پنجشنبه 8 بهمن 1394 - 21:50

شکنجه‌گاه هواپیماهای پنتاگون!

در شرایطی که آمریکا زمستانی سرد و توفانی را سپری می کند، وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) می تواند همچنان از عملکرد بدون نقص هواپیماهای پیشرفته خود حتی در چنین شرایطی اطمینان داشته باشد. این آرامش ذهن از آزمایش هایی که در آزمایشگاه آب و هوایی مک کینلی یا شکنجه‌گاه نیروی هوایی ارتش آمریکا صورت می گیرند، ناشی می شود.

شکنجه‌گاه هواپیماهای پنتاگون!

به گزارش عصرایران، مرکز آزمایش عظیم مک کینلی در سال 1947 به عنوان بخشی از برنامه دوران جنگ جهانی دوم با هدف آزمایش هواپیماها در شرایط آب و هوایی سرد در محیطی کنترل شده و به صورت علمی شکل گرفت. البته این تاسیسات در یکی از گرم‌ترین نقاط آمریکا یعنی در پایگاه نیروی هوایی اگلین در نزدیکی شهر ساحلی دستین، فلوریدا ساخته شده است. نام این مجموعه نیز از فردی که طرح ساخت آن را ارائه کرده بود یعنی سرهنگ اشلی مک کینلی گرفته شد.

شکنجه‌گاه هواپیماهای پنتاگون!

طی 50 سال نخست فعالیت آزمایشگاه آب و هوایی مک کینلی که بزرگترین آشیانه عایق در جهان محسوب می شود 300 هواپیمای مختلف از B-29 تا F-22 و همچنین حدود دو هزار قطعه تجهیزات، مهمات و وسایل نقلیه در آن مورد آزمایش قرار گرفته اند.

شکنجه‌گاه هواپیماهای پنتاگون!

مشتریان نظامی خارجی نیز هواپیماهای خود را در آزمایشگاه آب و هوایی مک کینلی مورد آزمایش قرار داده اند و البته حضور شرکت های هواپیمایی فعال در زمینه تولید مدل های تجاری و خصوصی نیز جای شگفتی ندارد. طی دهه گذشته، بوئینگ 787 دریم لاینر و ایرباس A350 آزمایش های سخت آب و هوایی را در این مرکز پشت سر گذاشته اند.

شکنجه‌گاه هواپیماهای پنتاگون!

در سالن اصلی عایق شده 55 هزار فوت مربعی آزمایشگاه آب و هوایی مک کینلی آرایه ای از اجزا سرمایشی و گرمایشی از جمله برج های خنک کننده مکانیکی و یک دیگ بخار در دسترس هستند. انواع مختلف شرایط از انجماد عمیق تا باران سنگین در شرایط رطوبت بالا و توفان های گرد و غبار در این مرکز قابل آزمایش هستند. آزمایشگاه آب و هوایی مک کینلی توانایی فراهم کردن شرایط محیطی قابل آزمایش در بازه دمایی منفی 70 درجه فارنهایت تا مثبت 180 درجه فارنهایت را دارد.

شکنجه‌گاه هواپیماهای پنتاگون!

به عنوان بخشی از تاسیساتی دارای شش سالن، بخش های آزمایش پیشرانه و سالن های شبیه سازی آب و هوایی کوچکتر در آشیانه اصلی که اغلب برای آزمایش وسایل نقلیه مانند تانک ها و وانت ها و همچنین مهمات و اجزا سیستم های بزرگتر در شرایط آب و هوایی سخت مورد استفاده قرار می گیرند نیز در دسترس هستند.

شکنجه‌گاه هواپیماهای پنتاگون!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=179097
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما