شنبه 24 بهمن 1394 - 3:15

نتایج صلاحیت 147 داوطلب مجلس فردا اعلام می‌شود

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگویی در خبر ساعت 21 با اشاره به آخرین وضعیت 161 نامزدهای تاییدصلاحیت شده مجلس خبرگان در 31 استان کشور گفت: ما اسامی را به محض وصول در اختیار فرمانداری‌ها قرار دادیم و به نامزدها نیز ابلاغ شد.
به گزارش بویرنیوز، وی ادامه داد: بر اساس آماری که ما داریم در چهار استان تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان با تعداد کرسی‌های آن استان برابر بود که این استان‌ها شامل سمنان، بوشهر، خراسان شمالی و هرمزگان بود که با این شرایط طبیعتا رقابت به معنای واقعی مصداق عملی پیدا نمی‌کرد.
سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در عین حال راه حل قانونی برای حل این موضوع شورای نگهبان مسدود نیست و شورای نگهبان می‌تواند با جابجایی نامزدهایی که در استان‌های پرتراکم هستند این مساله را حل کند.
امیری تصریح کرد: براساس آماری که من از سامانه ثبت نام وزارت کشور گرفتم امروز 6 نفر تقاضای جابجایی داشتند که شورای نگهبان با تغییر حوزه این افراد موافقت کرده است و تاکنون به جز استان سمنان که فعلا یک کرسی با یک نامزد دارد مشکل باقی استان‌ها حل شده است.
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان رقابتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: طبیعتا وقتی حداقل دو نفر برای یک کرسی وجود دارند انتخابات رقابتی است.
امیری با اشاره به آخرین وضعیت احراز صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان نیز تصریح کرد: در چند روز گذشته مرتبا شورای نگهبان از افرادی که واجد صلاحیت بودند اسامی افرادی را به ما اعلام کرده است، به علاوه آن که در چند مورد نیز افرادی تایید شده بودند که بر اساس اسناد و مدارکی که به شورای نگهبان رسیده است در صلاحیت آنان تجدید نظر کرده و صلاحیت آنان را رد کرد.
وی ادامه داد: اکنون در مرحله‌ای هستیم که شورای نگهبان مشغول بررسی صلاحیت افرادی است که در مراحل قبلی یعنی در هیات‌های نظارت و هیات‌های اجرایی تایید شده بودند و شورای نگهبان صلاحیت این افراد را رد کرده است که این 147 نفر طبق قانون می‌توانند درخواست تجدید نظر کرده و به شورای نگهبان شکایت کنند.
امیری در پایان با اشاره به نشست وزیر کشور با دبیر شورای نگهبان در روز چهارشنبه گذشته تصریح کرد: در این جلسه شورای نگهبان اعلام کرد که مشغول بررسی صلاحیت این افراد هستند و فردا شنبه وضعیت این 147 نفر مشخص خواهد شد و شورای نگهبان نظر قطعی خود درباره صلاحیت این افراد را اعلام خواهد کرد.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=181742
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما