یکشنبه 25 بهمن 1394 - 2:42

علت محبوبیت حاج مهدی روشنفکر

جاودانه

نویسنده: جاودانه

چرا مردم در هر دوره به دنبال نمایندگان جدید می‌روند؟ ذائقه سیاسی مردم در انتخابات مجلس در دوره‌های مختلف متفاوت بوده و به همین علت است که در هر دوره مجلس دوسوم نمایندگان توسط رای دهندگان تغییر می‌کنند؛ عمده این تغییرات نیز ضعف نمایندگان در برآورده کردن خواسته‌های موکلانشان است. در بررسی‌های کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مشخص شده است دلایل “غیرسیاسی” در تغییر دوسومی نمایندگان در هر دوره مجلس موثر است.
دلایل سیاسی در روستاها و شهرهای کوچک در حد ۳۰درصد در انتخاب مردم تأثیرگذار است اما ۷۰درصد مردم در این مناطق خواهان راه یافتن نمایندگانی به قوه مقننه هستند که صدای آنان را در رفع مشکلات و نیازهای شان به سایر قوا به درستی منعکس کنند و حتی بتوانند نیازهای روزمره را پاسخ دهند. با همین معیار است که عملکرد نمایندگان شان در دوره‌های مختلف مجلس را رصد کرده و تشخیص می‌دهند در دوره بعد کدام نمایندگان را به مجلس نفرستند. حال این سوال به ذهن متبادر می شود که نمایندگان ما با دارا نبودن چه توانمندی هایی یکی از مسببین این وضعیت اسفناک در استان هستند؟چه ظرفیت هایی وجود داشته که انها طی سالیان اخیر از ان استفاده نکرده اند؟ و براستی شیوه و حرکت یک نماینده با کارایی بالا و موثر درپیشرفت و ابادانی منطقه چگونه می تواند باشد؟ چراهایی که خود این سوال را به وجود آورده است؛چرا مردم به زارعی و هدایت خواه در این دوره “نه ” گفته اند:
– برقراری توازن بین خواسته‌های مردم و وظایف نمایندگان، در صورتی محقق می‌شود که نمایندگان قوانین مجلس، حوزه‌های مختلف استان و ظرفیت‌ها و مصوبات آن را بشناسند که اگر این اتفاق صورت می گرفت، حتما نمایندگان خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه می‌دادند و در نهایت منجر به فقر زدایی استان می شد. ولی آقایان روی کدام یک از ظرفیت های استان سرمایه گذاری کردند؟ روی منابع انسانی؟؟ روی منابع طبیعی؟ روی ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی؟ ظرفیت های ورزشی؟ ظرفیت های کشاورزی؟ ظرفیت های صنعتی؟ ظرفیت های گردشگری؟ چرا با این همه آب در استان هنوز مردم آب آشامیدنی ندارند؟ چرا با این همه منابع نفت و گاز، هنوز روستاهای ما و حتی بعضی شهرهای کوچک از این منابع محرومند؟ چرا ما هیچ جای شهرستان های یاسوج و دنا جاده استانداردی نداریم؟؟ علت مهاجرت اکثر روستاییان به شهر چه بوده است ؟ متاسفانه اقدامات نمایندگان در ادوار گذشته برای برقراری این توازن ناکارآمد بوده است و فعالیت‌های نمایندگان در ادوار گذشته بیشتر شعاری و در حد نشست‌های تبلیغاتی بوده تا حوزه عمل.
– دلیل بعدی این است که آقایان به دنبال و پیگیری، تصویب، اجرائی کردن و در نهایت افتتاح و آغاز به کار صنایع بزرگ و اشتغال‏زا نبودن و فقط پیگیری امورات چند ده نفر از مدیران خرد و میانی استان یعنی انتصاب یا انفصال آنها بودند. چرا که ایجاد هر شغل پایدار به صورت مستقیم در از بین بردن بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و معیشتی مردم نقش موثر و غیرقابل انکار دارد. شاغل بودن فرد برابر است با از بین رفتن فقر و تنگدستی، پس ای کاش آقایان به جای منافع شخصی به دنبال اشتغال زایی و کمک به مردم بودند، تا الان شاهد این همه جوان تحصیل کرده بیکار در سطح استان نبودیم. متاسفانه اطراف نمایندگان را کسانی که احساس نخبگی می‌کردند، گرفته اند نه نخبگان واقعی! یکی از علل عمده مشکلات فعلی استان بالاخص شهرستان بویراحمد و دنا عدم برنامه‌ریزی برای بکارگیری از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاه‌ها و کارآفرینان بوده است.
– یکی از شاخص های توسعه و ابادانی یک شهرستان و منطقه دارا بودن نمایندگان توانمند،فعال و کارامد است و هرچه نمایندگان بهتر بتوانند از ظرفیت های قانونی موجود در مجلس استفاده کنند حوزه انتخابی انها و کشور از توسعه فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی بالاتری بهره مند خواهد شد . وجود نمایندگانی آشنا با اصول و مبانی توسعه ،برنامه ریزی و تفکرات استراتژیکی نقش مهمی در محرومیت زدایی و رفع معضلات منطقه خواهد داشت و مقایسه نمایندگان مناطق توسعه یافته و محروم گواه این امر است و متاسفانه یک سر و ریشه وضعیت بغرنج توسعه نایافتگی منطقه ما به عملکرد نمایندگان بر می گردد.پس “نه” گفتن مردم به آقای زارع و هدایت خواه امری واضح و طبیعی است هر چند که چهار سال پیش آقای هدایتخواه این نه محکم را شنیده است .
بنابراین مردم کسی را میخواهند که از جنس خودشان باشد و منافع مردم و استان را بر منافع شخصی ترجیح دهد. مردم کسی را میخواهند که اهل تزویز و ریا نباشد، عملگرا باشد، مردم دار باشد، تکلیف گرا باشد، دارای شان و موقعیت اجتماعی بالایی باشد، ضابطه را بر رابطه ترجیح دهد، آدم جسور و پر دل و جرات داری باشد، دارای قدرت سیاسی باشد، مردی از جنس دانشگاه باشد؛ و اون کسی نیست جزء حاج مهدی روشنفکر.
ایشان مصداق ویژگیهای مذکور به عنوان نامزدی اصلح می­باشند. حضور مستمر در مناطق مختلف و همراهی همیشگی با مردم و تلاش­های شبانه روزی اش در خدمت به مردم استان و همچنین ویژگی های اجتماعی قوی و دلسوزانه وی و همکاری صمیمانه­ او با مردم در طول سالیان متمادی، از وی چهره­ ای مردمی، متشخص و پرنفوذ ساخته است و خوشبختانه هرچه به روز سرنوشت ساز نزدیک می‌شویم، شور و هیجان به سمت حاج روشنفکر خیره کننده است و حمایت همه جانبه مردم فهیم بویراحمد و دنا در حمایت از حاج مهدی روشنفکر روز به روز در سراسر حوزه انتخابیه وسیع‌تر و فراگیر تر می‌شود و این خیزش و حرکت با چنان شور و هیجانی صورت می گیرد که خیلی‌ها تصورش را نمی‌کردند و باورش برایشان سخت و غیرقابل پیش بینی بود است. “انشالا منتظر مردم فهیم و غیور استانم در هفتم اسفند ماه برای آینده ای روشن و پر برکت هستیم”.
من الله توفیق

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=181878
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امیر از پاتاوه گفت:

    ککاتم ککامی

  2. عسلویه گفت:

    درود بر دکتر روشنفکر 
    به یاری خدا و مردم فهیم منطقه جناب دکتر نامزد انتخابی همه ما خواهد بود

  3. حداد گفت:

    زنده حاج مهدی روشنفکربه امید پیروزی

  4. حامیان روشنفکر گفت:

    درود  بر  دکتر  روشنفکر, 

  5. یاسوج گفت:

    با اومدن روشنفکر,زارعی و هدایت خواه دگه ناک اوت شدن,خخخخخخخ

  6. جواد ارجمند گفت:

    ککامی ککاتوم 

  7. جواد ارجمند گفت:

    درود بر دکتر

دیدگاه شما