سه شنبه 20 بهمن 1394 - 17:57

دلایل حذف کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان

فرید مرادیان *

فرید مرادیان *

« زنده باد اصلاحات »

چه کسی می خواهد

من و تو

ما نشویم

خانه اش ویران باد

من اگر برخیزم

تو اگر برخیزی

همه بر می خیزند

حذف ظالمانه کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان از گردونه رقابت های مجلس دهم بر همگان واضح ومبرهن است ونیازی به شرح اینجانب ندارد.اما نظر به احترام اکمل و متعهدانه ای که برای ملت اصلاح طلب این مرزوبوم قایلم ذکر نکات ذیل را ضروری می دانم تا شاید که موثر افتد و یا حداقل در خاطرات بماند:

۱- بر همگان واضح است که حذف کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان به دو هدف صورت گرفته است ؛اول پیروزی بدون رقیب و فرمایشی افراطیون، دوم تضاد و تقابل اصلاح طلبی با تفکر واپس گرایانه و تمامیت خواهی که هرگونه پروژه اصلاح طلبی را در تعارض بامنافع و قدرت خود میدانند.

۲- در این شرایط عسر و حذف و حصر،توده های اصلاح طلب، بنا به اعتماد و امید ذاتی خود چشم به راه انتظار تدبیری عملیاتی و عمل گرایانه برای برون رفت از این وضعیت هستند.

۳- بر اساس میثاق و منشور اصلاح طلبان در سطح ملی، کاندیداهای اصلاح طلب، مستقل و یا حتی اصولگرایان معقول و معتدل، امکان حمایت از جانب اصلاح طلبان را دارند.

۴- اصلاح طلبان و بخصوص متفکرین و موثرین این جریان باید با درایت، اتحاد، تعقل و مدارا سعی وافر نمایند تا ورق به گونه ای برگردد که ساز و کار افراطیون در حذف رقیب برای حصول مصادر و مناصب قدرت برای همیشه به زباله دان تاریخ بپیوندد.

۵- در چند روز گذشته افراد بی شماری از اصلاح طلبان، حداقل از حقیر در ارتباط با تعیین استراتژی عملیاتی جریانها، احزاب، مجامع، متفکرین و سران اصلاح‌طلب در خصوص این چالش تراژدیک پرسش نموده‌اند که به نظر می‌رسد سوالی عمومی بوده که باید پاسخ داده شود.

۶- سر صحبت اصلی حقیر با بزرگان اصلاحات در استان و بخصوص آقایان سیدباقر موسوی، دکتر علی مندنی پور، دکتر نادر مردانی، قادر لاهوتی، محمود منطقیان، سیدضیاالدین رضاتوفیقی، سیدرضا عسکری، علی خواجوی، خداداد غریب پور، غلامرضا پناه، قوام فروزان، محمدعلی وکیلی، مکی علیزاده، حداد فروغی، رستاد، عرفانی، شریفی، بهروز یزدانپناه و … دیگر عزیزانی که فعالیت مسبوق به سابقه داشته‌اند و همچنین نمایندگان احزاب اصلاح طلب و مجامع اصلاح طلبان حوزه‌های انتخابیه است که باید هر چه سریعتر و بدون فوت وقت و با تمام توان سعی در عبور از این بحران تحمیلی داشته باشند و اعتماد و امید را به مردم برگردانند و نقشه‌های منحوس و شوم طراحان چنین سناریوی ظالمانه ای را بر آب نمایند.

۷- نظر به اینکه تفرقه افکنی و اتلاف وقت و زمان، دو ساز و کار بعدی افراطیون، پس از حذفهای ظالمانه اصلاح طلبان شاخص است، بنابراین اقدام بدون فوت وقت و جامع، نقشه های آنان را از انتفاع خواهد انداخت و یاس و نومیدی که آنان در اردوگاه اصلاح طلبان پیگیری می‌کنند با درایت و تدبیر به وحدت و امید بدل خواهد گشت.

۸- مداقه‌ای از سر تساهل و تعامل نشان می‌دهد که خصوصا در دو حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا و همچنین حوزه انتخابیه کهگیلویه که کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان جماعتا رد صلاحیت شده اند، هنوز هم نیروهایی وجود دارند که قابلیت اعتماد، ارتقا و حمایت دارند. گرچه معتقدم هدف مدنظر اصلاح طلبان نباید هر وسیله‌ای را توجیه نماید و نباید اجازه داد که کسی یا کسانی در این تنگناها، رای و یا حمایت اصلاح طلبان را از خود غیرقابل اعراض و اجتناب بدانند اما بنا به ضرورت احترام به تفکر عمومی اصلاح طلبان مجددا بر مطالب فوق تاکید می‌کنم.

* سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180992
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصلاح طلب گفت:

    دوست عزیز سخنگوی شورای اصلاحات شورای شما هیچ صلاحیتی نداره پس الکی خودتون رو بزرگ نکنید….دوستان عزیز سید قراره بیاد و با هماهنگی توی جلسه ای  که هیچ کدوم از شورای خود خوانده اصلاحات وجود ندارن تصمیم بگیره که به چه شخصی رای بدیم مطمنا گزینه ای انتخابات میشه که  بزرگترین ضربه به کاندیدهای بدخواه سید وارد بشه …

  2. کامیار گفت:

    درود بر سیدباقرموسوی جهان اباد

  3. کمپین اصلاحات گفت:

     گیرم که بر سر این بام
    بنشسته در کمین پرنده‌ای
    پرواز را علامت ممنوع می‌زنید
    با جوجه‌های نشسته در آشیانه چه می‌کنید

دیدگاه شما