پنجشنبه 15 بهمن 1394 - 7:09

یادداشت تنها نامزد زن انتخابات کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی –  تنها نامزد زن انتخابات بویراحمد در یادداشتی که در اختیار بویرنیوز قرار داد به نقش زنان در موضوعات اجتماعی و سیاسی اشاره داشته است.

به گزارش بویرنیوز متن یادداشت فاطمه رستمیان تل زالی به شرح زیر است:

نقش زنان در حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی

اگر انقلاب اسلامی را فرصتی جدی برای رشد انسان و جامعه و همچنین شکل گیری نظام تربیتی با دیگر نظام های موجود در عالم بدانیم و دستاوردهایی همچون افزایش همگرایی و وحدت میان لایه های مختلف اجتماعی، رشد و شکوفایی علمی –  فرهنگی، نظام مستقل و قدرتمند سیاسی، نسل جوانی فعال و کوشا، ارتقاء وضعیت معیشتی مردم و جامعه، بالا رفتن اقتدار نظامی با داشتن نفوذ سیاسی در منطقه و جهان را برای نظام برشمریم؛ باید از ضرورت حراست از این دستاوردها که تنها بخشی است از فعالیت های 37 ساله انقلاب، سخن بگوییم. بدون شک همه ما در قبال این دستاوردها و تلاش­ها مسئولیم و باید با شناخت توانایی­ها و ظرفیت های خود، نقشی که باید در این عرصه ایفا کنیم را بیابیم. با تأکید بر ” همه ما” پای زنان و مردان و پیران و جوانان این سرزمین با ظرفیت های مختلف به میدان باز می شود. با توجه به میزان اهمیت خانواده که به تعبیر مقام معظم رهبری سلولی است که در کنار دیگر سلول ها پیکره جامعه را می سازد و با عنایت به جایگاه حساس و محوری زنان در این سلول مهم، که به تعبیری هسته سلول محسوب می شود می توان نقش این قشر از جامعه را در حراست از دستاوردهای انقلاب حساستر و مهم تر ارزیابی کرد. چه اینکه اگر هسته سلول ها که همان زنان هستند فعال، کوشا و توانمند ظاهر شوند، سلول ها و اعضای آنها پرتوان و قدرتمند در جامعه حاضر می شوند و در نتیجه جامعه­ای پویا و مقتدر خواهند داشت. می توان گفت زنان در حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در دو عرصه ایفای نقش می کنند:

815935493_65843_15811248043365720197

1-حراست درونی با محوریت خانواده با مدیریت پنهان در این نهاد مهم :

مدیریت پنهان زنان در خانواده از مقولات مهمی است که از سوی کارشناسان مورد توجه جدی قرار گرفته است. با محوریت زنان است که شخصیت فرزند شکل گرفته، کنش های همسر مدیریت شده و گفتمان حاکم بر خانواده رشد می کند. در ادامه امر تربیت فرزند و تعامل سازنده با همسر و دیگر بستگان و نزدیکان، این مادران آگاه جامعه ما هستند که با گفتار، کردار و نوع نگاه و بینش خود می توانند دستاوردهای انقلاب را به اعضای خانواده خود یادآوری کرده و بر ضرورت حراست از آنها تأکید کنند. از این منظر خانواده دارای یکی از ارکان مهم سلامت و شکوفایی جامعه محسوب میشود.

 

2-حراست بیرونی با محوریت حضور در اجتماع و تقبل وظایف و مسئولیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطوح خرد و کلان.

با اعتماد انقلاب اسلامی به زنان که توانایی های خود را در روزهای پرشکوه انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نشان دادند، زنان با تکیه بر تجربیات و پتانسیل های خود و با ورود به دانشگاه و طی مراحل عالیه تحصیلی، پای در عرصه مدیریت­­های خرد و کلان در حوزه­های مختلف نهادند. این حضور که با استقبال لایه­های مختلف اجتماعی مواجه شد علاوه بر ایجاد فرصت رشد برای خود زنان، زمینه حراست از دستاوردها ابعاد دیگری یافته و مسائلی همچون تلاش برای بسط دستاوردها و زمینه سازی برای رشد بیشتر ظرفیت­های انقلاب اسلامی نیز مطرح می شود. با توجه به روحیه پرکار، ظریف، دقیق و دلسوزی زنان و همچنین با دقت به عملکرد مدیران، فعالین و نمایندگان مجلسی که از میان زنان برخواستند می توان به توانایی و اهتمام ویژه آنها برای شکوفایی و ارتقای ظرفیت­های انقلاب اسلامی دست یافت. به بیان دیگر زنان این جامعه در راستای نقش اساسی خود که مدیریت خانواده است، برای مدیریت جامعه نیز اقدام می کنند، باشد که در کنار حضور درونی و خانوادگی به ایفای نقش خود در عرصه­های مهم اجتماعی نیز بپردازند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180128
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما