سه شنبه 6 بهمن 1394 - 8:32

چراغ سبز AFC برای بازی در کشور بی‌طرف

رسانه‌های عربستان در جدیدترین خبر مدعی شدند که کنفدراسیون فوتبال آسیا به برگزاری مسابقات ایران و عربستان در کشوری بی‌طرف چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در دومین جلسه رسیدگی به اختلافات ایران و عربستان برای برگزاری بازی‌های این دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد که دو کشور تا تاریخ 15 مارچ (25 اسفند ماه) فرصت دارند تا روابطشان به روال عادی برگردد در غیر این صورت خود AFC دست به کار می‌شود و کشوری بی‌طرف را به عنوان میزبان این رقابت‌ها انتخاب خواهد کرد. در نتیجه این تصمیم AFC کمیته اجرایی مسابقات زمان بازی‌های نمایندگان ایران با عربستان را به تعویق انداخت که به شرح زیر است:

گروه A:

طبق اعلام رای کنفدراسیون فوتبال آسیا جدال هفته اول به تاریخ 23 فوریه 2016 با رقابت هفته ششم به تاریخ 4 می 2016 (14 اردیبهشت 95) عوض شده است، در نتیجه تیم سپاهان ایران در هفته پنجم از مرحله گروهی در تاریخ 20 آوریل 2015 (31 فروردین 95) میهمان پیروز میدان پلی آف عربستان و اردن است و بازی برگشت نیز در هفته ششم در ایران برگزار خواهد شد.

گروه B:

زمان بازی هفته دوم به تاریخ اول مارس 2016 (11 اسفند 94) با بازی هفته پنجم عوض شد، به این ترتیب تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته پنجم در خاک ایران به مصاف النصر عربستان می‌رود و ایران در هفته ششم میهمان النصر هستند.

گروه C:

زمان بازی هفته اول با بازی هفته ششم تغییر کرد، بر این اساس تیم فوتبال باشگاه تراکتورسازی تبریز در هفته پنجم میهمان الهلال عربستان خواهد بود و در هفته ششم در تبریز از نماینده عربستان میزبانی خواهد کرد.

گروه D:

جای بازی هفته دوم این رقابت‌ها با بازی هفته پنجم تغییر کرد، به این ترتیب پیروز میدان نفت ایران و الجیش قطر که حریف الاهلی عربستان خواهد شد، در هفته پنجم در ایران یا قطر برگزار می‌شود و بازی برگشت در هفته ششم به میزبانی الاهلی برگزار خواهد شد.

حال با این گزارش از سایت AFC رسانه‌های عربستان دقایقی پیش خبری را منتشر کردند مبنی بر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به برگزاری بازی‌های باشگاه‌های ایران و عربستان در کشوری بی‌طرف چراغ سبز نشان داده است.

روزنامه الریاض نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در طی جلسه‌ای که در دوحه برگزار شد تا به اختلافات ایران و عربستان رسیدگی کند در نهایت پیشنهاد برگزاری دیدارهای باشگاه‌های ایران با عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در کشوری بی‌طرف را قبل از تاریخ 15 مارچ(25 اسفند) قبول کرد.

این منبع افزود: با این حال قبول این پیشنهاد از سوی AFC واکنش شدید فدراسیون ایران را به همراه داشت تا همچنان این کشور میزبان دیدارهای نمایندگان باشگاه های خود در تقابل با باشگاه‌های عربستانی باقی بماند که در نهایت این درخواست فدراسیون ایران باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان را به تعویق بیاندازد تا مشکل آنها با گذشت زمان حل شود. اما در صورت حل نشدن مسالمت آمیز مشکلات بین دو کشور کنفدراسیون فوتبال آسیا کشوری بی‌طرف را به عنوان میزبان بازی‌ها انتخاب خواهد کرد.

به گزارش فارس، این جوسازی رسانه‌‌های عربستان نشان از این می‌دهد که آنها انگار می‌خواهند پیش از موعد مشخص شده از سوی AFC برای رسیدگی به اختلافات دو فدراسیون رای را به نفع خود تغییر دهند. البته این ادعا عربستانی‌ها خالی از حکمت نیست زیرا این حقیقت را می‌رساند که امروز در جلسه AFC کفه ترازو به نفع سعودی‌ها بوده است و کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط خواسته موضوع را کمی به تعویق بیندازد تا رای نهایی خود را صادر کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=178797
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما