی بیاره! پس منصف باشید و بکشید کنار!

  5. سعید گفت:

    درود بر تاج استان

  6. حسین گفت:

    بنازمت کر خوب الحق که لیاقتت بیش از اینهاست.

  7. سعید گفت:

    درود بر تاج و افتخار استان

  8. ناشناس گفت:

    درود بر مهندس تاج امیری که  تنها کسی  بود که  خودشو اصلاح طلب  سید باقر موسوی  معرفی کرد وبا جرات گفت  

  9. tm گفت:

    درود بر مهندس تاج امیری که  تنها کسی  بود که  خودشو اصلاح طلب  سید باقر موسوی  معرفی کرد وبا جرات گفت  

  10. هم رای گفت:

    حرفای جالبی بود. اقایونی که دارن این انشقاق ها رو به وجود میارن فعلا سرشونو مث کبک زیر برف فرو بردن زمانی به خودشون میاند که دستشون از دار انتخابات و اتخاذ تصمیم درست کوتاه میشه!!! به جز زارعی رو انتخاب کردن در این برهه از زمان در صورت نبود سید باقر موسوی باور کنید که مث این که به جناب هدایت خواه رای داده اید و لاغیر. هر حرفی که برای تخریب زارعی در تریبون اصلاحات زده بشه شک نکنید که دارید چراغ هدایت خواه را روشن تر نگه می دارید و راه را برای پیوستن ایشون به جرگه نمایندگان مجلس فراهم می کنید. کسایی که اون بالا نشستید و دارید جریان اصلاحات را رهبری می کنید و خط مشی برای مردم تعیین می کنید حواستان باشد که چه وظیفه سنگینی برعهده دارید و سعی کنید که خشک مغز نباشید نسبت به این مسائل . الان جای خطا کردن نیست!!! به جز زارعی و در صورت تایید نشدن موسوی رای به هرکسی دادن یعنی باید دور اصلاحات و طیف اعتدال گرا در بویراحمد و دنا خط شید!!!

دیدگاه شما