جمعه 23 بهمن 1394 - 13:11

نامه تاریخی نماینده کهگیلویه و گچساران به رئیس دولت اصلاحات (+عکس)

آیا این زندگی است؟ آیا این مردم تدریجی نیست و آیا این مرگ نیست؟

گروه سیاسی – حدود 16 سال پیش سید حاجی محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه و گچساران بود.

به گزارش بویرنیوز، این دوره نمایندگی وحی مصادف با دولت اصلاحات بود، موحد در یکی از نامه های آن دوران درخواست هایی را از رئیس جمهور وقت برای مردم منطقه خود دارد که نوع ادبیات نامه با توجه به قدمت آن متفاوت بنظر می رسد.

در ادامه متن نامه آورده شده:
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم؛
احتراماً پیرو مذاکرات حضوری بر خود فرض میدانم که گوشه ای از مشکلات حوزه انتخابیه خود را به اطلاع برسانم.
ابعاد محرومیت آنقدر زیاد است که در این نوشته نمیگنجد، یکی از ابعاد این محرومیت، مشکل آب شرب این مردم محروم است که اکثراً دارای مشکل بی آبی می باشند و بعضی مردم بخشهای کهگیلویه از جهت نداشتن آب شرب و سایر امکانات دارای وضعیتی غیر قابل تحمل است و دقیقاً زندگی آنها مردن تدریجی است، چهره زن و مرد آن دیار گویای این واقعیت است.
خدایا تو شاهدی که بعضی از مردم بخشهای “چرام، مرکزی، لنده، بهمئی گرمسیر و لیکک)، سردسیر(دیشموک) و قلعه رئیسی باید با پیمودن فرسنگها کیلومتر با الاغ آب شرب تهیه نمایند، آنهم به شکلی که زنان مظلوم این مردم باید حداقل ده ساعت روزانه طی طریق کنند.آیا این زندگی است؟ آیا این مردم تدریجی نیست و آیا این مرگ نیست؟
به هر حال من که قطعاً نمیتوانم کاملا توضیح دهم که این مردم با چه زجری زندگی می کنند.ولی از باب مالا یدرک کله…مواردی که اشد حالاً می باشد خدمتتان عرض میکنم و عاجزانه برای رضای خداوند از حضرتعالی استمداد می طلبم که دستور فرمائید به صورت ویژه این مشکل حل شود.
1- منطقه “موگرمون” در بخش محروم لنده دارای حدود چهل روستا است که بزرگترین مشکلشان نداشتن آب شرب است و نمونه بارز مطالبی است که در بالا ذکر کردم.
2- در بخش بسیار محروم “بهمئی سردسیر(دیشموک)” از ده قاضی گرفته تا رودسمه و از رودسمه گرفته تا ده احمد حدود پنجاه روستا با چند هزار جمعیت وجود دارد که همه این مردم آب مصرفی خود را باید با الاغ و طی چندین کیلومتر راه و حداقل ده ساعت روزانه سپری کردن وقت خود تهیه نمایند، همچنین مردم بی پناه و مستضعف “ایل بایاری” چرام و عشایر غیور بخشهای چرام، مرکزی، دیشموک، لنده، قلعه رئیسی و بهمئی گرمسیر تا جائی که بنده هر وقت به آن منطقه سرکشی میکنم و یا یادم از محرومیت آن مردم میاید جسرت، اندوه و غم سراپای وجودم را میگیرد و یکی از آرزوهایم این بوده و هست که روزی شاهد باشم زنان مظلوم آن خطه از این وضع اسفبار نجات و از نعمت آب برخوردار شوند.الهم آمین!
به هر حال پیشهاد حقیر به آن برادر بزگوار این است که با عنایت خاص پروژه های یاد شده را یا بصورت ملی و یا با اختصاص اعتبار مناسب بصورت غیر ملی دستور فرمائید شروع و مظلومین آن منطقه را با دست مبارکتان نجات دهید و برای همیشه دعای خیرآن مردم محروم را بدرقه راهتان فرمائید.

وسلام
موحد
نماینده مردم کهگیلویه و گچساران

IMG_20160212_121032

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=181584
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. abas mosavi گفت:

    از اینکه اقای حاج سید محمد را درصحنه انتخابات میبینم خوشحال وشادم به امید موفقیت ایشان ،،سید عباس موسوی (پاد)

  2. A,sh گفت:

    درود بر اقای موحد،به امید ابادی کهگیلویه بزرگ

  3. دانشجو گفت:

    خدا هم دلش به درد میاد از رفتارهای این روزهای ما با موحد واقعا حیف سناتور…دوستت داریم

  4. دانشجو گفت:

    موحد اگه ببازه هم هیچی از شایستگی هاش کم نمیشه

  5. ناشناس گفت:

    سابقه طلائی سناتوردرجای جای این مرزوبوم زبان زد خاص وعام هستش چه بساکه انتخاب بجاومدبرانه ی شمامردم عزیزدر7اسفندغروروسربلندی رابه این استان محروم بازگرداند.به امیدپیروزی سناتور.

  6. هاشمی نژاد گفت:

    درود خدا بر ابر مرد گهگیلویه، اسوه خدمت خالصانه و مقتدرانه به محرومین، موحد عزیز…. 

  7. هاشمی نژاد گفت:

    اوست که حتی برای رفع محرومیت حوزه اش حتی به اصلاح طلبان هم التماس می کرد اگرچه نقاد اصلی آن دیدگاه بود و هست 

دیدگاه شما