سه شنبه 20 بهمن 1394 - 9:22

مروری بر اظهارات متناقض ستار هدایت خواه؛ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!؟

از کجا معلوم که اگر فردا هدایت خواه پیروز شد و دوباره قدرتمند شد بازهم بر مواضع قبلی خودش اصرار نورزد و این حرف ها حربه های انتخاباتی بیش نباشد.

گروه سیاسی/ سیاوش آذر – ستار هدایت خواه نماینده دوره های هفتم و هشتم شهرستان های بویراحمد و دنا که در انتخابات دوره نهم بازنده شد، عزم خود را جزم کرده است تا این بار با به دست آوردن دل اصلاح طلبان به مجلس برود!

به گزارش «بویر نیوز»، هدایت خواه که به زعم طرفدارنش باید تنها بخاطر نطق کردن به مجلس برود و همین یک ویژگی یعنی نمایندگی مجلس، اینبار بر خلاف گذشته در نطق هایش به نیکی از اصلاحات یاد می کند.

برای یادآوری سخنان گذشته هدایت خواه درباره اصلاحات و اصلاح طلبان به مرور برخی اظهارات وی می پردازیم:

1 – ستار هدایتخواه گفت: «قسمتی از نظام به این نتیجه رسیده که دولت روحانی در مسیر انقلاب و منافع نظام جلو نمی رود و این وضعیت جلوی ادامه کار دولت برای ۴ سال بعد را خواهد گرفت. به هر حال با رو شدن برخی از موارد و همینطور تغییر مواضع برخی از چهره های سرشناس که نظر آنها در رای مردم تاثیر دارد، این دولت فرصت ادامه کار را پیدا نخواهد کرد». (۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ / پیام نو)

2 – هدایت‌خواه با بیان اینکه نخستین مانیفست براندازی نظام انقلاب اسلامی در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری دوران هاشمی‌رفسنجانی بود، تصریح کرد: در این مرکز افرادی از جمله سیدمحمد خوئینی‌ها، عباس عبدی و اکبر گنجی حضور داشتند.

هدایت‌خواه خاطرنشان کرد: بعضی بر این باور هستند که میرحسن موسوی در این مدت بیکار نشسته بوده ولی در ماجرای فتنه 88 در ویلای رئیس انتخاباتی وی اسنادی کشف شد که از سال 83 با عنوان جمعیت تولید و تعاون اسلامی با ماهیت براندازی نظام تنظیم و تعریف شده بود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در ادوار هفتم و هشتم مجلس با بیان اینکه میرحسین موسوی و دیگر عوامل از سال 85 در فکر براندازی نظام بودند، تأکید کرد: آنها معتقد بودند که با با تولید انقلاب اسلامی نمی‌شود کشور و مشکلات را حل کرد. ( 93/11/21 / خبرگزاری فارس)

3 ستار هدایت خواه دبیر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس هشتم باحضور در برنامه ای به مناسبت ۹ دی که به همت بسیج دانشجویی لامرد برگزار شد،گفت: آنچه در سال ۸۸ رخ داد حادثه نبوده بلکه یک فتنه از پیش طراحی شده بود، ۹دی  و وقایع آن ، یک روز سرنوشت ساز را برای ملت ایران رقم زد. وی بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی و پس از ارتحال امام خمینی (ره) نتوانستند تمام نقشه های شوم خود را بر علیه  این انقلاب پیاده نمایند به همین دلیل از سال ۱۳۶۸ به صورت دقیق تر بنیادها و اندیشکده های آمریکایی چگونگی براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی طراحی و  آغاز کردند.

هدایت خواه با اشاره به حصر سران فتنه بیان کرد:حصر اوج رافت جمهوری اسلامی بوده و خسارت هایی که سران فتنه به این نظام وارد نمودند کمتر از  ده ها باراعدام نیست، فتنه گران برزگ ترین نقطه اوج جمهوری اسلامی یعنی مردم سالاری را زیر سوال برده و با سردادن شعارهای نه غزه،نه لبنان سعی در رواج یک تفکر شیطانی داشتند. این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد:در دوره آخرزمان بوده و از خصوصیات این دوران ازدیاد فتنه ها است،بصیرت با گفتارحاصل نشده و یکی از آن زمینه های اخلاص است، باید اگاه باشیم دشمن با نفوذ در انتخابات ۹۴ می خواهد رفتار نظام جمهوری اسلامی را در مقابل خود تغیر کند.( ۱۳۹۴/۱۰/۱۱  / خبرگزاری دانشجو)

4 – ستار هدایت‌خواه، دبیر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس هشتم گفت: وقایع سال ۸۸ حادثه نبوده بلکه یک فتنه از پیش طراحی شده بود.
هدایت خواه با اشاره به حصر سران فتنه بیان کرد:حصر اوج رافت جمهوری اسلامی بوده و خسارت هایی که سران فتنه به این نظام وارد نمودند کمتر از  ده ها باراعدام نیست، فتنه گران برزگ ترین نقطه اوج جمهوری اسلامی یعنی مردم سالاری را زیر سوال برده وبا سردادن شعارهای نه غزه،نه لبنان سعی در رواج یک تفکر شیطانی داشتند.
این استاددانشگاه در پایان خاطرنشان کرد:در دوره آخرزمان بوده و از خصوصیات این دوران ازدیاد فتنه ها است، بصیرت با گفتارحاصل نشده و یکی از آن زمینه های اخلاص است، باید اگاه باشیم دشمن با نفوذ در انتخابات ۹۴ می خواهد رفتار نظام جمهوری اسلامی را در مقابل خود تغیر کند.(  ۱۳۹۴/۱۰/۹ / خبرگزاری دانشجو)

5 ستار هدایتخواه به اهداف دشمن در مذاکرات اخیر اشاره کرد و افزود: تغییر رفتار نظام جمهوری اسلامی و پس از آن تغییر ماهیت نظام، اهدافی هستند که دشمن در مذاکرات در پی کسب آنها است. وی به برنامه برخی از عوامل داخل اشاره کرد و گفت: این افراد به دنبال نشان دادن چهره ای فرشته گون از آمریکا نزد افکار عمومی هستند و برای این کار به تطهیر چهره آمریکا می پردازند. (  ۱۳۹۴/۷/۱۶ / خبرگزاری دانشجو)

6 – هدایت‌خواه گفت: اصلاح‌طلبان دنبال مردم‌سواری هستند نه مردم‌سالاری.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان معتقدند دین برای اقتصاد و سیاست برنامه ندارد، بیان کرد: آقاجری یکی از کارشناسان جریان اصلاح‌طلبی دین را نه تنها افیون حکومت‌ها بلکه افیون انسان‌ها می‌دانست.

هدایت‌خواه افزود: آقای خاتمی باید خسارت‌هایی را که با طراحی‌های منفی‌اش به ملت و کشور وارد کرد جبران کند هرچند جبران این خسارات سخت است. ( 1392/9/1 / خبرگزاری دانشجو)

7 عضو جبهه پایداری گفت: هدف از سفر محمدرضا خاتمی به کهگیلویه و بویراحمد و استان‌هایی از این دست، تطهیر فتنه‌گران است غافل از اینکه مردم چنین استان‌هایی با بصیرت کامل فتنه‌گران و اهداف آن‌ها را می‌شناسند.

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد با پرده برداشتن از روی دیگر قضیه دعوت از محمدرضا خاتمی برای سخنرانی در شهر یاسوج، افزود: آن‌ها فکر می‌کنند در برخی از استان‌ها که ظاهرا از نظر اقتصادی محروم هستند چه بسا مردم نسبت به این گونه مسائل توجهی ندارند و بتوانند این حرکت را از استان‌هایی به زعم خود کوچک همانند کهگیلویه و بویراحمد شروع کنند.

این فعال فرهنگی یادآور شد: به همین جهت حساسیت مردم در این جهت بسیار میمون و مقدس بوده است و اگر جریانات سیاسی و یا احیاناً دولتی‌ها بخواهند پای چنین افرادی را به استان باز کنند، مردم واکنش شدیدتری نشان خواهند داد. ( 93/03/02 / خبرگزاری فارس)

8 –  عضو شورای مرکز جبهه پایداری گفت: در دوران اصلاحات در انرژی هسته‌ای آن چنان عقب‌نشینی کردیم که برای تفکر دانشمندان ما هم شرط گذاشتند.
ستار هدایتخواه عصر روز گذشته در نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگار خبرگزاری دانشجو با اشاره به اظهارات حسن روحانی در خصوص پیشرفت پرونده هسته ای در دوران اصلاحات گفت: این حرف ها نوعی توهین به شعور تاریخی ملت ایران است و مردم وقتی که آن فرد این حرف ها را بیان کرد، متوجه شدند که به آنها خلاف واقع می گوید.

وی افزود: افراد بهتر است برای اینکه آبرویشان حفظ شود با شعور سیاسی و تاریخی مردم این گونه بازی نکنند؛ زیرا  اسناد، مدارک، شواهد، قرائن و ذهنیت مردم حاکی از این است که در دوره ای که برخی از آقایون متصدی امر بودند در انرژی هسته ای آنچنان عقب نشینی کرده بودیم که حتی برای ما شرط و شروط می گذاشتند که اگر دانشمندانتان خواستند در مورد مسائل هسته ای فکر هم بکنند باید از ما اجازه بگیرند. ( ۱۳۹۲/۳/۹ / خبرگزاری دانشجو)

به گزارش «بویر نیوز»، اینها تنها بخشی از موضع گیری های هدایت خواه درباره اصلاح طلبان و چهره های اصلاح طلبی است که تنها در دو سال گذشته وی بیان کرده اند و سوابق سخنان وی در دوران نمایندگی و سخنرانی های وی در مناسبت های مختلف هم جای تامل دارد که به علت حجم زیاد مطالب از حوصله این مجال خارج است اما جالب است بدانید، ناطق این سخنان در روزهای اخیر نظری متفاوت درباره اصلاح طلبان و جریان اصلاح طلبی دارد.

اکنون بخشی از سخنان هدایت خواه را در آستانه تبلیغات انتخابات مجلس مرور می کنیم که نظر وی درباره اصلاحات تفاوت هایی قابل تامل نسبت به گذشته دارد:

1 – هدایت خواه جوانگرایی و توجه به جوان را برای عدل گستری در سراسر جهان یکی از اصول 4 گانه ی گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: هم جز اصول تفکر اصول گرایی است  و هرکسی این اصول 4 گانه را رعایت  باور دارد و بپذیرد، جز هر تفکر ی که باشد اصلاح طلب، اصول گرا، تند رو، میانه رو اعتدالی کند رو باشد اصول گراست ما در دام اسم ها اسیر نیستیم باید ببینیم رسم ها چگونه است

2 – هدایت خواه در پاسخ به سوال یکی از جوانان در رابطه با مبحث اصول گرایی و اصلاح طلبی اظهار کرد: هر اصول گرایی به معنای واقعی باید اصلاح طلب باشد اما نه اصلاح طلبی که دنبال ساختار شکنی و فروپاشی و براندازی نظام باشد بلکه اصلاحاتی که همواره نیاز جامعه هست از آنجایی که انقلاب  سلامی تداوم راه انبیاست و همه انبای الهی نیز برای اصلاح آمدند.
3 – هدایت خواه در پاسخ به سوالی نظر خود را درباره هاشمی رفسنجانی ایگونه بیان کرد: ایشان در انقلاب اسلامی فرد با سابقه ای است و با خدمات بسیاری دراد اما چند صباحی است تحت تاثیر اطرافیانشان، فرزندانشان و برخی افرادکه از نظر فکری ایشان را قبول نداشتند وبدترین اهانت ها را به ایشان می کردند،  امروزه مواضعی دارند که با مصالح جمهوری اسلامی سازگار نیست.
4 – هدایت خواه گفت: از مدیران اصلاحاتی استفاده خواهم کرد و استفاده از مدیران کارآمد اصلاح طلب مبنای کار است.
 قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را!؟

تقریبا کمتر کسی است که علیرغم انتقاد به سیاست ها و تندروی های هدایت خواه، معترف نباشد که وی چهره ای فرهنگی است اما اگر هدایت خواه همین رویه را در پیش بگیرد و بخاطر چند رای نه تنها سخنان بلکه تفکر گذشته خود را هم اینچنین نقض کند، مطمئنا فضای بی اعتمادی نسبت به وی بوجود می آید و قطعا کارهای فرهنگی نیز دیگر توفیقی نخواهد داشت.

هدایت خواه از طرفی می گوید هاشمی فرد باسابقه ای در انقلاب است و انتقادات به وی را مربوط به چند صباحی می داند اما از طرفی معتقد است نخستین مانیفست براندازی نظام انقلاب اسلامی در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری دوران هاشمی‌رفسنجانی بود!

هدایت خواه مدعی است در اسم ها اسیر نیست و اعتدال و اصولگرا و اصلاح طلب را لازم و ملزوم یکدیگر می داند اما از سوی دیگر با سفر اصلاح طلبان نه تنها مخالت می کند و بلکه به نیروهای خودسر کد برهم زنی امنیت را می دهد!

آقای هدایت خواه چطور می خواهد در دولت روحانی که معتقد است در مسیر انقلاب و منافع نظام جلو نمی رود و مهمترین دستاورد آن یعنی برجام را هم خلاف واقع و شعور به توهین ملت می داند، مدیر انتصاب کند چه برسد که اصلاحاتی باشد یا اصولگرا!؟

به هرحال این رسم بدی است که فرد تا قدرت دارد یک حرف بزند و به محض اینکه نیازمند شد و از اسب قدرت به پائین آمد حرف دیگری بر خلاف گذشته اش بزند مگر اینکه صراحتا اعلام کند در گذشته اشتباه کرده است تا مخاطبانش تکیلف خودشان را بدانند.

از کجا معلوم که اگر فردا هدایت خواه پیروز شد و دوباره قدرتمند شد بازهم بر مواضع قبلی خودش اصرار نورزد و این حرف ها حربه های انتخاباتی بیش نباشد.

ای کاش استاد اخلاق تکلیف خودشان را روشن کنند تا مردم بدانند با چه تفکر و ایده ای می خواهند رای بدهند یا نه!

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180882
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جوان ایرانی گفت:

    این جریان تاریخ مصرفش تمام شده،یا زهرا

  2. ممسنی 2 گفت:

    هدایت خواه در خواب ببینی رنگ مجلس

  3. عزت ايران گفت:

    درود بر شرف بويرنيوز واقعا تحليل منطقي و بدون غرضي بود لاااااااااااااايك دارين

  4. نوروزی گفت:

    برادر عزیز شما بهتره در‌مورد واژه اصلاحات و اصلاح طلبی کمی بیشتر مطالعه داشته باشید..اولا اقای هدایت خواه هیچ وقت مخالف اصلاحات نیست.در واقع هیچ اصولگرایی مخالف اصلاحات نیست..البته اصلاحاتی که بر پایه اصول نظام باشد و در چارچوب قانون تدوین‌بشه..شما این اصلاحات را با چیز دیگری اشتباه گرفتین..اصلاحاتی که هدف اصلیش نشانه گرفتن اصل ولایت فقیه و اصل نظام باشه اصلاحات نیست بلکه همان فتنه گری ست..هیچ دولتی هم بدون ایراد نبوده و  نیست دولت روحانی هم گاهی باید مورد انتقاد و نقد قرار بگیرد تا اصول اساسی نظام زیر پا گذاشته نشود .در مورد اقای هاشمی هم نه فقط اقای هدایت خواه بلکه اکثریت طیف اصول گرا  و علما و‌مراجع بر این واقفند که‌اقای‌ هاشمی یکی از چهره های بزرگ انقلاب‌اسلامی ماست. اما این ایراد بر‌ا ایشان وارد است که چرا‌اقای‌ هاشمی از ارمان های امام و شهدا و رهبری فاصله گرفته اند که ان هم جای  بحث دارد…

  5. دانشجو گفت:

    تا جایی که ما اطلاع داریم اقای هدایتخواه همیشه موافق اصلاح طلب اسلامی بودندنه اصلاح طلب غربی،وهمچنین موافق برجام،وما اگر5نماینده مانندهدایتخواه درمجلس داشتیم هیچ مشکلی نداشتیم. شما که ازهیچ چیزی اطلاع ندارید دم ازسیاست نزنید.همه مابخوبی دکترهدایتخواه رامیشناسیم

  6. استاد گفت:

    بویرجان…احتمالا به آخر خط رسیدی….

  7. كارمند گفت:

    دكتر نه ايشون الان بالاى ١٠ ساله كه ميگن دانشجوى دكترا هستند پس لفظ دكتر را بكار نبرين لطفاً

  8. سرباز خامنه ای گفت:

    زنده باد دکتر هدایت خواه

  9. اصلاحطلب بویراحمد ودنا گفت:

    احسنت جناب آذر .واقعا گل گفتی.اینست تفاوت درون و برون.

  10. حسین گفت:

    مهم اینه که سواد دکترا  را داره . 

  11. احمدي گفت:

    آقاي سياوش آذر چطور به اين نتيجه ها رسيديد؟!!!!

  12. بویراحمد گفت:

    فقط یا زهرا

    چه کنیم با ای همه دروغ

  13. محمد گفت:

    واقعا مقايسه وتحليل فابل تعمل است

  14. علی گفت:

    واقعا متاسفم برات دکتر هدایتخواه بزرگتر از اینهاست بچه

  15. همشهري گفت:

    دمت گرم واقعا حقيقيت را گفتي

  16. فرهنگي گفت:

    درود بر هدايتخواه

  17. ناشناس گفت:

    آقاي آذر تورا چه به تحليل بزرگان مثل هدايت خواه

  18. فرنوش گفت:

    دوستان به استاد اخلاق واستاد ناز و کرشمه توهین نکنید

  19. موسوی گفت:

    سلام خدمت کاربران گرامی.ممنون و تشکر فراوان از بویر نیوز.اقای هدایت خواه اصول گرایی افراطی است و طبق قانون اصولگرایان و خصوصا افراطیون اصلاح طلبان مخالف نظرات و عقاید و اصول نظام هستند و بارها شاهد برخورد ناجوانمردانه اصولگرایان با اصلاحاتیون بوده ایم به سبب نظرات کوبندشان.اقای هدایت خواه دروغ و نیرنگ تا کی؟تا کجا؟به چه قیمت شمایی که دم از خدا و دین میزنید با این همه منفعت طلبی و جاه طلبی و دروغ به شناساندن چهره خودتان به مردم دست میزنید؟اقای هدایت خواه شما مسئول بدبینی مردم از اصولگرایان هستید.یا حق

  20. m گفت:

    درود خدا بر دکتر هدایتخواه

  21. www.rodashtyan @ giml گفت:

    واقعا دکتر چاره ندارد.هرکسی جاش باشد .که بهمراه نقدی میرودتوماریک بچه جهادی-جانباز-خانواده شهیدرابرای رسیدن به کرسی نمایندگی می پیچد.بایدمخالف برجام هم باشد.همه می دانیم مخالفین براجام اسراییل_ جمهوریخواهان امریکا(یهودیها )-عربستان-ودوستان دکتررررررهستند.خداوند رهبرعزیزراازگزندن حوادث حفظ کند.وبه مخالفین نظام ومخالفین برجام راهدایت کند.
     

     

  22. حق بین گفت:

    فقط دکتر هدایت خواه
    به کوری چشم دشمنانش

  23. رضا گفت:

    هیچ کدو بدرد شهرمون نمیخورن شخصیت همه قابل احترامه ولی در حد شورای شهر هستن
    فقط بخاطر نرفتن زارع ب هدایت خواه رای میدهیم

  24. ناشناس گفت:

    خداییش کسی که این همه اطلاعات داره و به مسائل مختلف اشراف چرا نباید بره تو مجلس …. استادی است ایشون

  25. ن.دانشجو گفت:

    جناب آذر معلومه ک خیلی کم آوردی.ابتدا اطلاعات سیاسی و عمومی خود را با بالا ببرید بعد ب خود اجازه نقد دکتر رابدهید.درود و صد درود بر هدایت خواه

  26. رضا گفت:

    فقط دکتر هدایتخواه

  27. کمپین اصلاحات گفت:

    ایشالا این بار هم زارع میره مجلس تا اصولگرایان اصلاح طلب شده بدانند دیگر حنایشان رنگی ندارد

  28. حامد حمیدی گفت:

    امرلله جهانبین خطاب ب هدایتخواه
    :گفتمان شما درجامعه شکست خورده است

دیدگاه شما