یکشنبه 25 بهمن 1394 - 13:40

فانی زوبیکا طراح یک فضاپیما

بیوگرافی فانی زوبیکا طراح یک فضاپیما
فانی زوبیکا، مهندس هوا فضاست و در شعبه تحلیل سیستم‌‌ها، در مرکز تحقیقاتی ناسا کار می‌کند.
او سالها است که در پروژه‌های ناسا همکاری دارد و علاوه بر آن در دانشگاه استنفورد در مقطع دکترا در رشته هوانوردی تحصیل می‌کند. تخصص او در حوزه طراحی ابزارهای جدید است که در تکنولوژی‌های جدید ارتباطی و هوانوردی استفاده می‌شوند. همچنین او در کار طراحی یک فضاپیما مشارکت دارد که مانند یک قایق در ایستگاه‌های فضایی حرکت می‌کند.
این فضاپیما می‌تواند به تنهایی حرکت کند و مصدومان و مجروحان را به زمین انتقال دهد و به نوعی آمبولانسی هوایی است. به همین‌خاطر فانی و گروهش در طراحی آن دقت زیادی به خرج داده‌اند.این فضاپیما حتی قدرت تعمیر خود را هم دارد و می‌تواند شرایط آب و هوایی را هم به نفع خود تغییر دهد.
فانی این موفقیت‌ها را نتیجه علاقه خود به ریاضیات و علوم می‌داند و اینکه از کودکی هدفش پیوستن به ناسا بوده است.او می‌گوید کار کردن در ناسا، رویای همیشگی من بود و چون می‌دانستم دستیابی آن آسان نیست از هیچ کوششی فروگذار نکردم.فانی اهل آمریکای لاتین است و وقتی همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد، در یادگیری زبان مشکل داشت. همچنین از لحاظ فرهنگی نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود.

 

هیچ‌کس موفقیت‌های او را تحسین نمی‌کرد و همیشه تنها بود. تا اینکه او توانست با استفاده از بورس تحصیلی به دانشگاه برود. او بعد از آن در پروژه‌های ناسا همکاری کرد و بعدها به عضویت ثابت ناسا درآمد. همکارانش او را به سختکوشی می‌شناسند و دانش و ایده‌های ناب او را تحسین می‌کنند. او برای آنها سمبل تلاش و فعالیت مفید محسوب می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=181947
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما