سه شنبه 20 بهمن 1394 - 15:34

خبرهای خوش مدیر فرودگاه یاسوج: رشد 300 درصدی مسافران/ طعنه فرودگاه یاسوج به مهرآباد

با تطویل باند به 3 هزار و 200 متر می توان هواپیماهایی همچون فوکر 100 و ایرباس 320 در این فرودگاه مورد استفاده قرار بگیرند.

نشست خبری مدیر فرودگاه یاسوج با اصحاب رسانه امروز صبح در فرودگاه یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «بویرنیوز»، صبح امروز علی محسنیان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تقدیر از خبرنگاران به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداخت.

مدیر فرودگاه یاسوج به اینکه هزینه های فرودگاه صرفا از طریق درآمد فرودگاه تامین می شود اشاره کرد و گفت: درآمد فرودگاه یاسوج جوابگوی هزینه ها نیست و فرودگاه از شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور کمک مالی دریافت می کند.

محسنیان همچنین درباره پروژه های در دست اجرا نیز گفت: طول کنونی باند 2 هزار و 600 متر است که محدودیت هایی را برای نشست و برخاست هواپیما ها ایجاد می کند و فقط هواپیماهای سبک مانند فوکر 50 و ATR 72 می توانند در فرودگاه یاسوج فعالیت داشته باشند که با تطویل باند به 3 هزار و 200 متر می توان هواپیماهایی همچون فوکر 100 و ایرباس 320 در این فرودگاه مورد استفاده قرار بگیرند.

این مسئول همچنین درباره پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: استاندار محترم و نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا پیگیری های زیادی انجام داده اند. هزینه این پروژه 230 میلیارد ریال بوده که 50 درصد آن را شرکت فرودگاه‌های کشور و 50 درصد دیگر را استانداری تامین کردند که درصورت تامین اعتبار تا مهرماه 95 به بهره برداری خواهید رسید ولی تاکنون اعتباری از سوی استانداری پرداخت نشده است.

مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: در مکاتبات مشاوره پروژه و جلسات اداری با مسئولان فرودگاهی کشور تاکید شد که سه هزار و 200 متر طول باند فرودگاه افزایش یابد که برای تطویل باند باید زندان مرکزی یاسوج جابه جا شود و جانمایی زندان مشخص شده و وضعیت جابه جایی به کندی پیش می‌رود.

علی محسنیان درخصوص موانع طبیعی و غیرطبیعی برای فرودگاه عنوان کرد: شرایط توپوگرافی منطقه و همچنین موانع انسانی زیادی در مسیر نشست و برخاست هواپیماها وجود دارد بعنوان مثال دکل های ورزشگاه 15هزارنفری و ساختمان های بنیاد مسکن و شرکت نیروی برق که در فلکه جهاد درحال احداث هستند از جمله موانع هوایی به شمار می آیند که طبق قانون می بایست قبل از هرگونه ساخت و ساز تا شعاع 15 کیلومتری به مرکز فرودگاه باید از فرودگاه استعلام بگیرند ولی متاسفانه تا کنون استعلامی انجام نگرفته است.

رشد 300 درصدی جابجایی مسافرین توسط فرودگاه یاسوج

مدیر فرودگاه درباره رشد 300 درصدی جابجایی مسافرین گفت: در 7 ماهه اول سال 93 حدود 5 هزار مسافر جابجا شده است که این رقم در مدت مشابه سال 94 به 15 هزارنفر رسید.

محسنیان در ادامه با اشاره به اقدامات عمرانی صورت گرفته در فرودگاه یاسوج اذعان کرد: با اقدامات صورت گرفته از زیباترین ترمینال‌های فرودگاه کشور خواهد بود و تغییرات خوبی ایجاد کردیم و بالغ بر 600 میلیون تومان هزینه بهسازی پارتیشن‌ها، سرویس‌های بهداشتی، نمای داخلی و نصب سیستم‌های هوشمند در سقف فرودگاه، نمازخانه، سیستم روشنایی، نصب دوربین‌های حفاظتی، سیستم اطلاعات پرواز صورت گرفت.

وی افزود: آسمان مجازی در سقف ترمینال فرودگاه طراحی کردیم که حتی در فرودگاه‌های خاورمیانه نیز کمتر استفاده شده نصب آکواریوم بعد از مهرآباد و کیش سومین استان در نصب آکواریوم هستیم.

محسنیان تصریح کرد: در مجموع سال آینده سال خبرهای خوبی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد برای پیشرفت هوانوردی و توسعه استان خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180945
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاک سرشت گفت:

    سلام 
    مهندس کارت بیسته 

  2. جوان ایرانی گفت:

    درود بر زارعی نماینده فعال و با عرضه بویراحمد و دنا.

  3. بویراحمدی گفت:

    الان که هواپیما با کمتر از نصف ظرفیت را می افته اونم واسه گرون شدن یه دفعه ایی. است

دیدگاه شما