سه شنبه 29 دی 1394 - 6:37

لحظه انفجار فالکون 9 هنگام فرود روی سکو (+عکس)

موشک فالکون 9 که حدود بیست روز پیش با فرود عمودی روی زمین لحظه‌ای تاریخی در صنعت هوا و فضا را رقم زد یکبار دیگر در فرود بر روی سکوی شناور شکست خورد و منفجر شد.

به گزارش خبرآنلاین، استتیج اول موشک «فالکون ۹» (Falcon 9) شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) قصد داشت براي سومين بار فرود بر روي سكوي شناور را آزمايش مي كند اما در حالي كه تا لحظات آخر به نظر مي‌رسيد همه چيز خوب پيش‌ مي‌رود اين تلاش با شكست مواجه شد.

لحظه انفجار فالکون 9 هنگام فرود روی سکولحظه انفجار فالکون 9 هنگام فرود روی سکو

 Falcon 9 v1.1 كه مدل مخصوص فرود روي سكوي شناور است ماهواره‌ هواشناسی «جیسون ۳» (Jason 3) را به مدار می‌برد که بعد از گذشت ۱۰ دقیقه از شروع پرتاب، استیج اول آن جدا شد و برای فرود آمدن روی شناوری در اقیانوس، به سمت زمین بازگشت. به گفته مقام‌هاي اسپيس ايكس يكي از پايه‌هاي فرود اين موشك در محل قفل نشده و باعث سرنگون شدن و انفجارش شد.

اگر تصاویر پرتاب فالکون ۹ را دیده باشید حتماً دیده‌اید که موشک در یک خط مستقیم حرکت نمی‌کند. به همین خاطر اگر بخواهد روی زمین و در نزدیک جایی که پرتاب شده فرود بیاید باید یک مسیر طولانی افقی و قائم را طی کند. اما با یک سکوی شناور که در محلی دوتر از محل پرتاب در اقیانوس منتظر است می‌توان هزینه‌ها را بسیار پایین آورد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=177847
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما