پنجشنبه 15 بهمن 1394 - 6:56

وقتش رسیده است در بویراحمد باران ببارد

سمیه دانایی

مطلب دریافتی – سمیه دانایی : از شلوغی فلکه ساعت می گذشتم، سروصدا و فریاد راننده ها و مسافران و میوه فروش ها و سبزی فروش ها و خریداران و رهگذران شتاب زده و شاد و غمزده مثل همیشه به راه بود! وسط آن شلوغیِ همیشه، زنی لاغر با صورت آفتاب سوخته و سروشکلی روستایی و زحمت کشیده با دهانی پر از خون فریاد می کشید و رد می شد! دست پسر کوچکش را می کشید. پسرک نه حواسش به مادرش بود و نه رانندگانی که با دیدن زن می خندیدند! آن زن یک مادر بود و تنها، با دهانی سرخ از جنگی خونین، وسط خیابان از میان نگاه های عجیب مردانی که آن دهان پر از خون برایشان هیچ معنایی نداشت رد می شد! آن دهان سرخ فریاد فروخفته سبز زنان عشایر بود…
اصل مطلب
اصل مطلب این است که اتفاق فلکه ساعت تنها بخش کوچکی است از مسائلی که زنان این استان، زنان غیور عشایر با آن دست به گریبان اند. مسائلی که در هیاهوی عجیب سیاست، فرهنگ، هنر و اجتماعِ آلوده به رسانه و بازی های رسانه ای به فراموشی سپرده شده اند. طی سه سال اخیر برای آشنایی با وضعیت زنان در روستاهای مختلف به روستاهای زیادی رفتم، با زنان زیادی سخن گفتم، پای درد دلهایشان نشستم، از زندگیشان شنیدم و و و! چرا؟ چون صدای این زنان به گوش کسی نمی رسد. نه به گوش مسئولین و برنامه ریزان، نه دانشگاهیان، نه حوزه های علمیه، نه هنرمندان و نه منابر آقایان علما! حرف های دست اول و ناب زنانی که در مسائل و شرایطی همچون بدسرپرستی و بی سرپرستی، فقر، انواع خشونت جسمی و جنسی و روحی و روانی، بی اطلاعی و کم اطلاعی، ضعف اعتماد به نفس، بی توجهی به خود در دو بعد جسمی و روحی باید به گوش مسئولین و مطلعین برسد و لازمه این مسئله وجود افراد دغدغه مندی است که می توانند در پی ایجاد پل میان آنهایی باشد که از هم دور افتاده اند. واقعیت این است که ما به یک پل نیازمندیم.
ادامه اصل مطلب
وقتی شنیدم فاطمه رستمیان، این زن جوان و توانمند پا به عرصه رقابت انتخابات نهاده است، اولین چیزی که به ذهنم رسید صحبت های زنانی بود که در روستاهای مختلف شنیده بودم. فاطمه رستمیان پل گمشده من بود! زنی که می تواند فریاد فروخفته زنان قوم من باشد! زنی که می تواند با ایجاد اعتماد به نفس در لایه های مختلف جامعه زمینه بلند شدن صدای زنان جامعه خود را فراهم آورد. همان که مدتها منتظرش بودم و بودیم. شوری که ثبت نام رستمیان در انتخابات در میان جامعه رنج کشیده زنان استان به وجود آورده است به هیچ کدام از شورهای موجود انتخاباتی شبیه نیست. او صدای بسیاری از زنان را شنیده است، دردهایشان را دیده و حتی چشیده، او دهان پر از خونشان را می فهمد، او با زنان نشسته و با زنان برخواسته است. او می تواند صدای ما را به همه برساند! او فریاد سبز زنان رنج کشیده قوم من است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180124
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    زنان استان باید یک بار برای همیشه خودشان را نشان دهند

دیدگاه شما