یکشنبه 18 بهمن 1394 - 1:27

ایده مشاور روحانی برای مهار مردم/ شناسایی طراح جداسازی زن و مرد در اتوبوس/ انتقاد تند سرافراز از دولت/ توصیه ضد جوکی نعمت زاده به خودروسازان!

طراح جداسازی زن و مرد در اتوبوس مشخص شد

پارسینه نوشت: ذبیح‌الله بخشی‌زاده (1312 توابع اراک – 13 دی 1390 تهران) معروف به حاجی بخشی از اعضای معروف بسیج در دوران جنگ ایران و عراق و شرکت‌کنندگان در تجمعات گروه انصار حزب‌الله بود. شاید کمتر کسی بداند که حاجی بخشی پیشنهاد دهنده جداسازی قسمت مرد و زن در اتوبوس‌ها باشد؛ طرحی که به خاطر آن به ریاض دعوت شده و مسئولان عربستان به او جایزه داده‌اند. ر کتاب زندگینامه او آمده است: «یکی از افتخارات من، طرح جداسازی زن و مرد در اتوبوس‌های شرکت واحد بود. بعد از جنگ که به مکه مشرف شده بودم،‌ برای اولین‌بار این طرح را به مسئولان سعودی دادم. من را دعوت کردند به ریاض، یک جایزه هم به من دادند. بعدها این پیشنهاد را توی تهران هم اجرا کردند.

بسته خبری «تابناک»؛

دو سخنرانی لغو شد

الهه کولایی از لغو سخنرانی‌های خود در دو شهر شیراز و اراک به دلیل اعمال فشار برخی افراد در روزهای اخیر خبر داد. کولایی در گفت‌وگو با «ایلنا»، با اعلام خبر لغو دو سخنرانی‌ اخیرش در دو شهر شیراز و اراک، اعلام کرد: در روزهای اخیر من برای دو نشست سخنرانی دعوت شده بودم و هر دو به دلیل اعمال برخی فشارها لغو شد. او ادامه داد: روز چهارشنبه بنا بود، در نشستی در شهر شیراز که توسط حزب عدالت و آزادی برگزار می‌شد، سخنرانی کنم که صبح چهارشنبه به من خبر دادند که شورای تأمین با برگزاری این نشست مخالفت کرده، بنابراین به شیراز نرفتم. این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روز جمعه نیز جلسه سخنرانی دیگری در شهر اراک توسط جوانان اصلاح‌طلب ترتیب داده شده بود که باز هم به من خبر دادند حدود 50 نفر آماده برهم زدن این سخنرانی هستند، بنابراین این نشست و سخنرانی هم لغو شد.

کسی نمی‌تواند سیدحسن را مدیریت کند

رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام عدم احراز آیت‌ا… سیدحسن خمینی را مساله نامبارکی قلمداد می‌کند. به گزارش آرمان، محمد هاشمی می‌گوید: «تاکنون علمای بزرگی مانند آیات عظام وحید خراسانی، جوادی آملی و موسوی اردبیلی که جزو بزرگ‌ترین مراجع تقلید دنیای اسلام هستند صلاحیت آیت‌ا… سیدحسن خمینی را تایید کرده‌اند. در نتیجه عدم احراز صلاحیت ایشان تنها به دلیل شرکت نکردن در امتحان، نوعی تغییر در سنت‌های حوزه است که نیازمند تامل و تفکر بیشتری است». برادر آیت‌ا… هاشمی همچنین نسبت به انتقاد برخی که عنوان می‌کنند سیدحسن خمینی در سناریوی آیت‌ا… هاشمی بازی می‌کند، واکنش نشان می‌دهد و خاطرنشان می‌کند: «شأنیت سیدحسن خمینی اجل از این است که آیت‌ا… هاشمی بخواهند ایشان را مدیریت کنند. همه این اقدامات و سخنان در جهت تخریب جایگاه آیت‌ا… هاشمی و سیدحسن خمینی مطرح می‌شود.

شکایت یک شهروند، قانون کنکور را تغییر داد

یک شورا تصویب کرد‌، یک د‌یوان ابطال کرد‌. د‌یوان عد‌الت اد‌اری این بار هم رأیی را صاد‌ر کرد‌ه که سر و صد‌ای زیاد‌ی به راه اند‌اخته است: ابطال قانون تأثیر ۲۵ د‌رصد‌ی معد‌ل‌ سال سوم متوسطه د‌ر کنکور؛ قانونی که د‌ر د‌و‌ سال گذشته تأثیر زیاد‌ی را د‌ر نتایج کنکور و تحصیل د‌انش‌آموزان د‌بیرستانی گذاشته بود‌ و حالا با شکایت یک شهروند‌ معمولی که نامش «فاطمه کریمی» است، ابطال شد‌ه و مسیر کنکور سراسری را د‌وباره عوض کرد‌ه است. روزنامه شهروند در ادامه نوشت: ﻫﻴﺄﺕ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺩﯾﻮﺍﻥ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺍﺩ‌ﺍﺭی روز گذشته رأیی را صاد‌ر کرد‌ه که براساس آن یکی از مهم‌ترین مصوبه‌های شورای سنجش و پذیرش د‌انشجو ابطال شد‌ه است. ماجرا برمی‌گرد‌د‌ به مصوبه ‌سال گذشته شورای سنجش و پذیرش د‌انشجو و مصوبه یک‌سال قبل از آن د‌ر مجلس. د‌ر مصوبه سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش د‌انشجو که د‌ر ۲۳ مهر‌ سال گذشته تصویب شد‌ه، تمام د‌یپلمه‌های نظام جد‌ید‌ آموزش متوسطه رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که د‌یپلم نظام جد‌ید‌ خود‌ را د‌ر سال‌های ١٣٨٤ تا ١٣٩٣ گرفته‌اند‌ و امتحانات ‌سال سوم د‌بیرستان آنان به صورت نهایی و سراسری برگزار شد‌ه است، مشمول سوابق تحصیلی بود‌ه و سوابق تحصیلی آنان حد‌اکثر به میزان ٢٥‌د‌رصد‌ و با تأثیر قطعی د‌ر گزینش نهایی آزمون سراسری‌ سال ١٣٩٤ شد‌ند‌.

جنگ آخرالزمان میان ایران و غرب خواهد بود

کارشناسان معتقدند اعزام نیروی زمینی عربستان به سوریه جنگ جهانی سوم را رقم خواهد زد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، تحلیلگران نگران‌اند که حمام خون فعلی که تااکنون از جنگ جهانی اول نیز طولانی‌تر شده است به یک جنگ تمام عیار منطقه‌ای تبدیل شود. رژیم سعودی تهدید کرده است که نیروی زمینی به سوریه اعزام کند. از طرف دیگر، گزارش‌های امنیتی حاکی از آماده شدن ترکیه برای تهاجم به سوریه است.در صورت جنگ زمینی ترکیه با ایران و روسیه و ورود ناتو به این درگیری، جنگ جهانی سوم (آخرالزمان) شروع خواهد شد.به ادعای نگارنده جنگ سوریه یک جنگ نیابتی میان مسلمانان سنی مذهب رژیم سعودی با پشتیبانی آمریکا در یک طرف و مسلمانان شیعه ایران با پشتیبانی روسیه در طرف دیگر است.یمن قربانی دیگری از کشمکش‌های جدید قدرت برای کنترل خاورمیانه است. جنگ سرد جدید که در آن رژیم سعودی تروریست‌های داعش را مسلح می‌کند و ایران نیز از جنبش انصارالله در یمن حمایت می‌کند، زمانی شدیدتر خواهد شد که نیروی نظامی رژیم سعودی با نظامیان ایران در میدان نبرد وارد جنگ شوند.

تبلیغ بی پرده آموزش قمار در فضای مجازی

با جستجو در کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام با قمارخانه های مجازی روبرو می شویم که جوانان را به سوی خود جذب می کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گسترش روزافزون تکنولوژی و راه اندازی شبکه های اجتماعی فاصله میان مردم جامعه کم و دسترسی به امکانات رفاهی از طریق اینترنت بسیار آسان شد. اما این تکنولوژی مانند بسیاری از پیشرفت های بشر شمشیر دو لبه است به طوری که اکنون موجب رواج استفاده نامناسب و راه اندازی سایت هایی مغایر با دین اسلام و اخلاقیات شده است. البته این مورد بدلیل فیلترینگ سایت های غیراخلاقی و نظارت دستگاه های ذیربط در دنیای مجازی در کشور ما کمتر دیده می شود. با این حال با گسترش امکانات شبکه های اجتماعی از جمله کانال های تلگرام و حضور در این فضاها به موارد عجیبی برخورد می کنیم. “آموزش پوکر”، “بازی پوکر با پول واقعی” و … مواردی است که با یک جستجوی ساده در اینترنت به آن بر می خوریم، اما اگر سری به کانال های تلگرامی و یا صفحات اینستاگرام بزنیم مواردی از این دست را بیشتر می بینیم.

رهروان ولایت لیست نمی دهد

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس می گوید: نیروهای افراطی در انتخابات آتی با رای مردم از مجلس دهم کنار گذاشته خواهند شد.جواد هروی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس و برنامه انتخاباتی فراکسیون رهروان ولایت برای این انتخابات خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که رهروان از اعضاء و نیروهای خود حمایت کند و با طیفی مستقل و اعتدالی وارد میدان رقابت شود.وی در پاسخ به این سئوال که آیا رهروان لیست مجزایی از سایر گروه‌ها منتشر خواهد کرد؟ گفت: احتمال اینکه بخواهد لیستی ارائه کند ضعیف است اما اینکه یک حرکت حساب شده در بین مناطق مختلف داشته باشد و برای اعضای خود چتر حمایتی ایجاد کند، بسیار زیاد است.

مرتضوی دوباره شکایت کرد

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی که قبلاً از وکیل تعدادی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی شکایت کرده بود، بار دیگر از این فرد شکایت کرد. به گزارش راه دانا؛ مصطفی ترک‌همدانی وکیل تعدادی از کارگران در پرونده بیمه اجتماعی با اعلام این خبر اظهار کرد که مرتضوی پیشتر از وی به اتهام تهمت و افترا در شعبه سیزدهم دادسرای ناحیه 4 تهران شکایت کرده که این شکایت برای رسیدگی به شعبه 1080 دادگاه کیفری دو ارسال شده است و هم اکنون مطرح رسیدگی قرار دارد. وی اضافه کرد: روز گذشته نیز مجدداً احضاریه‌ای از دادسرای ناحیه 12 تهران دریافت کردم که بر اساس آن، مرتضوی دوباره از من به اتهام تهمت و افترا شکایت کرده است.ترک همدانی افزود: این در حالی است که هنوز نتیجه شکایت قبلی مشخص نیست.

از دیوانه‌های سعودی هر چیزی بر می‌آید

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه به نیروهای زمینی کشورهای خارجی که وارد این کشور می‌شوند هشدار داد که آن‌ها «در تابوت چوبی» به کشور خود بازخواهند گشت. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر خارجه سوریه، در نشست خبری خود در این وزارت‌خانه به کشورهایی که تصمیم دارند نیروهای زمینی خود را وارد سوریه کنند هشدار داد. المعلم گفت: «عقل و منطق حکم می‌کند که امکان ورود نیروهای عربستان سعودی در سوریه دور از ذهن است اما از رهبری دیوانه عربستان هیچ عملی بعید نیست». ژنرال احمد عسیری، سخنگوی ارتش عربستان سعودی، پنجشنبه چهارم فوریه/ ۱۵ بهمن گفت اگر ائتلاف جهانی ضد داعش به ‌رهبری آمریکا موافق باشد عربستان سعودی حاضر است نیروی زمینی خود را وارد سوریه کند.

ایده مشاور روحانی برای مهار خواسته‌های مردم

مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور روحانی در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خود با روزنامه ایران اظهار کرده است: خطرناک‌ترین کار در شرایط پساتحریم، دامن زدن به مطالبات مردم و شکل دادن به خواست‌های رفاهی کوتاه مدت است. البته در این شکی نیست که باید دستاوردهای رفاهی بهبود شرایط برای مردم ملموس باشد اما اگر مهاری بر آن نزنیم معلوم نیست چه می شود؟ اگر فضای کشور به سمت دامن زدن به مطالبات حرکت کند سیاست‌ها به جای حل مشکلات اساسی و اصلاح ساختارها، به سمت کاربست سیاست‌های رفاهی کوتاه مدت سوق پیدا می‌کند. مثلث پسابرجام، انتظارات مردم و کاهش قیمت نفت اگر با دامن زدن فضای رسمی رسانه‌ای به مطالبات به مربع تبدیل شود بسیار خطرناک خواهد بود. من فکر می‌کنم فعالان سیاسی، آنقدر در فضای خودشان محصورند که به حساسیت بالای شرایط خاص اقتصادی کشور بی‌توجهند. مستقل از شرایط دشواری که پشت سر گذاشته‌ایم و آثار ماندگار آن، مستقل از کاهش شدید قیمت نفت و عدم پس‌انداز در دوران وفور، البته کاری ندارد که مطالبات مردم را بی‌مهار افزایش دهیم. می‌توانیم، بگوییم حال که تحریم‌ها برداشته شده وضعیت به حالت سابق برگشته است! مثل اینست که در عرض چند ثانیه زلزله‌ای در جایی بوقوع می‌پیوندد ولی بیش از 10 سال طول می‌کشد که آنجا را بشود ساخت. دقیقاً درباره تحریم‌ها هم همین است. البته شرایط پس از تحریم حتماً قابل مقایسه با شرایط تحریم نخواهد بود. اما مهم، داشتن یک سطح قابل قبول از مطالبات و وجود یک درک ملی و فراجناحی از اهمیت موضوع است.

انتقاد تند سرافراز از دولت

محمد سرافراز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با روزنامه جام‌جم گفته: به نظر من، رشد یک درصدی بودجه رسانه ملی ناشی از نگاه حزبی، سلیقه‌ای، بخشی‌نگری، غیرملی و کاملا غیرمنصفانه است که چنین نگاهی به صدا و سیما شایسته رویکرد ملی دولت نیست.

نعمت‌زاده همه قراردادهای خارجی را محرمانه اعلام کرد

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه مراسم آغاز تولید انبوه سورن توربوشارژ در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس که پرسید خسارت وارد شده به ایران از سوی پژو به چه صورت و با چه رقمی در قرارداد دیده شده است،اظهار داشت: این خسارت در توافقنامه ایران خودرو و پژو دیده شده است و جزء مفاد قرارداد است. وی در پاسخ به این سوال که این مبلغ دقیقا چه رقمی است ضمن خودداری از اعلام رقم گفت: همه قراردادهای خارجی از جمله قرارداد پژو محرمانه هستند.

شاخ «فتنه اکبر» را خواهیم شکست

به گزارش انتخاب، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین گفته: پیروزی انقلاب اسلامی واقعه‌ای تاریخی در جهان بود که بعد از 37 سال سایر کشورها نیز به آرمان‌ها و اهداف آن گرایش پیدا می‌کنند تا نظام سلطه را از دنیا حذف کنند؛ نهضت انقلاب اسلامی تنها متعلق به کشور ایران نیست بلکه باید تلاش شود تا آرمان‌های بلند انقلاب در سراسر جهان نهادینه شود. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: آزادی و عدالت‌خواهی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است که متاسفانه کشورهای غربی در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده و در امور سایر کشورها دخالت‌ می‌کنند. آن‌ها در سالروز ورود امام به تهران در فرودگاه مهرآباد سخنرانی می‌کنند و به شورای نگهبان که اگر ولی‌فقیه قلب نظام است این نهاد ستون فقرات نظام است، حمله می‌کنند و مثلاً با این کار قصد حمایت از امام را دارند؛ در حالی که امام فرمود کسی که به شورای نگهبان حمله می‌کند، مفسد است. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌خواهند اشرافیت و تبعیض را دوباره به کشور بازگردانند و بگویند که عده‌ای در این کشور امان‌نامه دارند تا هر غلطی بکنند و خودشان، فرزندانشان و خاندانشان چپاول، غارت، خیانت و جاسوسی کنند و قانون هم در مقابل آن‌ها سکوت کند.

وی با تأکید بر این‌که قانون برای همه یکسان اجرا خواهد شد، یادآور شد: آن‌ها فکر می‌کنند قانون برای ضعفاست و با خدا، دعا، توکل و تسلیم در برابر خدای متعال بیگانه هستند و معمولاً هم اگر از این‌ها کسی به جبهه‌ها رفته و یا از لانه جاسوسی امریکا بالا رفته، بعداً پشیمان شده و از کار خود احساس ندامت کرده است و ما اطمینان داریم مردم متدین و انقلابی شاخ «فتنه اکبر» را هم خواهند شکست.

یکی از روسای کمیسیون امنیت ملی مجلس نفوذی بود

به گزارش سایت خبری «لاهیجان»، سردار مهران طهماسبی معاون هماهنگ ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه چرا درانتخابات مجلس تا این اندازه حساس هستیم و اجازه نمی دهیم به هیچ عنوان، یک نفوذی وارد مجلس شورای اسلامی شود گفته: چون یک نفوذی در مجلس همه مسائل را به آن طرف گزارش خواهد داد و سابقه این کار در رئیس کمیسیون امنیت ملی در دوره های گذشته وجود داشت.

تئوریسین‌های دولت در لباس افسران پینوشه

نشریه روبه رو؛ طبیبیان،غنی نزاد و نیلی چهره‌های فکری اقتصادی دولت را در لباس افسران شیلی پینوشه پشت سر میلتون فریدمن به تصویر کشیده است.

بسته خبری «تابناک»؛

۲مناسبت جدید در تقویم رسمی ایران

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران مصوبه‌ای را برای اجرا ابلاغ کرد که به استناد آن و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو مناسبت جدید به تقویم رسمی کشور در سال ۹۵ اضافه شده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 770 مورخ 12 آبان ماه سال 94، مصوبه تعیین مناسبت‌های جدید تقویم رسمی سال 95 هجری شمسی را که در تاریخ 22 شهریور امسال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شده بود، به تصویب رساند. بر اساس این مصوبه که به امضای روحانی به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و برای اجرا نیز در روزنامه رسمی کشور منتشر شده، «30 اردیبهشت به عنوان روز ملی جمعیت» و «12 تیر به عنوان روز افشای حقوق بشر آمریکایی» تعیین شدند.

توصیه ضد جوکی نعمت زاده به خودروسازان

نعمت‌زاده با تاکید بر لزوم تغییر چهره صنعت خودروی کشور و نوآوری و طراحی خودرو اظهار داشت: باید چهره خودروی کشور از اینکه علیه ما جوک بسازند، برگردد و همه به تولید و استفاده از خودروهای داخلی افتخار کنیم.وی خطاب به خودروسازان گفت: باید در زمینه خدمات پس از فروش کار کنید، درست است که بخش خصوصی متولی این کار است، اما نمی‌شود تابلوی شما وجود داشته باشد، ولی روش کار با روش شما متفاوت باشد.به گفته وی در حال حاضر 17 میلیون خودرو در کشور در حال تردد است که برای ارتقاء این صنعت باید به فکر نوآوری باشیم.

لیست اصولگرایان امشب اعلام نمی‌شود

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه لیست اصولگرایان امشب اعلام نمی‌شود، تاکید کرد: لیست نهایی باید به تصویب شورای ائتلاف برسد.حجت‌الاسلام سید رضا تقوی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه لیست اصولگرایان امشب اعلام نمی‌شود، تاکید کرد: لیست اصولگرایان هنوز رسمی نشده و یک مرحله دیگر دارد.تقوی درباره اینکه آیا لیست باید به تصویب برسد تصریح کرد: بله این لیست باید به تصویب شورای ائتلاف برسد.به گزارش فارس، نهمین جلسه شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان فرداشب یکشنبه برگزار خواهد شد.

با نامزدهای موجود هم می توان مجلسی همسو با دولت تشکیل داد

دبیر کل حزب اراده ملت ایران معتقد است: در صورت مشارکت بالای مردم در انتخابات آینده با نامزدهای موجود هم می توان مجلسی همسو با دولت تشکیل داد تا در شرایط پساتحریم، وضع اقتصادی مردم را به سرعت بهبود یابد.احمد حکیمی پور در گفت و گو با ایرنا مهم ترین اولویت کشور در دوران پساتحریم را ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال دانست و افزود: با روی کارآمدن مجلسی همسو با دولت چنین امری ممکن می شود و کفه اقتصادی مجلس آینده باید سنگین تر از کفه سیاسی آن باشد.وی با بیان این که مجلس آتی باید بیشتر از قانونگذاری به امر نظارت بپردازد، تصریح کرد: به اندازه کافی قانون وجود دارد و وقت اجرای آن رسیده است. نمایندگان مجلس آینده بهتر است مقررات زدایی را نیز در دستور کار خود قرار دهند چرا که در بخش صادرات و واردات، سرمایه گذاری، تولید و … قوانین دست و پاگیر زیادی داریم که با ایجاد کلافی سردرگم مشکلات زیادی را برای مردم و مجریان قانون به وجود آورده است. این فعال سیاسی یادآور شد: البته این کار از زمان ریاست علی لاریجانی شروع شده ولی لازم است شدت بیشتری بگیرد. حکیمی پور ادامه داد: مجلس آینده باید به دولت کمک کند تا برنامه ششم توسعه کارآمدی تصویب شود، اگر اکثریت کرسی های مجلس آینده را اصلاح طلبان و اعتدال گرایان به دست آورند کمک بزرگی به اجرای وعده های انتخاباتی رییس جمهوری می شود.وی ایجاد آرامش و امید را دیگر وظیفه مجلس آینده دانست و تاکید کرد: متاسفانه مجلس نهم چنین خصوصیتی نداشت و مدام تنش و استرس را به جامعه پمپاژ می کرد و به بهانه های مختلف چوب لای چرخ دولت می گذاشت. وزرا را به عناوین گوناگون احضار و با این کار بدنه اجرایی کشور را تضعیف می کرد.

ایرانی‌ها ۱۴۰ میلیون دلار بازی رایانه‌ای خریدند

بر اساس جدیدترین آمارهای یک موسسه تحقیقاتی، ارزش بازار بازی های رایانه ای در ایران در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۴۰ میلیون دلار برآورد شده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی ونچور بیت، بر اساس جدیدترین آمارهای موسسه تحقیقاتی نیوزو، ارزش بازار بازی های رایانه ای و کنسول های بازی در ایران در سال 2015 حدود 140 میلیون دلار برآورد شده و پیش بینی شده که این رقم در سال 2016 به رقم 167 میلیون دلار برسد.اما برآورد و اندازه گیری بخش عمده ای از این بازار به دلیل فعالیت های غیرمجاز و دهه ها تحریم و همچنین عدم وجود شبکه های رسمی توزیع دشوار است.موسسه گیم گایز، در ماه جاری میلادی مطالعه ای را در بازار بازی های یارانه ای ایران انجام داده است. در فاصله روزهای 25 تا 28 ژانویه، 743 پاسخ دهنده در این تحقیق شرکت کردند.محبوب ترین کنسول بازی در ایران ایکس باکس 360 با 42 درصد طرفدار است و پی اس 4 با 31 درصد طرفدار در رده دوم قرار دارد. همچنین میزان محبوبیت کنسول بازی ایکس باکس وان 14 درصد است. ایرانی ها برای خرید هر بازی یکی دو دلار می پردازند، در حالی که قیمت قانونی این بازی ها 15 تا 20 برابر بیشتر است.

فرق کارگزاران با حزب اعتدال

غلامعلی دهقان در پاسخ به این پرسش که باتوجه به اینکه افرادی از حزب کارگزاران سازندگی در حزب شما حضور داردند، می‌توان گفت که شما کارگزاران دوم هستید که وی در پاسخ اظهار داشت: دو نفر از بنیان‌گذاران کارگزاران سازندگی یعنی آقایان ترکان و نعمت‌زاده بعد از تحولی که در سطح کلان سیاسی کشور ایجاد شد دیگر عضو کارگزاران نبوده‌اند و در سال78 که حزب اعتدال و توسعه تشکیل شد، جزو بنیان‌گذاران این مجموعه شدند، بنابراین اعتدال و توسعه قرابت نزدیکی با کارگزاران داشته است.به گزارش تسنیم وی تفاوت‌های این حزب با کارگزاران سازندگی را از تفاوت بین فائزه هاشمی تا فاطمه هاشمی دانست و گفت: حزب اعتدال و توسعه قطعاً با کارگزاران سازندگی تفاوت‌هایی دارد. این تفاوت از فائزه هاشمی تا فاطمه هاشمی است. سیاست ما نیز این بوده که از اعتدالیون عرصه سیاست کشور حمایت کرده و از دوستانی که منش اعتدالی داشته باشند، حتی تا آنجا که اگر آن فرد اصول‌گرا باشد از آن حمایت خواهیم کرد.

درخواست منتجب‌نیا از مسئولان کشور

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی می گوید: اگر بناست رقابت عادلانه باشد حتما باید نیروهای قوی و مطرح طرفین با یکدیگر رقابت کنند.حجت الاسلام رسول منتجب نیا در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به سئوالی درباره رد صلاحیت اصلاح طلبان از سوی هیات های نظارت گفت: متاسفانه اوضاع اصلاح طلبان در رد صلاحیت ها بسیار بد بوده است به طوری که کمتر کسی از چهره های شاخص اصلاح طلب باقی مانده و تقریبا اکثریت قریب به اتفاق آن ها ردصلاحیت شده اند.وی افزود: رد صلاحیت ها حتی به لایه دوم نیروهای اصلاح طلب در بسیاری از تقاط کشور رسیده است.منتجب نیا ادامه داد: اگر قرار است مشارکت حداکثری در انتخابات اتفاق بیفتد باید رقابت سیاسی وجود داشته باشد و اگر بناست رقابت عادلانه باشد حتما باید نیروهای قوی و مطرح طرفین که امکان رای آوری بیشتری دارند، حضور داشته و با یکدیگر رقابت کنند.قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در ادامه گفت:‌ نمی شود که نیروهای یک جناح همه آماده و تازه نفس باشند ولی نیروی های جناح مقابل همه قلع و قمع شده باشند؛ بعد هم بگوییم که این ها رقابت کنند! سئوال این جاست که با چه کسی رقابت کنند؟

ارشاد زیر بار تهدید امام جمعه کرج نرفت

به رغم سخنان تند و انتقاد صریح امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه، شامگاه جمعه 16 بهمن کنسرت موسیقی با اجرای رحیم شهریاری نه تنها لغو نشد که برگزار و با استقبال فراوان نیز رو به رو شد.به گزارش عصر ایران حجت الاسلام حسینی همدانی امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه روز 16 بهمن گفت:« بار دیگر از وزیر ارشاد می خواهم مدیر کل ارشاد این استان را عزل کند و شخصی دیگر به جای وی بیاید تا بتواند در توسعه ارزش های دینی و الهی گام های مثبتی بردارد.»این در حالی است که شنیده شده امام جمعه کرج یک روز قبل هم شخصا به اداره کل ارشاد مراجعه کرده و با برنامه های فرهنگی هنری استان خصوصا اجرای موسیقی مخالفت کرده و خواستار لغو کنسرت موسیقی شده بود اما با پاسخ منفی حسینی کاشانی مدیر کل ارشاد استان روبه رو می شود که تصریح می کند: « مراحل قانونی طی شده و دلیلی برای لغو مجوز وجود ندارد».

چگونه خطر وقوع ۱۱ جنگ علیه ایران رفع شد؟

به گزارش فارس، امیر آراسته طی سخنانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه ارتش و شهدا و ملت در مقابل امریکا سر خم نکردند، گفت: امروز بزرگترین حلیه و توطئه دشمن در مسئله نفوذ متبلور شده و آنها می خواهند راه و میراث بجا مانده از شهدا را از این طریق نابود کنند.وی ایران را امن‌ترین کشور منطقه عنوان کرد و افزود: طبق بررسی فاکتورهای مطرح در سنجش امنیت جهانی، ایران در میان ۱۸۶ کشور دنیا رتبه یازدهم را دارد در حالیکه مستقل ترین کشور جهان نیز ایران است.مشاور فرمانده کل قوا این امنیت را مدیون خون شهدا دانست و با اشاره به موضوع انتخابات آینده تصریح کرد: ان‌شاءالله در اسفندماه نیز همه پای صندوق های رای خواهیم رفت و از این میراث بزرگ حراست خواهیم کرد. کشورهایی هستند که خیلی زیاد شرکت کنند کمتر از ۷۰ درصد بوده و ملت ما در صندوق‌های رای گسترده شرکت می کنیم.آراسته در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تاکنون 11 جنگ باید به ما تحمیل می‌شد که این امر صورت نگرفت و دلیل آن هم تدبیر رهبر معظم انقلاب و اقتدار بالای نیروهای مسلح است.مشاور فرمانده کل قوا تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه جنگی، ما هرکجا که بخواهیم و با هر ابزاری خواهیم جنگید و هر زمان که خودمان بخواهیم جنگ را تمام خواهیم کرد.وی با بیان اینکه تجهیزات نظامی ما مثل موشک های 2هزار کیلومتری و تانک در داخل ساخته می‌شود، گفت: اگر ما کشور ضعیفی بودیم، امریکا یک لحظه هم در حمله به ایران درنگ نمی‌کرد.

برخی قبلا انقلابی بوده‌اند اما الان دیگر نیستند

محمدجواد لاریجانی در سخنرانی خود در مسجد امام علی (ع) مهدی‌شهر سمنان که با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس نیروی انتظامی و برخی دیگر از مسئولان اداری و مردم شهید پرور این شهر برگزار شد، گفت: برخی قصد دارند تجربه بزرگ انقلاب اسلامی را در حد یک واقعه تاریخی محدود و محصور کنند و این وظیفه نخبگان، عالمان و دلسوزان انقلاب است که برای نسل امروزی جامعه برداشت دقیق و درست از انقلاب را تبیین کنند. وی افزود: برخی می گویند فقط ما انقلابی بوده ایم چون در همان روزهای انقلاب و قبل و بعد از آن و یا در جریان اصل و فرع انقلاب بوده ایم. اگر اینگونه باشد که با رفتن این افراد انقلاب هم باید از بین برود، اما رهبر انقلاب فرمودند که اینگونه نیست. حالا سوال برای نسل جدید این است که چگونه می توان انقلابی بود حال آنکه این ها اصلا در آن روزها به دنیا نیامده بودند. به گزارش ایسنا، دبیر ستاد حقوق بشر گفت: این یک شاخص است و با این شاخص خیلی ها که در آن روزها نبودند انقلابی اند اما خیلی ها که در آن روزها بودند دیگر انقلابی نیستند. به همین خاطر است که رهبر عزیز ما تاکید دارند که راه باید برای انقلابی ها باز باشد، بچه های انقلابی ما باید میدان دار باشند و خود این ها بچه های خود را انقلابی بار بیاورند.

مطهری: هاشمی سال 75 تحمل آزادی بیان نداشت

علی مطهری نماینده مجلس گفت که آیت الله هاشمی قهرمان صبر و تحمل است.به گزارش نامه نیوز، علی مطهری که در برنامه دید در شب به مجری گری رضا رشیدپور شرکت کرده بود به سوالات مطرح شده پاسخ داد. علی مطهری در بخشی از این برنامه در واکنش به تصویر ایت الله هاشمی، ایشان را دلسوز نظام و قهرمان صبر و تحمل توصیف کردند. نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا مواضع آیت الله هاشمی نسبت به سال 75 تغییر کرده است یا نه نیز گفت: بله برخی از مواضع آقای هاشمی مثل آزادی بیان نسبت به امروز تغییر کرده است. مواضعی چون مساله آزادی بیان. مطهری افزود: آقای هاشمی خودشان در دوران ریاست جمهوری در سال 75 تحمل آزادی بیان نداشتند.

16 نماینده فعلی رد صلاحیت شدند

اخبار رسيده به «انتخاب» حكايت از رد صلاحيت ١٦ نماينده فعلي مجلس دارد. به گزارش انتخاب ، فتحي پور، عباس رجايي، پيرمودن، حبيب برومند، شوهاني، رسايي، سعيد انصاري،فتح الله حسيني، عبدالله مقيمي، حامد قادرزي قروه، پشنگ، روح الله بیگی، شجاعي كياسري، پور فاطمي از دشتي و دشتستان، نعيمي از استارا، حسن تاميي و موسوي نژاد از جمله نمایندگان فعلی هستند که صلاحیت آن ها برای انتخابات آتی مجلس رد شده است. براساس این گزارش، نام علی طهری نماینده فعلی تهران که صلاحیت او در مرحله ابتدایی رد شده بود، اکنون در میان تایید شدگان به چشم می خورد. دامادي، اسداللهي، جعفرزاده، بيگلري و كريميان از جمله نمایندگانی هستند که صلاحیت آن ها نیز تایید شده است.

هشدار صفار هرندی به یارانه‌بگیرها

بنده جزو کسانی هستم که موافق هدفمند کردن یارانه به معنای عدم استفاده ثروتمندان از یارانه هستم ولی باید قبول کنیم که همین یارانه می‌تواند امنیت روانی خانواده‌های نیازمند را تأمین کند و این یکی از ابزارهای اقتصادی است. به گزارش فارس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش عزت ملی که عصر امروز در دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد گفته: یکی از نکاتی که در انتخابات این دوره باید ملاک عمل قرار گیرد، نوع مواجهه‌ها است. هدفگذاری‌هایی که دولت در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهد قابل تأمل است. رئیس‌جمهور چندی پیش در سخنان خود به صراحت گفت مجلس آینده باید مجلسی همسو با دولت باشد. صریح‌تر از این، دیگر نمی‌شد سخن گفت که می‌خواهیم مجلسی دراختیار دولت قرار دهیم. اگر دیدگاه‌های قرار است اینگونه باشد، از اکنون افرادی که زندگی‌شان لنگ یارانه است باید نگران باشند. البته بنده جزو کسانی هستم که موافق هدفمند کردن یارانه به معنای عدم استفاده ثروتمندان از یارانه هستم ولی باید قبول کنیم که همین یارانه می‌تواند امنیت روانی خانواده‌های نیازمند را تأمین کند و این یکی از ابزارهای اقتصادی است. حذف آب باریکه یارانه‌ای که می‌تواند امنیت روانی خانواده‌ها را تأمین کند راه‌حل درستی نیست.

وضعیت مبهم نوه امام

انتخاب مدعی شد پس از اعلام جواب اعتراضات تکلیف مرتضی اشراقی برای حضور در انتخابات مجلس دهم هنوز مشخص نیست. این سایت نوشت: نام اشراقی نه در میان تایید صلاحیت شدگان است، نه رد شده ها!

ادعای عجیب سعودی‌ها در خصوص ایران

یک روزنامه‌ سعودی در ادامه ادعاهای واهی و ضد ایرانی خود به باشگاه‌های عربی که به ایران می‌آیند نسبت به وقوع اقدامات تروریستی هشدار داد! به گزارش ایسنا، رسانه‌های عربستانی چند هفته‌ای است که با بر زبان آوردن سخنان بی منطق و واهی به انتقاد از باشگاه‌های ایرانی می‌پردازند و با وجود این که بازی‌های کشورهای همسایه در ایران برگزار می‌شود اما فضای موجود در ایران را مهیای بازی نمی‌دانند و اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند در لیگ قهرمانان آسیا برابر نمایندگان ایران به میدان بروند. امروز توهمات سعودی‌ها با طرح ادعایی عجیب ادامه پیدا کرد. روزنامه الریاضیه عربستان در شماره امروز خود دست به ادعایی پوشالی زد و در ادامه پروژه ضد ایرانی هشدار داد که تیم‌های عربی باید مراقب حملات تروریستی در ایران باشند! این روزنامه عربستانی نوشت: به باشگاه‌های عربی نسبت به اقدام‌های تروریستی در ایران هشدار داده شده است. نخستین باشگاه عربی که قرار است به ایران سفر کند الجیش قطر است که در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا باید در آبادان (گاف سایت سعودی چرا که این دیدار قرار است در تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار شود) به مصاف نفت برود. همه کشورهای عربی چشم به این دیدار دوخته‌اند چرا که الجیش نخستین تیم عربی است که بعد از اتفاقات اخیر به تهران می‌رود تا با نماینده ایران بازی کند.

لیست اصلاح‌طلبان فردا منتشر می‌شود

تسنیم نوشت: مسئول کمیته رسانه و تبلیغات شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران گفت: احتمالا فردا لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران نهایی شود. الیاس حضرتی مسئول کمیته رسانه و تبلیغات شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران، با بیان اینکه اصلاح‌طلبان منتظر اعلام نتایج تائید یا ردصلاحیت‌های داوطلبان خود در انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان هستند، گفت: احتمالا با مشخص شدن وضعیت تائید یا عدم احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان لیست انتخاباتی این جریان فردا در جلسه شورای ائتلاف نهایی شود. مسئول کمیته رسانه و تبلیغات شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران با بیان اینکه جلسات شورای ائتلاف انتخاباتی اصلاح‌طلبان به طور مستمر برگزار ‌می‌شود، ادامه داد: اگرچه تاکنون در جلسات ائتلاف اصلاح‌طلبان بحثی از انتخاب سرلیست به میان نیامده، اما اصلاح‌طلبان بر روی سرلیستی عارف اجماع دارند.

هدف رئیس جمهور ار اجرای برجام دو؟

رییس جمهوری در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی شدن راه آهن تهران- مشهد، هماهنگی قوا و نهادها را برای سرعت بخشیدن به روند توسعه کشور ضروری دانست و تاکید کرد: باید «برجام 2» را برای توسعه کشور آغاز کنیم.

احراز صلاحیت تعدادی از چهره‌های جوان حزب ندای ایرانیان

محمدصادق خرازی اعلام کرد که تعدادی از چهره‌های جوان حزب “ندای ایرانیان” موفق به احراز صلاحیت شده‌اند.عضو هیات موسس حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاکید کرد: حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور لیست انتخاباتی خود را ارایه خواهد کرد.زهرا ساعی از چهره‌های اصلاح‌طلب آذربایجان شرقی و مدیرکل پیشین زنان و خانواده استانداری تهران که از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ثبت‌نام کرده بود نیز ساعاتی پیش از تایید صلاحیت خود خبر داد.

خبر خوش فرهاد مجیدی برای استقلالی‌ها

فرهاد مجیدی خبری خوب به هواداران تیم فوتبال استقلال داده است.«خبرآنلاین» نوشت: ستاره محبوب استقلالی‌ها در اینستاگرام خود عکسی منتشر کرده و یک جمله زیر آن نوشته است. او نوشته: «هفته آینده ایران تمرین با استقلال.»مجیدی که چهره‌ای دوست‌داشتنی برای هواداران استقلال محسوب می‌شود، اگر در تمرین این تیم شرکت کند، هواداران زیادی به دیدن تمرین خواهند رفت و این خبری خوش برای هواداران مجیدی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180520
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما