دوشنبه 19 بهمن 1394 - 12:35

بهره مندی یک میلیون و 490 هزارکهگیلویه وبویراحمدی از طرح تحول سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و 490 هزار بیمار در این استان از مزایای طرح تحول نظام سلامت از ابتدای شروع این طرح تاکنون بهره مند شده اند.

رضا چمن روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد یک میلیون و 350 هزار نفر از خدمات درمان سرپایی و 140 هزار نفر از خدمات بستری طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد استفاده کردند.
کهگیلویه وبویراحمد دارای حدود 700هزار نفر جمعیت است و این آمار بیانگر بالابودن میزان مراجعه مردم این استان به مراکز درمانی و استفاده از خدمات طرح تحول سلامت است.
وی با بیان این که در این طرح نرخ تعرفه پرداختی مردم از 40 تا 45 درصد به کمتر از شش درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: طرح تحول سلامت هزینه های درمانی مردم را کاهش چشمگیری داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هزینه های سنگین خرید کالاهای پزشکی و به ویژه پروتز که پس از اجرای طرح سلامت از طریق سازمان های بیمه گر و یارانه ها تامین می شود، تصریح کرد: این طرح نقش اثرگذاری در بهبود وضعیت سلامت به عنوان زیربنایی ترین مطالبه مردم دارد.
وی همچنین از انجام 14 هزار زایمان طبیعی رایگان از ابتدای طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
چمن تعداد کل زایمان های انجام شده در این استان از ابتدای این طرح تاکنون را 24هزار مورد ذکر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: زیرپوشش قرار دادن 110 هزار نفر از مردم مناطق حاشیه شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت از مراکز بهداشتی دیگر خدمات ماندگار طرح تحول سلامت در این استان است.
چمن افزایش 120 پزشک متخصص به پرسنل مراکز درمانی، تجهیز بیمارستان های دولتی، احداث و تجهیز و تعمیرنوسازی 70 خانه بهداشت از جمله خدمات بهبود سخت افزاری طرح تحول نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با بیان این که طرح تحول نظام سلامت نقش مهمی در رضایت مندی مردم، فعالان عرصه سلامت و سازمان های نظارت کننده دارد گفت: افزایش حقوق پزشکان در مناطق محروم، ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق کمتر توسعه یافته ، کاهش تخلفات بخش درمان به ویژه زیرمیزی و کم شدن هزینه های درمانی از سوی مردم و در نهایت افزایش شاخص سلامت از مزایای اصلی این طرح است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بهبود شاخص های سلامت و امید به زندگی دستاورد مهم دولت یازدهم به ویژه در مناطق محروم است.
چمن با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای کاهش هزینه های درمان، افزایش دسترسی به فضاهای درمانی، تجهیز مراکز درمانی موجود و افزایش تعداد پزشکان متخصص در مناطق توسعه نیافته افزود: وضعیت خدمات درمانی کهگیلویه و بویراحمد در دو سال اخیر متحول شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180780
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پرستار گفت:

    جناب دکتر چرا نمیگی مزایای پرسنل بخش درمان معوقه میباشد چرا بیان نمیکنی پرسنل بیمارستان امام سجاد هشت ماه بیشتر است که مزایای ناشی از عملکرد را دریافت نکرده اند چرا نگاهتان به طرح نگاه تک بعدی است چرا دلیل تداوم طرح را وجود پرستارانی نمیدانی که با افزایش مراجعات زیاد و کمبود پرستار خم به ابرو نمیارن .

دیدگاه شما