پنجشنبه 22 بهمن 1394 - 14:28

واکنش فرزند سیدحسن به ردصلاحیت پدرش/ کمپین اعزام رسایی به سوریه/ خلخالی حکم اعدام خودش را هم امضا کرد/ نظر کری درباره دخالت در انتخابات ایران!

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

واکنش فرزند سیدحسن به ردصلاحیت پدرش

پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه سیدحسن خمینی مجدداً از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده است، فرزند وی عکسی به همراه یک متن در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.«آستان» نوشت: فرزند آیت‌الله سیدحسن خمینی با انتشار عکس و متنی، به تأیید نشدن صلاحیت پدرش در انتخابات مجلس خبرگان واکنش نشان داد.سیداحمد خمینی با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود، نوشت:در این روزها جای امام، فرزندان امام و شهدا خالی.نمی‌دانستم کدام‌یک از ابیات ذیل را زیرنویس این عکس قرار دهم.

صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند / در اثر صبر نوبت ظفر آید

تو کار خود به خدا واگذار و دل خوش دار / که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند

در ایران میانه رو وجود ندارد!

وندی شرمن معاون سابق وزارت خارجه آمریکا که تیم این کشور در مذاکرات هسته‌ای را نیز رهبری می‌کرد، روز سه‌شنبه در نشستی در اندیشکده «ویلسون» شرکت کرد.وی در این جلسه پرسش و پاسخ، به تشریح روند مذاکرات هسته‌ای با ایران پرداخت. او گفت هرچند در طول مذاکرات با طرف ایرانی، طرفین همدیگر را شناختند،‌ «اما همچنان ما برای آن‌ها “شیطان بزرگ” بودیم و آن‌ها ایران. ایران به عنوان یک صفت.»مذاکره‌کننده سابق آمریکا در ادامه گفت خصومت میان ایران و آمریکا سابقه‌ای دیرینه دارد و به پیش از انقلاب، یعنی زمانی که واشنگتن با همکاری لندن، حکومت دموکراتیک محمد مصدق را سرنگون کرد، بازمی‌گردد. وی اقدام آمریکا و انگلیس در ایجاد کودتا در ایران را «تلاشی برای تغییر مسیر تاریخ» توصیف کرد. او در این نشست بار دیگر جمله هفته قبل خود را تکرار کرد. وی گفت: «در ایران میانه رو وجود ندارد، بلکه تندرو و تندروی تندرو وجود دارد.»شرمن با «قدرتمند» خواندن توافق هسته‌ای، گفت اسرائیل هم می‌داند که این توافق تا چه حد قدرتمند و قوی است. او با این حال گفت که تهران تلاش خواهد کرد تا از نقاط ضعف احتمالی برنامه جامع اقدام مشترک به نفع خود استفاده کند.

هاشمی حافظه تاریخی خود را از دست داده است

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اظهار نظر هاشمی رفسنجانی در مورد شورای نگهبان گفت: ایشان حافظه تاریخی خود را از دست داده که 3 نفر از فقهای شورای نگهبان (آیات عظام جنتی، یزدی و مؤمن) را امام (ره) تائید کردند و بقیه هم به تائید مقام معظم رهبری رسیدند.موسوی با تأکید بر اینکه مجلس آینده مهم و تأثیرگذار است، بیان داشت: نیروهای انقلابی در صورتی توفیق خواهند داشت که عقبه سیاسی آنان قوی باشد و مجلسی می‌خواهیم که خریداری نشود و به اصول و معنای واقعی انقلاب پایبند باشد و اسیر جریانات سیاسی نشود، در پازل دشمن قرار نگیرند و به اقتصادی مقاومتی از بن دندان معتقد باشند.

چگونه به صلاحیت سید حسن خمینی رسیدگی شد؟

یکی از کانال‌های تلگرامی در گزارشی به چگونگی فرآیند احراز صلاحیت سید حسن خمینی پرداخت و نوشت: «بعد از جلسات مختلف رسیدگی به اعتراض نامزدهای انتخابات خبرگان، در آخرین جلسه فقهای شورای نگهبان بار دیگر صلاحیت آقای حسن خمینی بررسی شد و مجدداً شورای نگهبان، رأی به عدم احراز صلاحیت وی داد. در هفته اخیر، دو تن از فقهای شورای نگهبان مجدداً جزوات و صوت‌های کلاس‌های درسی که از سوی وی ارائه‌شده بود را مورد ارزیابی قراردادند و گزارش مفصلی از آن به جلسه شورا ارائه کردند. نظر هر دو فقیه نیز بر عدم احراز صلاحیت علمی وی برای نامزدی در انتخابات خبرگان بود که فقهای دیگر نیز بر این موضوع تأکید و خواستار حضور در امتحان علمی شدند. در مرحله اول نیز دو فقیه دیگر شورا به این موضوع رسیدگی کرده بودند. شورای نگهبان جهت احراز صلاحیت علمی، آقای حسن خمینی را به امتحان علمی دعوت کرده بود که وی از این حضور خودداری کرده بود

لیست‌ انتخاباتی‌ دولتی‌ها نتیجه نمی‌دهد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره احتمال ارائه لیستی از سوی برخی دولتی‌ها با عنوانی همچون اعتدالیون و نیز خطرات مجلس دولت ساخته گفت که در گذشته هم دولتی‌ها لیست داده‌اند و البته نتیجه نگرفته‌اند.حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم درباره هجمه برخی از خواص به شورای نگهبان گفت: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند دشمنان به دنبال نفوذ هستند و این طور نیست که یک آمریکایی بیاید و نفوذ کند، بلکه به وسیله افرادی از داخل کشور این کار انجام می‌شود.حجت الاسلام ابراهیمی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال ورود برخی نفوذ‌ی‌ها به مجلس خبرگان آینده گفت: تا اینجایی که من غالب لیست‌های خبرگان را در تهران و استان‌ها دیدم، این لیست‌ها خوب بوده و ما در انتخابات خبرگان مشکلی از این بابت نداریم.این داوطلب انتخابات مجلس دهم که به تازگی به نفع لیست 30 نفره اصولگرایان در تهران انصراف داده است، درباره احتمال ارائه لیستی از سوی برخی دولتی‌ها با عنوانی همچون اعتدالیون و نیز خطرات مجلس دولت ساخته تاکید کرد: در گذشته هم دولتی‌ها لیست داده‌اند و البته نتیجه نگرفته‌اند. معتقدم مردم هوشیار، بیدار، آگاه و بصیر هستند و درست انتخاب می‌کنند اما باید بصیرت و آگاهی آنها را بالا برد که چراکه می‌فرماید «فان الذکر تنفع المومنین» .

احتمال ارائه ليست دوم اصولگرايان وجود دارد

رئوفيان درباره احتمال ارائه ليست دوم انتخاباتي از سوي اصولگرايان گفت: گفت: احتمال اينکه اصولگرايان ليست دومي ارائه کنند، وجود دارد. اين احتمال است که اصولگرايان بررسي کنند و به اين جمع بندي برسند که مي توان با ارائه ليست ديگر کمک کرد تا سلايق بيشتري در عرصه رقابت وارد شوند و موجب جذب حداکثري شوند. چون راهبرد مشارکت حداکثري، مهمتر از ليست واحد است. مقام معظم رهبري هم بر اين نکته تاکيد دارند بنابراين اولويت مهم تحقق اين استراتژي است تا مشارکت حداکثري اتفاق بيفتد.

سهميه 9 تايي بانوان ليست در اصلاح طلبان

رئيس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران گفت‌‌: فهرست اصلاح طلبان اين حوزه فردا و يا حداکثر پس فردا منتشر مي‌شود.علي صوفي با اشاره به فراخوان افراد اصلاح طلب افزود: پس از بررسي هاي تخصصي حدود 100 نفر که داراي شاخصه هاي اصلاح طلبي بودند انتخاب شدند.وي گفت: انتخاب ليست 30 نفره اصلاح طلبان در تهران هم اکنون در شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان در دست بررسي است. صوفي افزود: سعي شده در اين ليست سهميه 9 تايي به بانوان داده شود و تعدادي از جوانان، چهره هاي شاخص و افرادي که نمره ارزيابي بالايي دارند در آن خواهند بود. وي گفت: شرايط مطلوب نيست اما از همين شرايط نيز حداکثر استفاده را خواهيم کرد و ليست مطمئن ارائه مي‌دهيم.

فکر می‌کنند با بخشی از مردم هم می‌شود کشور را اداره کرد

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه اکنون برخی معتقدند که با بخشی از مردم هم می‌توان کشور را اداره کرد این در حالی است که همه مردم و همه سلایق باید در حاکمیت حضور داشته باشند. به گزارش آنا، غلامعلی رجایی ادامه داد: «متاسفانه اکنون برخی معتقدند که با بخشی از مردم هم می‌توان کشور را اداره کرد این در حالی است که همه مردم و همه سلایق باید در حاکمیت حضور داشته باشند. من نمی‌دانم چرا برخی از حرف زدن می‌ترسند و نمی‌دانند که اگر حرف زده نشود این حرف‌ها تبدیل به شب نامه خواهد شد یا اگر کنسرت‌ها را لغو کنیم موسیقی زیرزمینی شکل می‌گیرد یا اگر صدا و سیما بسته باشد مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای روی می‌آورند کما اینکه روی آوردند.» وی با بیان اینکه یکی دیگر از ضعف‌های موجود در کشور توجه نکردن به نقش زنان در جامعه است، گفت: «اکنون نماینده‌ زن در مجلس خبرگان رهبری یا وزیری در دولت نداریم. چند زن در سمت رئیس در دانشگاه‌های دولتی و آزاد داریم و نقش زنان در مجلس و دستگاه‌ها بسیار کمرنگ است

واکنش رسایی به کمپین “اعزام رسایی به سوریه

حمید رسایی در کانال تلگرام خود به کمپین برخی از اصلاح طلبان برای اعزامش به سوریه واکنش نشان داده است. به گزارش انتخاب، رسایی نوشته است: «در چند شبکه مجازی متعلق به مخالفین سر سخت بنده و آنهایی که شعارشان در کودتای سال ۸۸ «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» بود، کمپینی راه اندازی شده به عنوان «کمپین اعزام رسایی به سوریه» و در این کمپین ها آرزو شده که اگر به سوریه رفتم، شهید شوم و دیگر برنگردم. وقتی تصاویر این کمپین را برایم تگ کرده بودند، با خودم گفتم چقدر دوست داشتنی اند این جنس از مخالفانم. اگر آن کسانی که این کمپین را راه اندازی کرده اند، می شناختم، حتما از باب تقدیر و تشکر هدیه ای تقدیمشان می کردم. ای کاش آنها هم طعم شیرین دوره دفاع مقدس را چشیده بودند و می فهمیدند که راه اندازی چنین کمپینی، بهترین هدیه به کسی است که او را دشمن خود می پندارند. حالا که بحث به اینجا رسید، بد نیست بدانید: یکی از مهمترین تفاوت های دوره دفاع مقدس و جنگ هشت ساله در کشور ما با تمام جبهه های جنگ های دنیا در این بود که در تمام جنگ های دنیا برای اینکه سربازی را جریمه کنند او را به خط مقدم جبهه جنگ اعزام می کنند اما در نگاه ما اگر بخواهید سربازی را تشویق کنید باید او را به خط مقدم جبهه های جنگ و دفاع از حرم اهل بیت اعزام کنید. اللهم الرزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک»

نکند به شغل شریف پاسور بازی اشتغال دارید؟

سخنان استاندار ایلام در انتقاد از رد صلاحیت داریوش قنبری با واکنش رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ایلام مواجه شد. استاندار درباره قنبری – کاندیدای اصلاح طلب – گفته بود که او تک خال “ایوان” بود. “یوسف امیدی”، رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در خصوص حمله اخیر استاندار ایلام به شورای نگهبان در جریان افتتاح پروژه‌های بنیاد برکت شهرستان ایوان اظهار کرد: شورای نگهبان بر اساس وظیفه و اختیار قانونی خود در اصل 99 قانون اساسی، صلاحیت داوطلبان عضویت در مجلس شورای اسلامی را بررسی می کند. وی عنوان کرد: جناب آقای استاندار، در اظهارات خود به تک خال که از واژه‌گان ورق بازی و پاسور بازی است اشاره کرده و می گوید”تک خال” ایوان حذف شده است؛ سؤال این است که مگر شما به این شغل شریف اشتغال دارید که از واژه‌گان آن استفاده می کنید؟ چرا از عبارت دیگری استفاده نکرده‌اید که شائبه‌ی اشتغال به این شغل شریف در آن نباشد. این مسئول اضافه کرد: جناب آقای استاندار که آنقدر از ردصلاحیت تک خال ایوان ابراز ناراحتی می کند، آیا ردصلاحیت دیگران هم برایشان اهمیتی ولو اندک ، دارد ؟ رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام گفت: آقای استاندار چرا بصورت کاملاً اتفاقی تک خال مورد اشاره شما ، هم صنف شما و از همان جناحی است که شما را به استانداری رسانده و از حامیان دولت است؟ آیا می دانید تک خال مورد اشاره شما ، همان کسی است که رفتار او موجب کشته شدن 3 نفر در این شهر شده است.

عضو شورای نگهبان: رفیق‌بازی نکنیم

محسن اسماعیلی با یادآوری اینکه اجتهاد شرط ورود به مجلس خبرگان رهبری است، تصریح کرد: اما آیا هر مجتهدی برای عضویت در مجلس خبرگان مناسب است؟ امام فرمودند که «اجتهاد مصطلح و مرسوم در حوزه‌های علمیه برای اداره کشور کافی نیست». به گزارش ایلنا، اسماعیلی در حالی که بهترین‌ها برای نمایندگی مردم را افرادی دانست که علاوه بر تدین، افرادی کاردان، متخصص، آشنا به مسائل روز، دلسوز و حامی منافع ملی هستند، گفت: در رای دادن هیچ عاملی جز شایسته بودن کاندیدا نباید موثر باشد تا مجلسی تشکیل شود که بتواند گره‌ای از مشکلات مردم باز کند. اسلام و غیرت ملی به ما اجازه نمی‌دهند که سرنوشت خود و فرزندانمان را فدای گروه‌گرایی و رفیق‌بازی کنیم.

خلخالی حکم اعدام خودش را هم امضا کرد

ابوالفضل توکلی در گفت و گویی با خبرآنلاین خاطراتی از سال‌های اول انقلاب نقل کرد که دز بخشی از آن میخوانیم: خلخالی از ابتدا در دفتر امام بود، مجتهد و فقیه بود ولی روابط عمومی خوبی نداشت، تندروی‌هایی داشت. اوایل انقلاب جمعیت خیلی زیادی در قم به دیدار ایشان می‌رفتند. یکبار که به دیدار امام رفته بودم به ایشان گفتم اقا برخی‌ها در دفتر شما هستند که صلاحیت ندارند، امام خیلی جدی بودند نمی‌شد همینطوری چیزی به ایشان بگویی، رهایت نمی‌کرد، گفت که را می‌گویی؟ عرض کردم آقای خلخالی، فرمود آقای خلخالی شیعه است. عرض کردم از باب شیعه بودن نمیگویم. فرمودند از چه بابی می‌گویی؟ گفتم آقا الان کسانی که به سمت شما می آیند همه فرهیخته، دانشجو، دانشمند، تحصیلکرده، تجار و بازرگانان و …هستند، اینها هیچ چیزی نیاز ندارند فقط لازم است کسی باشد که روابط عمومی خوبی داشته باشد و در اینها تغییر و تحول ایجاد کند، امام نگاهی به من کردند و گفتند بر شما واجب است که هر چه در اینجا میبینی به من بگوئید. بعد از آن تشکیلات خانه و دفترشان را عوض کردند.می دانید که خلخالی را مرحوم آیت الله بهشتی از کار قضاوت برداشت، بچه‌های ما در زندان قصر یک روز حکم اعدام عده‌ای را تایپ کرده و نزد خلخالی می‌برند، بین این احکام اعدام، حکم اعدام خود خلخالی را هم قرار می دهند، خلخالی حتی حکم اعدام خودش را امضا کرده بود.

کسی که با دروغ اصلاح‌طلبان را تخریب کند اصولگرا نمی‌دانم

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: تقسیم بندی اصولگرایانبه دسته‌های مختلف را قبول ندارم، زیرا اصولگرایی تعریف مشخصی دارد و هرکس براساساین تعریف جلو برود اصولگراست و کسانی دیگر که براساس اهداف شخصی و گروهی وارد اینحیطه می‌شوند را اصولگرا نمی‌دانم. صرف نظر از گرایش‌های سیاسی همه حق دارند نظرخود را پای صندوق‌های رای اعلام کنند. اینکه فلان شخص یا گروه نظرش با ما یکی نیستو نباید در انتخابات حضور داشته باشد حرف بسیار بی‌ربطی است. در انتخابات هیچ کسحق تخریب کسی را که شورای نگهبان صلاحیت وی را تایید کرده، ندارد ولو اینکه آن فرددر گروه مقابلش باشد. اینکه شخصی به دلیلپایبندی به اصولگرایی اقدام به تخریب نامزد اصلاح‌طلب کند و به او اتهام بزند رااصولگرا نمی‌دانم.

نظر کری درباره دخالت در انتخابات ایران

به گزارش ایسنا، جان کری وزیر خارجه ایالات متحده در گفت‌وگو باروزنامه واشنگتن پست گفت که آخرین تلاشهایش را برای پیشرفتدیپلماتیک با روسیه و ایران در نشست مونیخ در روز پنجشنبه به کار میگیرد ودر عین حال هشدار داد که در صورتی که دیپلماسی به شکست بینجامد، اهرم‌های دیگری دراختیار دارد.جان کری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توافق هسته‌ای ایران به شبیه‌سازیاوضاع سیاسی ایران با درگیری خودش با کنگره پرداخت و گفت: تندروهازندگی حسن روحانی رییس‌جمهور و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران را سخت کردند درستمانند نقش تندروها در ایالات متحده که من آن‌ها را تندرو خطاب نمی‌کنم به آن‌هامخالف می‌گویم که مذاکرات ما را سخت کردند.وی آشکارا نسبت به هرگونه تلاش ایالاتمتحده در حمایت از طرفداران روحانی هشدار داد و گفت:‌ بدترین کاری که می‌توانیمانجام دهیم مداخله در انتخابات ایران است.توسیه هاشمی برای راهپیمایی 22 بهمنرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدارجمعی از اعضای جمعیت جوانان انقلاب اسلامی و فعالین سیاسی، با یادآوری خاطرات دههفجر سال 1357، گفت: پیر و جوان و زن و مرد ایران چون امام(ره) را شناخته بودند،حرف‌های ایشان سند بزرگی برای تصمیم‌گیری‌ها بود که همیشه در میدان بودند. بهگزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر حمایت‌های همه جانبه شرق و غرباز رژیم پهلوی، گفت: مبارزین که چشم و گوششان به فرمان امام(ره) بود، وقتی سخنرانی‌هاو بیانیه‌های ایشان را می‌شنیدند و می‌خواندند، مردم را به مبارزه دعوت می‌کردند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش، راهپیمایی 22 بهمن رابسیار مهم دانست و خطاب به مردم ایران در سراسر کشور، گفت: هر جا هستید، فرداخیابان‌ها را پر کنید تا دنیا بداند مردم به ایران و انقلاب وفادارند. وی افزود:حضور مردم در راهپیمایی برای نظام به اندازه‌ی چندین ارتش قدرت می‌آورد و باید مثلاوایل انقلاب چنان حضوری در خیابان‌ها داشته باشیم که جهانیان متحیّر شوند.

تایید صلاحیت نهایی 161 نفر از داوطلبان مجلس خبرگان

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: صلاحیت نهایی 161 نفر ازداوطلبان مجلس خبرگان رهبری تایید شد.به گزارش ایسنا، سیامک ره‌پیک با اعلام اینخبر گفت: در مرحله قبلی بررسی صلاحیت ها 166 نفر صلاحیت‌شان تایید شده بود و در فاصلهآن زمان تا بررسی صلاحیت نهایی مدارک جدیدی واصل شد که بر این اساس صلاحیت 8 نفراز داوطلبانی که پیش از این صلاحیت شان احراز شده بود رد و صلاحیت سه نفر ازداوطلبانی که درخواست تجدید نظر کرده بودند نیز احراز شد. ره پیکافزود: در مجموع در مرحله نهایی بررسی صلاحیت ها بیش از 222 شکایت مورد بررسی قرارگرفت که از این تعداد 38 نفر غایبان آزمون بودند و 151 نفر کسانی بودند که درآزمون رد شده بودند و 25 نفر نیز صلاحیت شان رد شده بود. وی گفت: از مجموع بیش از222 پرونده شکایت 8 نفر نیز داوطلبانی بودند که پیش از این انصراف داده بودند ودوباره خواستند صلاحیت شان بررسی شود.

دلیل گرانی پیاز در روزهای اخیر

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان دلیل گرانی پیاز در روزهای اخیر راسرمای هوا و عدم استقبال از خرید پیاز در سال گذشته عنوان کرد که منجر به کاهش کاشت آن در سال جاری توسط کشاورزان شد.حسین مهاجران در گفتو گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته میزان عرضه پیازاز تقاضای آن بسیار بالاتر بود، همین موضوع موجب شد که کشاورزان برای سال جاریاقدام به کاشت کمتری کنند.عده‌ای با حل مشکلات مردم مخالف هستند

ائتلاف اصلاح‌طلبان ، حامیان دولت طبیعی است

به گزارش مهر، مجید انصاری در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالخبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما درباره لیست انتخاباتی اصلاح طلبان چیست، اظهارداشت: بنده در کمیته انتخاباتی اصلاح طلبان حضور ندارم.وی تاکید کرد: دولت تلاشدارد انتخابات پرشور برگزار شود و در جامعه نیز افراد زیادی هستند که علاقه مند هستندطرفداران دولت در مجلس حضور یابند. همچنین در میان کاندیداها افرادی هستند کهمایلند سیاستهای دولت و رئیس جمهور پیگیری شود؛ بنابراین طبیعی است که حامیان دولتائتلاف هایی داشته باشند.معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: خودم در جریانائتلاف ها نیستم اما اگر اصلاح طلبان، حامیان دولت و حتی اصولگرایانی که طرفداردولت باشند، طبیعی است که ائتلاف هایی داشته باشند.

آمریکایی‌ها به‌دنبال مک‌دونالد سازی‌اند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز ماهواره‌هایی که پرواز می‌کنند همهدر دوران تحریم به دست آمده‌اند؛ در دوران تحریم پهپادهایی تولید کردیم که سه هزارکیلومتر شعاع عمل آن است. به گزارش مهر، سردار حسین سلامی در نشست سه هزار نفری مسئولینبسیج دانشجویی که صبح امروز در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه تنها ارادهها و باورهای جوانان ما بود که امروز کشور را به یک قدرت موشکی نیرومند در جهانتبدیل کرده است، اظهار کرد: این قدرت، قدرتی است که می تواند موشک های بالستیک راعلیه کشتی های متحرک به دقت صد درصد برساند، دقتی که شاید بتوان تنها نمونه اش رادر ارتش های آمریکا و شوروی مشاهده کرد.سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود، بابیان اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند همه انسان‌ها باید مصرف‌کننده کالاهای یکسانباشند، گفت: آنها معتقدند از وین تا سیدنی همه باید یک مدل لباس بپوشند و موهایشانرا به یک سبک آرایش کنند و حتی ذائقه‌های انسان‌ها باید یکسان باشد؛ آمریکایی‌هااسم این طرح را «مکدونالد‌سازی» گذاشته‌اند. آنها قصد دارند یک سبک زندگی مشترکتولید کنند تا همه انسان‌ها مانند یکدیگر زندگی کنند و بچه‌ها از تاریخ و هویت‌شانجدا شوند. آنها می‌خواهند یک عقل منفصل بسازند

احمدی نژاد به تضعیف اصولگرایان راضی نمی شود

لاله افتخاری، نامزد اصولگرای انتخابات مجلس دهم در گفتگو با خبرنگارآریا درباره احتمال ارائه لیست دوم انتخاباتی از سوی اصولگرایان گفت: در نشست خبریامروز ائتلاف اصولگرایان که با حضور دکتر حداد عادل به عنوان سخنگوی ائتلاف اصولگرایانبرگزار شد، تاکید شد که اصولگرایان لیست واحد خواهند داشت و سعی می کنند همه براساس تصمیم شورای ائتلاف اصولگرایان و لیست واحد حرکت کنند. در یک پروسه دوسالهگروههای مختلف اصولگرا دورهم جمع شدند و شاخصه ها را تعیین کردند و بر اساس هماننظرسنجی و شاخص هایی که صورت گرفته بود به یک تعداد افراد رسیدند. قطعا تعداد قابلتوجهی از افراد که در لیست اصولگرایی بودند، از این لیست 30 کنار ماندند. در چنینشرایطی اصولگرایی اقتضا می کند تمام نامزدهای اصولگرا پایبند به لیست واحد 30 نفرهائتلاف باشند و در جهت لیست واحد تبلیغ کنند تا بتوانند به نتیجه واحد برسند.وی دربارهامکان ورود آقای احمدی نژاد به عرصه انتخابات و اعلام حمایت از اصولگرایان خارج ازلیست30 نیز گفت: قطعا ایشان راضی به تضعیف حرکت اصولگرایان نخواهد بود.

جزئیات دیدار شورای ائتلاف اصولگرایان با آیت‌الله موحدی کرمانی

اعضای لیست 30 نفره اصولگرایان تهران روز گذشته با آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان دیدار کردند.زهره طبیب‌زاده عضو شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه در این دیدار آیت‌الله موحدی کرمانی بر مسئله اخلاق در سیاست تاکید کردند، اظهار داشت: ایشان از وحدت حاصل شده بین اصولگرایان اظهار خوشحالی کرده و گفتند این مسئله یک امر پسندیده برای ائتلاف است.وی ادامه داد: آیت‌الله موحدی کرمانی گفتند که ما باید خود را ملزم به حضور در عرصه سیاسی بدانیم.طبیب‌زاده تصریح کرد: تلاش‌هایی که از سوی سه روحانی بزرگوار صورت گرفت، باعث شد که ائتلاف با کار کارشناسی به این وحدت برسد و در این جلسه نیز سازوکارهای ائتلاف مطرح شد.نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مصوبات این نشست گفت: قرار شد اعضای لیست 30 نفره اصولگرایان در سایر لیست‌های انتخاباتی سیاسی قرار نگیرند و به تصمیمات شورای ائتلاف نیز متعهد باشند تا وحدت حفظ شود.وی یادآور شد: در این دیدار اعضای لیست با یکدیگر آشنا شده و سازوکار رسیدن این ائتلاف توضیح داده شد.

دشمن بعداز فتنه 88 داعش را به راه انداخت

صبح امروز سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در جمع پاسداران سپاه عاشورا در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: دشمن بعد از نتیجه نگرفتن از فتنه 88 بنا را بر تهدیدات خارجی گذاشت و داعش را به راه انداخت اما امروز مکر الهی بر مکر دشمنان غلبه کرد و دستاوردهای مهمی در منطقه به نفع جبهه مقاومت حاصل شده است.

شرط تداوم انقلاب از دیدگاه هاشمی

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای جمعیت جوانان انقلاب اسلامی و فعالین سیاسی، با یادآوری خاطرات دهه فجر سال 1357، گفت: شرط تداوم انقلاب اعتماد به مردم است. این مردم به ضد انقلاب رأی نمی‌دهند و به کسانی رأی می‌دهند که از لحاظ مادی و معنوی به مردم، انقلاب و کشور خدمت می‌کند.

انقلابی بودن از دیدگاه وزیر دادگستری

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی‌پور محمدی سه شنبه شب در مراسم جشن انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین (ع) قم افزود: دولت تا به امروز نزدیک به ۲۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است، هر چند مبلغ یارانه برای هر نفر ماهانه ۴۵ هزار تومان است، اما در سرجمع این مبالغ، ۴۰ هزار میلیارد ریال به هزینه‌های دولت افزوده می‌شود. وی با بیان اینکه‌‌ همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند دشمن به هیچ وجه از فریبکاری‌های خود دست برنداشته است، تصریح کرد: به طور حتم دشمن دروغگو، فریبکار، نیرنگ باز و مستکبر است و طبق فرمایش قرآن خودش را مستغنی می‌بیند و طغیان می‌کند و زیر وعده‌های خود می‌زند، لذا دولت همه این موارد را می‌داند، اما آوردن دروغگو پای امضای قرارداد و متعهد کردن یک فریبکار و گردنکش به آن، کار بزرگی محسوب می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=181354
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما