سه شنبه 20 بهمن 1394 - 16:11

تصاویر خودرو فراری ۳۵ میلیون دلاری

شکست دادن خودروهای فراری در مسابقه بر سر ارزشی که پس از گذشت سال ها پیدا می کنند کار دشواری است، و تازه ترین حراجی که برای فروش یکی دیگر از مدل های کلاسیک این خودروی محبوب و زیبا برگزار شده، برتری آن نسبت به رقبایش را اثبات می کند. روز گذشته در پاریس حراجی توسط موسسه آرت کوریال برای فروش خودروی فراری مدل ۳۳۵ اسپایدر اسکاگلیتی ساخت سال ۱۹۵۷ برگزار شد و قیمتی که دست آخر برای این خودروی دوست داشتنی تعیین شد به ۳۴٫۹ میلیون دلار رسید.

تصاویر خودرو فراری ۳۵ میلیون دلاری

اما چه چیزی باعث شده این خودرو تا این اندازه ارزشمند شود؟

این خودرو توسط شخص انزو فراری، موسس کمپانی فراری طراحی شده، تا به حال دو قهرمان مسابقات فرمول ۱ با آن مسابقه داده اند و تنها یکی از چهار مدلی است که تولید شده است. در بخشی از توضیحاتی که پیش از برگزاری حراج درباره این خودرو داده شد اینطور آمده: “این خودرویی بسیار نادر است که منشأ شکل گیری با ارزش و سابقه مسابقه ای درخشانی دارد.”

تصاویر خودرو فراری ۳۵ میلیون دلاری

موسسه آرت کوریال پیش بینی می کرد که این خودرو رکورد فروش در حراجی ها را جابجا کند، که البته این اتفاق نیفتاد و این خودرو با اختلاف اندکی از گران ترین خودروی جهان به فروش رفت. رکورد گران ترین خودروی جهان در اختیار خودروی فراری ۲۵۰ جی تی او به مبلغ ۳۸٫۱ میلیون دلار قرار دارد.

خودروی فراری ۳۳۵ افتخارات متعددی را در کارنامه خود ثبت کرده که از جمله آنها می توان به ثبت رکورد کوتاه ترین زمان در طی کردن مسیر مسابقات لو مانز و همچنین رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در یک دور در همان مسابقه اشاره کرد. این خودرو در سال ۱۹۵۷ قادر بود به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر دست پیدا کند که این نیز رکوردی برای آن به شمار می رود. این خودرو پس از اینکه از انجام مسابقات فرمول ۱ بازنشسته شد، توسط چند کلکسیون دار علاقمند به خودروهای فراری دست به دست شد تا اینکه در سال ۱۹۷۰ توسط یک کلکسیونر فرانسوی خریداری شد و تا دیروز در اختیار او قرار داشت.

تصاویر خودرو فراری ۳۵ میلیون دلاری
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180972
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما