چهارشنبه 14 بهمن 1394 - 12:51

تلگرام راه را برای گیف‌ باز کرد

کمتر از یک ماه است که تلگرام قابلیتی را در جدیدترین نسخه خود قرار داده است که با استفاده از آن فایل‌های گیف، 20 برابر سریعتر دانلود و فرستاده می‌شوند. بدین ترتیب که فایل‌های گیف را به نحوی رمزگذاری کرده است که تبدیل به ویدیو شده و به حجمی کمتر از 95 درصد با همان کیفیت تصاویر نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، گیف یا جیف (gif) پسوند سه حرفی و مشخص‌کننده بافت پرونده‌های گرافیکی ثابت یا متحرک است. این نام کوتاه‌شده Graphics Interchange Format (قالب مبادله گرافیکی) است. این قالب گرافیکی در سال ۱۹۸۷ توسط شرکت کامپیوسرو معرفی شد و امروزه به طور گسترده برای تصاویر منتشر شده در وب به کار می‌رود. دیکشنری اکسفورد هر دو تلفظ گیف و جیف را برای این قالب صحیح می‌داند.

اپلیکیشین تلگرام به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند چندین فایل گیف را به طور همزمان نمایش دهد. فایل‌های گیف در حال حاضر به طور خودکار نمایش داده می‌شوند و نیازی نیست که شما هر کدام را جداگانه راه بیندازید، اما اگر بخواهید می‌توانید با تغییر دادن تنظیمات تلگرام خود، این نمایش خودکار را متوقف کنید.

روبات تلگرامی گیف

روبات‌های تلگرام به بخشی از این شبکه اجتماعی برای استفاده اغلب کاربران تبدیل شده‌اند. البته پیش از این استفاده از آنها همیشه آسان نبوده است، بلکه باید برای روبات‌ها در یک چت جداگانه پیامی را ارسال و یا روبات مورد نظر را به گروه اضافه می‌کردید تا بتوانید از اطلاعات آن اضافه کنید، اما راه آسان‌تری هم برای استفاده از روبات‌ها وجود دارد.

با استفاده از حالت اینلاین (inline mode)، روبات‌ها می‌توانند همه جا حاضر شوند و به عنوان یک ابزار در چت‌ها، گروه‌ها یا کانال‌های شما مورد استفاده قرار بگیرند و دیگر عضو بودن آن روبات در گروه اهمیتی ندارد. روبات‌های اینلاین می‌توانند با کارهای مختلفی از جمله فرستادن گیف‌ها، تصاویری از وبسایت‌ها، ویدیوهای یوتیوب، مقاله‌های ویکی‌پدیا و غیره شما را یاری دهند.

بدین ترتیب برای کمک گرفتن از روبات‌ها کافی است با زدن @ و نام روبات مورد نظر (از جمله vid، pic، bing، wiki، imdb) در گفت‌وگوی مورد نظر خود و همچنین نوشتن کلمه‌ای که قصد جست‌وجوی آن را دارید در ادامه‌اش، اطلاعات روبات درباره موضوع مربوط را فرابخوانید.

روبات‌های اینلاین تلگرام، راه خلاقلانه‌ای برای جست‌وجو کردن و یافتن فایل‌های گیف پیشنهاد داده‌اند و آن استفاده از روبات گیف است. بنابراین شما می‌توانید با نوشتن gif@ در تلگرام و وارد کردن این روبات به تلگرام خود، از گیف‌های مختلف موجود در روبات استفاده کنید.

پیش از این؛ گیف در فیس‌بوک

فیس‌بوک نیز از سال گذشته برای کاربران این امکان را قرار داده بود که گیف‌های متحرک را در صفحه تایملاین خود قرار دهند، البته راه خاصی برای این کار وجود دارد و کاربران به جای آپلود کردن مستقیم فایل‌های گیف مثل سایر تصاویر یا ویدیوها، باید لینک مکانی که فایل گیف در آن موجود است را در صفحه ‌خود قرار دهند.

فیس بوک البته پیشنهاد داده است که حجم فایل‌ها کمتر از هشت مگابایت باشد و آنگاه فایل‌های گیف متحرک که آپلود شده‌اند را مستقیما به تصاویر تبدیل می‌کند.

برای یافتن لینک فایل‌های گیف، آرشیوهای مختلفی وجود دارد، مانند Giphy.com و Imgflip.com و Imgur.com. همچنین اغلب سایت‌های گیف ابزاری دارند که اگر شما بخواهید از تصاویر مورد نظر خود استفاده کنید، با استفاده از آنها می‌توانید محتوای خود را آپلود کرده و تصاویر متحرک خود را بسازید.

وقتی که شما لینک گیف را در صفحه خود می‌گذارید، دوستان شما در فیس بوک برای دیدن آنها می‌توانند همچون سایر ویدیوها عمل کنند؛ اگر در تنظیمات، نمایش خودکار ویدیوها فعال باشد، فایل‌های گیف خودشان نمایش داده می‌شوند و اگر کاربران نمایش خودکار ویدیوها را غیرفعال کرده باشند، برای مشاهده فایل‌های گیف باید بر روی تصاویر گیف ضربه بزنند تا نمایش آن آغاز شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=179999
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما