پنجشنبه 15 بهمن 1394 - 19:42

کمپرسور هندی عامل انفجار پالایشگاه لاوان

درحالیکه یک روز پیش از افتتاح رسمی ۶ طرح جدید پالایشی پالایشگاه نفت لاوان، خبر رسید که انفجاری در این پالایشگاه رخ داده است، حالا مدیرعامل این پالایشگاه علت اصلی را مشکلات فنی در یکی از اتصالات کمپرسورهای هندی اعلام کرده است.
به گزارش «پترومی»، محمدعلی اخباری امروز پنج شنبه ۱۵ بهمن ماه درباره تشریح جزییات حادثه آتش سوزی در پالایشگاه نفت لاوان، به مهر گفت: شامگاه گذشته به دلیل نشت گاز از یکی از اتصالات کمپرسورهای واحد بهبود کیفیت گازوئیل، حادثه آتش سوزی در این واحد پالایشگاهی اتفاق افتاد.
مدیرعامل پالایشگاه لاوان با اعلام اینکه آتش سوزی جزیی در واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه نفت لاوان در کمتر از هفت دقیقه مهار شد، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این کمپرسور با توجه به عدم وجود خسارت جدی، تا ١٠ روز آینده دوباره در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این حادثه هیچ گونه تلفات انسانی به همراه نداشته است، اظهار کرد: از حدود یک ماه قبل واحد تولید گازوئیل با استاندارد یورو چهار پالایشگاه نفت لاوان در مدار بهره‌برداری آزمایشی قرار داشته است و حتی در چندین مرحله تولید با ظرفیت کامل در این واحد انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه این واحد تصفیه گازوئیل از نظر فنی هیچ‌گونه مشکلی نداشته و عجله ای هم برای راه‌اندازی و افتتاح آن نداشته‌ایم، تبیین کرد: علت اصلی حادثه مشکلات فنی در یکی از اتصالات کمپرسور بوده که شرکت هندی سازنده این کمپرسور باید پاسخگوی مشکل فنی به وجود آمده باشد.
اخباری با یادآوری اینکه واحد گازوئیل سازی پالایشگاه لاوان با اجرای طرح جدید بهبود کیفیت از ظرفیت تولید روزانه ۲ تا ۲.۲ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو چهار برخوردار است، تاکید کرد: قطعا تا چند روز آینده این واحد فرآیندی بار دیگر در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون همه واحدهای پالایشگاه لاوان بدون هیچ گونه مشکلی در مدار تولید قرار دارند، خاطرنشان کرد: بنابراین وقوع این حادثه در این واحد، دیگر بخش‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و هیچ گونه کاهش تولید گازوئیل انجام نگرفته است.
آتش سوزی یک روز قبل از افتتاح
بنابه این گزارش پیش از این قرار بود امروز ۶ طرح جدید پالایشی پالایشگاه نفت لاوان به طور رسمی در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد که با راه اندازی این طرح‌ها در مجموع ظرفیت تولید گازوئیل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا ۲.۲ میلیون لیتر و بنزین هواپیما حدود ۵۶۰ هزار لیتر در روز افزایش می‌یابد.
پالایشگاه نفت لاوان از ظرفیت اسمی حدود ۶۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی برخوردار بوده و خوراک نفت خام این پالایشگاه در جزیره لاوان از میادین نفت دریایی سلمان، رشادت، بلال، رسالت تأمین می‌شود.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180209
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما