سه شنبه 20 بهمن 1394 - 18:26

سخنان تند رئیس جمهور درباره یکی از سازمان های کشور؛ دستگاه فاسدی نمی گذارد کشور رشد کند

کار بسیار عظیم و بزرگی انجام شده است، اگر صدها و هزاران گوینده و نویسنده بخواهند درباره این کاری که در این ۳۰ ماه انجام شد، سخن بگویند، سخن زیاد است، این که با ۶ قدرت جهانی درمورد این پرونده پیچیده و سخت بین المللی حرف بزنیم، مذاکره کنیم و پای میز مذاکره بنشینیم، اولین بار در تاریخ ایران است.

فکر نمی کنم کسی در کشور ما باشد از این که اقتصاد ما از حصر خارج شده ناراحت باشد.
به گزارش بویرنیوز، روحانی رییس جمهوری در آیین بهره برداری همزمان از ۱۳۸ طرح استانی گفت:
* شبی که برجام اجرایی شد، فردای آن روز لوایح برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ را تقدیم مجلس کردیم و امسال هم می توانیم با صدای بلند بگوییم حتی یک روز در ارایه لایحه بودجه تاخیر نداشتیم.
*از زمان تقدیم لایحه بودجه ۱۳۹۵ کل کشور به مجلس تا عید نوروز، ۶۴ روز زمان است بنابراین به اندازه کافی وقت در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
*من و آقای نوبخت قبل از این که دولتی باشیم، مجلسی هستیم وساز و کار را برای این که کمیسیون های تخصصی مجلس کار کنند، پیشنهادها ارایه و لایحه بودجه تقدیم هیات رییسه شود، می دانیم.
*زمان همه این ها از نظر آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مشخص است وما هم تجربه کافی را داریم و در ۵ و ۶ دوره مجلس این کار را کرده ایم.
* نمایندگان این روزها سرشان شلوغ است، «لیله القدر خیر من الف شهر» بعد ازاین که از انتخابات بازمی گردند، فرصت هست تا لایحه بودجه تصویب شود تا آخر سال کارها طبق معمول انجام شود.
*کار بسیار عظیم و بزرگی انجام شده است، اگر صدها و هزاران گوینده و نویسنده بخواهند درباره این کاری که در این ۳۰ ماه انجام شد، سخن بگویند، سخن زیاد است، این که با ۶ قدرت جهانی درمورد این پرونده پیچیده و سخت بین المللی حرف بزنیم، مذاکره کنیم و پای میز مذاکره بنشینیم، اولین بار در تاریخ ایران است.
* بعد و قبل از انقلاب هر چه می خواهید تاریخ ایران را ورق بزنید این توافق اولین بار در تاریخ ایران است که ما در یک توافق بین المللی با قدرت های بزرگ قرار می گیریم و موفقیت ما آنچنان است که یک کشور در دنیا نتوانسته و نخواهد توانست که بگوید ایران در این معامله ضرر کرده است.
*از آن روزی که این توافق شده است یعنی از ۲۳ تیرماه تا امروز که توافق نهایی شده است، حتی آنهایی که مخالف و ضد ما هستند و ضد این توافق هستند، آنهایی که در آمریکا ضد این توافق هستند، رژیم نامشروعی مانند اسراییل که مخالف این توافق است ،برخی از کشورهای منطقه که نگران و ناراحت از این توافق هستند، آن ها وقتی حرف می زنند جوری حرف می زنند که ایران سر آن ها کلاه گذاشته است، آنان هم می گویند ۶ قدرت بزرگ ضرر کرده اند.
*آن حرفی که از روز اول ما می گفتیم برد- برد برای خیلی ها روشن نبود. معامله ای انجام بشود که دو طرف کامل راضی باشد و شب راحت بخوابند، مثل این که شما رفته اید با پولی که تهیه کرده خانه ای را خریده اید هم شما که خریدار هستید و هم فروشنده خانه هر دو راضی هستید و با لبخند از هم جدا می شوید نه با عصبانیت و ناراحتی نه این که یکی دلسوخته باشد و یکی لبخند به لب، این کار در سطح بین المللی شدنی است.
*بعد از برجام هم این طور است، همه روابط ما با جهان بر مبنای برد- برد خواهد بود اگر با همسایگان کار می کنیم نمی خواهیم کلاه سر کسی بگذاریم آن زمان که کسی می گفت می خواهم کلاه سر کسی بگذارم گذشت، اگر هم کسی موفق شود کلاه سر طرف بگذارد، آن معامله به هم می خورد، بعد از یکسال یا دو سال فرصت پیدا می کنند که آن را به هم بزنند.
*فکر نمی کنم کسی در کشور ما باشد از این که اقتصاد ما از حصر خارج شده ناراحت باشد، کسی در مملکت ما باشد از این که غل و زنجیر در پای اقتصاد بوده و ما توانستیم آن را برداریم ناراحت شود.
* فکر نمی کنم، کسی باشد از این که آنچه ما با دنیا در تبادل پولی، مالی و کالایی با قیمت ارزان تر هستیم تا بتوانیم در خدمت مردم قرار دهیم ناراحت باشد، فکر نمی کنم کسی از این که بانک های ما بتوانند فعال باشند، ناراحت باشد، کسی از این که بتوانیم حق خودمان را استیفا کنیم، نفتی را که می خواهیم بفروشیم ناراحت نیست، کسی از این که چیزی که نیاز داریم را بخواهیم بخریم ناراحت نیست.
*ما در مسئله فسادمشکل داریم، باید با فساد بجنگیم و مبارزه کنیم. تا فساد در کشور ما هست پیشرفت دلخواه و واقعی ایجاد نخواهد شد.
*وقتی می خواهید تولید کنید، یک دستگاه فاسدی هم که نمی خواهم نام ببرم که چگونه می تواند کالای قاچاق وارد کند، نمی گذارد کشور رشد کند.باید جلوی فساد گرفته شود و باید شرایط سیستم گمرکی ما بهتر شود.
*شرایط بانک های داخلی خوب نیست، باید بانک های ما احیا شوند. در دنیای امروز کسی سرمایه نقد ندارد که بخواهد سرمایه گذاری کند . باید از طریق بانک ها این فعالیت انجام شود و بانک های ما کار بانکی انجام دهند، بنگاه داری کنند . پس باید بانک های ما و سیستم ارزی کشور اصلاح شود و به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم.
*باید پروژه های عمرانی نیمه تمام ما به بخش خصوصی واگذار شود.البته واگذار کردن هم یک هنر بزرگ است. در این کار مشکل داریم.
* الحمدالله هرچه بخواهید دستگاه نظارتی هست که نشستند و فقط ایراد می گیرند و هرکاری کنید می گویند این طرف آن کج بود و یا آن طرفش ایراد داشت. البته اصل دستگاه های نظارتی برای کشور لازم است اما به شرطی که در چارچوب قانون عمل کنند و بگذارند کشور پیشرفت کند و به پیشرفت کشور کمک کنند.
*باید پروژه های عمرانی نیمه تمام را که صرفه اقتصادی دارد به مردم واگذار کنیم ، البته ممکن است در برخی از موارد این کار را نتوان انجام داد و دولت ناچار است آن را تکمیل کند.
* باید در بسیاری از امور خدمات را خریداری کرد، در بخش بهداشت و درمان هم همین گونه است . در این بخش طی دو سال و نیم گذشته نیز توفیقات بسیار خوبی داشته ایم، آنجا هم باید دید که آیا خدمت را بخریم بهتر است یا راهی که ادامه می دهیم؟
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=181017
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما