پنجشنبه 15 بهمن 1394 - 2:05

راه‌اندازی کاروان نذر کتاب در کهگیلویه و بویراحمد

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری بنیاد خیریه وفاق سبز علوی و خبرگزاری فارس کاروان نذر کتاب در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بویر نیوز به نقل از فارس، زینب قربانی ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی کاروان اهدای کتاب گفت: برای نخستین‌بار در سطح کشور کاروان اهدای کتاب در قالب کاروان نذر کتاب در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این کاروان روز جمعه 16 بهمن به استان سفر می‌کند و کتاب‌های نذری و اهدایی خود را به صورت نمادین به کتابخانه 6 روستای بن زرد، توت‌نده، علی‌آباد، مازه خریده و کتابخانه دولت‌آباد اهدا می‌کنند که این برنامه با حضور معاون مشارکت‌های کمیته امداد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش خیرین در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: خیرین نقش مهمی در همه امور به خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند که با مشارکت این افراد بسیاری از کتابخانه‌های استان احداث و تجهیز شدند.

این مسئول با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند در رابطه با ترویج کتاب صدقه هم بدهیم، افزود: در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج کتاب، خدمات خوبی در استان انجام شده است.

قربانی با اشاره به اینکه 600 جلد کتاب اهدایی در پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان به صورت رایگان اهداء می‌شود، گفت: 700 جلد کتاب توسط کانون مساجد، 750 جلد کتاب دانشگاهی در بین دانشگاه‌ها و تعداد زیادی مجلات بین دانش‌آموزان توزیع شد.

نقش خیرین در فقرزدایی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: خیرین بال‌های کمیته امداد برای فقرزدایی هستند و اقدامات خوبی هم توسط خیرین در این استان انجام شده است.

سید غلام‌رضا متقی با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد خیرین در استان کهگیلویه و بویراحمد کم هستند گفت: کسانی که تمکن مالی دارند کمتر به این حوزه ورود پیدا کردند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر خیرین از سایر استان‌ها و حتی از خارج از کشور و خیرین غیر ایرانی کمیته امداد را برای رفع محرومیت در مناطق محروم و اقشار بی‌بضاعت یاری می‌کنند که فراهم کردن زیرساخت‌ها برای حضور خیرین از وظایف کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی از کتاب‌های نذری در اختیار کمیته امداد قرار گیرد که این کتاب‌ها برای استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان در کتابخانه امداد بخش پاتاوه اهداء می‌شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=180106
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما