جمعه 23 بهمن 1394 - 20:52

هاشمی رفسنجانی در تلویزیون بعد از 6 سال (+سخنرانی تبلیغاتی هاشمی)

سخنرانی ضبط شده اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق ایران عصر جمعه از شبکه تهران سیما پخش شد.

این سخنرانی در راستای تبلیغات انتخابات خبرگان، ضبط و پخش شد. هاشمی یکی از کاندیداهای انتخابات خبرگان تهران است.
این نخستین حضور هاشمی در صداوسیما بعد از 6 سال است.

به گزارش بویرنیوز، مهمترین بخش های این سخنرانی که در خبرگزاری ایلنا منتشر شد به این شرح است:

– متاسفانه در سال هاى اخير هم بعد مردمى و هم بعد اسلامى تضعيف شده است

– نقاط ضعفى مثل رد صلاحيت ها در انتخابات وجود دارد

– تهمت و دروغگويى و درگيرى در جامعه زياد شده است

– نظرات من همان هايي است كه جمهورى اسلامى براى آن شكل گرفت

– مردم ما هنوز در انتظار تكميل جمهورى اسلامى هستند

– دو انتخاباتى كه در پيش داريم مقوم جمهورى اسلامى است و انشاالله باعث شود نقص ها جبران شود

–  توصیه‌ای که من به مردم دارم این است که سعی کنند که همه پای صندوق رأی بیایند. این انتخابات بسیار سرنوشت‌ساز است. شرایط منطقه را می‌بینید. شرایط منطقه در بد‌ترین وضع است. در کشورهای اطراف ما جنگ و نا‌امنی است و واقعاً خطر جنگ‌های بزرگ منطقه‌ای در پیش است.

متن مشروح خبر

هاشمی گفت: از آن گذشته تا به حال ما واقعاً راضی هستیم. یعنی آنچه را که انتخاب کردیم. من در مصاحبه‌ها همیشه گفته‌ام که ما تاکنون بهتر و مناسب‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای کسی را در فقه های موجود نمی‌بینیم که بتواند کشور را اداره کند. چون شرط‌های بسیار مشکلی دارد.

شرط‌هایش یکی این است که اَفقَه یا فقیه‌تر، عالم‌تر باشد یا لااقل عالم و در حد مرجعیت باشد، در این حد که مردم بتوانند از ایشان تقلید کنند. دوم اینکه باید عدالت داشته باشد. سوم اینکه باید تقوا داشته باشد. چهارم اینکه باید مدیر باشد. پنجم اینکه باید بینش سیاسی و اجتماعی قوی داشته باشد. این شروط برای تشخیص فقیه مناسب مشکل است، لذا دو مرحله‌ای شد که مردم افرادی را معرفی کنند تا همان‌ها که هم مجتهد و عادل هستند، بیایند و مناسب‌ترین را انتخاب کنند.

عضو مجلس خبرگالن رهبری با اشاره به اینکه الان واقعاً مجموعهٔ مقررات زیربنایی ما، همه خوب است، بیان داشت: همه مردمی است و به مردم بر می‌گردد و همه براساس شرعیت و اسلامی است و تا اینجا هم خیلی خوب است. حالا دیگر بستگی به عمل ما دارد که ببینیم چگونه بتوانیم اجرا کنیم و این بسیار مهم است. گاهی انسان چیزهایی را در انتخابات‌ها می‌بیند که با آن روح اسلامیت و مردمیت نمی‌سازد. نمی‌توانیم بگوییم که صد در صد درست است، ولی نسبتاً در انتخابات‌های دنیا جزو انتخابات‌های خوب است. مشارکت ما همیشه زیاد بوده و تا این سال‌های اخیر کمتر مشکل داشتیم، در سال‌های اخیر مشکلاتی پیش آمد و انتظار ما از این دو انتخاباتی که در پیش داریم، این است که ان‌شاءالله بتوانیم این وضع را تقویت کنیم. یعنی هم بعد اسلامی را تقویت کنیم و کاری کنیم که این مشکلاتی که عرض کردم از لحاظ اسلامی در کشور ما هست، این‌ها را برطرف کنیم و یک جامعهٔ سالم داشته باشیم و هم از جهت مردمی انتخابات به گونه‌ای باشد که واقعاً نظر مردم باشد.

آیت‌الله هاشمی ابراز داشت: در اینجا توصیه‌ای که من به مردم دارم این است که سعی کنند که همه پای صندوق رأی بیایند. این انتخابات بسیار سرنوشت‌ساز است. شرایط منطقه را می‌بینید. شرایط منطقه در بد‌ترین وضع است. در کشورهای اطراف ما جنگ و نا‌امنی است و واقعاً خطر جنگ‌های بزرگ منطقه‌ای در پیش است.

ابرقدرت‌ها دارند دخالت می‌کنند. ما باید خودمان را از لحاظ ساختاری تقویت کنیم. ساختارمان خوب است و باید خوب عمل کنیم. با حضور مردم در انتخابات، من قول می‌دهم که چند پله وضع ما در دنیا بهتر می‌شود و واقعاً به عنوان یک کشور متمدن، مسلمان، مترقی و نمونه شناخته می‌شویم. مردم از این دریغ نکنند. به هر کسی می‌خواهند، رأی بدهند. بالاخره تبلیغات است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: الان صداوسیما برای خبرگان به صورت عادلانه تبلیغاتی را طراحی کرده که تبلیغاتشان را از صداوسیما می‌گویند و بقیهٔ نمایندگان هم، باید ابزار تبلیغاتشان آزاد باشد، چون آزادی هم شرط است. در آن شرایط ما می‌توانیم و تقریباً همه مردم کسانی را دارند که به او رأی بدهند.

ما ممکن است اشکال‌هایی داشته باشیم، این اشکال‌ها قابل رفع باشد یا نباشد، بحث دیگری است. در همین شرایطی که من به شما عرض می‌کنم این است که مردم می‌توانند رأی بدهند. خواهش می‌کنیم که خانم‌ها، آقایان و جوانانی که می‌توانند رأی بدهند، همه پای صندوق‌ها بیایند و یک انتخابات پرشور و سالم داشته باشیم و از این به بعد هم همه سعی کنند که دست از اهانت‌ها، تخریب‌ها و دعوا‌ها بردارند. از اینجا دیگر رأی و انتخاب مردم است و بگذارند مردم هر چه را تشخیص دادند، رأیشان را بدهند. اگر این اتفاق بیفتد، خدمت بزرگی شده برای تکمیل هم اسلامیت‌ و هم تکمیل مردمیّت‌، یعنی جمهوری اسلامی واقعی. در این صورت دو مقوّم جمهوری اسلامی تثبیت می‌شوند و ان‌شاءالله برای همیشه و تا ظهور امام زمان (عج) این انقلاب برپا باشد و مردم ما هم راضی باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=181668
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما