جمعه 16 بهمن 1394 - 11:24

ظریف: کری به من اطمینان داد

وزیر امورخارجه کشورمان شامگاه پنجشنبه در سخنان خود در اندیشکده «چتم هاوس»، بر لزوم بازتعریف منافع منطقه ای برای رسیدن به امنیت تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» تصریح کرد: زندگی در جامعه جهانی یعنی اگر همسایگان ما در رنج هستند ما نمی توانیم دور خودمان دیوار بکشیم و در امنیت زندگی کنیم.
وی توافق هسته ای را نمونه ای از رهیافت بازتعریف منافع مشترک خواند و افزود: در گذشته غرب خواستار توقف کامل فعالیت سانتریفیوژهای ایران بود و این رویکرد در مذاکرات پیشین به نتیجه ای نرسید.

ظریف ادامه داد: اما در جریان مذاکرات اخیر تصمیم گرفتیم تا در چارچوب منافع مشترک گام برداشته و به همین خاطر به نتیجه رسیدیم.

وی توافق هسته ای را سرمایه ای ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: این رویکرد باید درخصوص سایر بحران های منطقه ای تسری پیدا کند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین درخصوص تنش های اخیر میان ایران و عربستان نیز گفت: عربستان سعودی نیازمند تعریف دوباره وضعیت منطقه و منافع خود است، همانگونه که ایران با این رویکرد توانست برنامه های هسته ای خود را به موضوعی مشترک و نه مورد رقابت دو رقیب مبدل سازد.
وی همچین آینده روابط میان ایران و انگلیس را مثبت توصیف کرد و افزود: دو کشور می توانند درخصوص موضوعات منطقه ای با یکدیگر کار کنند.

ظریف همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص محدودیت تحریم های آمریکا به عنوان مانعی برای گسترش همکاری های بانکی اروپا و ایران گفت: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست کنفرانس کمک کنندگان به سوریه به وی اطمینان داده است که محدودیتی برای تعاملات مشروع تجاری میان بانک ها وجود ندارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180251
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما