پنجشنبه 15 بهمن 1394 - 14:59

آمار تکان‌دهنده‌ای از پروژه‌ها در کشور

عضو کمیسیون عمران مجلس از تعداد پروژه‌های ناتمام و بودجه‌ای که هیچگاه تامین نخواهد شد، خبر داد.

هاشمی”سیدمهدی هاشمی” رئیس کمیسیون عمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حدود 100 هزار پروژه نیمه تمام اکنون در کشور وجود دارد، اظهار داشت:  تکمیل این پروژه‌ها مبلغی حدود 500 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

نماینده مردم تهران، ری، میرانات و اسلامشهر در ادامه تصریح کرد: چنین اعتبار و بودجه‌ای را نه در گذشته و نه در حال حاضر هیچ‌گاه نداشتیم و حتی با فرض اینکه قیمت نفت به 200 دلار هم برسد باز چنین بودجه‌ای برای تکمیل پروژه‌ها متصور نیست.

وی با تاکید براینکه ساخت و احداث پروژه‌ها در کشور باید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: مثلا تکمیل بیمارستان و ورزشگاه را می‌توان براساس حجم پروژه، نوع کاربری و میزان خدمات‌رسانی به مردم به بخش خصوصی واگذار کرد و مطمئنا این امر مورد توجه این بخش قرار خواهد گرفت.

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه علی‌رغم تاکید بر خصوصی‌سازی توسط دولت تاکنون گزارش قابل قبولی دریافت نکرده‌ایم، افزود: عدم تحقق واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی تنها بیانگر نبود تمایل در سیستم و بروکراسی اداری ما به این امر است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اذعان کرد: عدم تمایل به خصوصی‌سازی توسط دولت موجب شده پروژه‌ها در کشور روز به روز با تاخیر بیشتر و با هزینه بالاتری تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به اینکه موضوع بسیار مهم و فراموش شده استهلاک پروژه‌های نیمه‌کاره است، گفت: پروژه‌ای که می‌تواند امسال با 100 میلیارد تومان به اتمام برسد باید سال آینده با 140 میلیارد تومان تکمیل شود، ضمن آنکه بخشی از ساختمان نیمه کاره هم طی مرور زمان تخریب شده و این استهلاک و افزایش هزینه به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست.

هاشمی همچنین تاکید کرد: یکسری پروژه‌ها هم وجود دارد که بخش خصوصی تمایلی به در اختیار گرفتن آن‌ها ندارد و از جهت دیگر برای مردم یک زیرساخت و ضرورت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید با اولویت‌بندی برای تکمیل و تامین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌ها هزینه کند و بخش‌های جذاب برای بخش خصوصی را به آن‌ها واگذار کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180199
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما