شنبه 24 بهمن 1394 - 21:37

ترکیه مواضع کردهای سوریه را هدف قرار داد

روزنامه ایندیپندنت نوشت که عربستان نیروی زمینی و جنگنده به پایگاه اینجرلیک ترکیه اعزام کرده است.
به گزارش بویرنیوز، دولت سعودی در حال حاضر نیروی زمینی و جنگنده‌هایی را به پایگاه نظامی در ترکیه برای آمادگی مداخله در سوریه فرستاده است.
در همین حال،  مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه،‌ گفت عربستان سعودی برای ادامه نبرد علیه نیروهای داعش جنگنده‌های خود را به ترکیه اعزام خواهد کرد. وی همچنین اعلام کرد که “می‌توانیم [در سوریه] وارد عملیات زمینی شویم.”

چاووش‌اوغلو که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که ترکیه و عربستان سعودی برای مبارزه با داعش از همان ابتدا خواهان عملیات زمینی بودند.
وی گفت:‌ “در تمام جلسات ائتلاف اعلام کردیم که اگر قرار است با داعش مقابله شود نیاز به یک استراتژی جامع و نتیجه‌محور داریم.”
ترکیه مواضع کردهای سوریه را هدف قرار داد
بنا به گزارش‌ها نیروهای ترکیه در روز شنبه مواضع نیروهای کرد سوریه را زیر آتش توپخانه گرفته است.
سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید ارتش ترکیه یک پایگاه هوایی ارتش سوریه و یک روستا را که به تازگی به تصرف نیروهای کرد سوریه در آمدند، هدف قرار داده است.
به گزارش رویترز یک سخنگوی یگان‌های مدافع خلق تایید کرده است که پایگاه هوایی منغ در شمال حلب هدف قرار گرفته است. به گفته او جیش الثوار، این پایگاه را تصرف کرده بود.
جیش الثوار و یگان‌های مدافع خلق هر دو عضو ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه هستند و مناطقی در شمال حلب را از اسلام‌گرایان افراطی گرفته‌اند.انتخاب
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=181862
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمدخان گفت:

    تر کیه هم غلط میکند با عربستان. گم شید برید خونه خودتون.

دیدگاه شما